Voerderbakjes die paardproof zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Voerderbakjes die paardproof zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 09:46

Op mijn stal zetten er veel bakjes met porties voer klaar voor de stal. Mijn paard heeft bijv. speciaal aanvullend voer/supplementen. Alleen soms breekt er 's-nachts een paard los en vaak zetten ze een paard voor je stal en letten niet op de bakjes voer. Dus die worden met vaste regelmaat gesloopt.

Heb al allerlei bakjes geprobeert: emmers met deksel (halen ze de deksel eraf of de deksel is snel gammel), van die plastic boxen met deksel met klemmetjes erof (worden stukken uitgeschopt na een week al kapot) en nu dan als laatste van die hardplastic voertonnetjes (miniversie a € 8.95 p/st.) met schroefdeksel er op nu dus ook kapot. Verdrietig

Hebben jullie tips/ ervaringen? Ik voer nl. alleen 's-avonds (meestal) zelf.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:48

Misschien kun je een "ombouw" om je emmertjes maken ?
Bijv. een stalen (of houten) kistje waarin je de emmer zet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 11:53

goed tip oscar ik ga van het weekend eens kijken of ik een beetje crea ben. hoop alleen wel dat de boer niet vergeet te voeren dan als er in ene een kist voor zijn stal staat i.p.v. 3 losse bakjes. Soms voert er als de boer weg is ook wel eens een ander.

Weet iemand waar je ergens emmers/bakken kan kopen die je kunt afsluiten van ijzer of hout? Waar zetten jullie je voer in klaar?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:17

Zelf heb ik gewoon plastic bakjes en redelijk veel geluk want ze gaan vrij lang mee. Misschien minder last van loslopende paarden...
Een ombouw is wel een goed idee. Zou dan wel op zijn box of bij de voeropening iets opschrijven zoals ...voer staat in box hieronder... met een pijltje. Houten bakjes zijn ook niet paardproef helaas.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:06

Ik heb gewoon plastic emmertjes met deksel, en die gaan al vanaf het begin af aan mee.

Maar ja...wij hebben geen last van losbrekende paarden en onoplettende stalgenoten Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 14:13

ja die stalgenoten word je echt gek van blijf waarschuwen... gister ook een paardje voor mijn neus een tonnetje gesloopt terwijl ik net 5 min. van te voren gevraagd had of ze mijn tonnetjes aan de kant wou zetten als ze haar paard aan mijn stal vastzet Boos! het interresseert ze geen barst.

Klagen bij bij de staleigenaar heeft ook weinig zin die doet er ook niets aan. die loslopende paarden komen omdat in de binnenstallen geen normale sluitingen op de deuren zitte. gewoon 1 hendel zeg maar waar ze met hun mond bijkunnen

Ik wil gewoon dat mijn paardje iedere dag zijn prakkie krijgt en word echt boos als ik weer een kapot bakje zie met de inhoud foetsie. en die bakjes stervens duur iedere keer nieuwe kopen maar dat vind ik dan nog het minst erge.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:46

Bij de tuincentra kun je een metalen kist kopen die ook gebruikt wordt voor tuingereedschap, misschien is dat wat ?
Als je iets van hout zoekt, dan zou je bijv. aan een dekenkist kunnen denken (evt. met slotje).
Een dekenkist kun je kopen bij meubelwinkels (Leen Bakker, Blokker etc.)en bij de Boerenbond (of iets soortgelijks).

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 15:51

ja zo'n kist was pas ook bij de gamma in de aanbieding zag er stevig uit want een stalgenootje gebruikt hem ook voor haar dekens. metaal lijkt mij wel langer mee gaan. ga eens even rondneuzen op het www of het prijstechnisch verantwoord is. dank je

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:58

Lijkt me een goed idee !
Die stalen kisten zijn over het algemeen vrij prijzig, voor een houten kist(je) kom je met een euro of 10 al een heel eind

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:01

zou er alleen geen slotje op doen Haha! anders krijgt je pony nog niets te eten. Ik zou de rekening van die sloopactie maar eens bij je stalgenoot neerleggen. T is wel aso, als je het gevraagd hebt dat het dan alsnog kapot gaat!

Kunnen jullie met de staleigenaar trouwens niet regelen dat er betere sloten op de deuren komen? Dit is niet echt veilig. Ook gevaar voor koliek als ze hun buikje rondeten. Zoveel kost dat toch niet een extra schuif wat verder naar beneden *LOL*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 16:04

ik riep het gister ook keihard door de stal zo van dat is dan € 8.95 maar er word niet op gereageerd. Boos!

Nee met de staleigenaar is denk ik niets te regelen qua sloten op de deuren. ik vind het ook best gevaarlijk qua vastliggen enzo. op de manege hebben ze ook van die deuren waar aan de onderkant geen sschuif opzit en daar zijn vaak paarden met de benen onder de deur geschoven en vast komen te zitten. paniek paniek
de boerderij waar ik sta is verder sowieso op meerdere punten onveilig. laten we zeggen ik zou het anders doen. maar ja voor die € 113.50 p/maand mogen we niet klagen.....

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:51

zou anders eens overleggen en vragen of jullie er zelf sloten bij mogen zetten; zo duur is het niet en wel zo veilig. Als het er beter van wordt, zal hij toch geen bezwaar hebben? Meestal is het zo dat ze bezwaar maken omdat het geld kost....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 20:13

sloten erbij mag wel denk ik. Had ik allang gedaan als zor ook ontsnapte. maar de meeste hier op stal hebben niet veel geld en willen nergens aan mee betalen.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:18

Misschien dat een paar horror foto's van paardenbenen die tussen deuren vastgezeten hebben wonderen doen. Bovendien is een extra schuif niet zo erg duur, zeker niet als je er een groot aantal tegelijk kan bestellen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 20:27

ik weet het maar de mensen hierop stal mag ik graag maar volgens mij is dat bijna overal ze zijn een beetje egoistisch. wat kan hun het schelen als mijn bakjes kapot zijn en mijn paard zijn eten niet krijgt?
Ik kan het wellicht voortstellen van die extra schuiven op de deur maar heb er niet veel vertrouwen in. verder zijn er op stal nog best veel andere onveilige dingen op te noemen. een jong ontstuimig paard zou ik er niet durven te stallen. maar de paarden hebben het er wel erg naar hun zin en gaan iedere dag naar buiten in groepjes (1 van de paddocks is wel erg onveilig)
ik ga van het weekend even proberen van mijn bakjes een vesting te maken of iets anders te verzinnen om min voer in te beveiligen. en anders naar de gamma voor zo'n kleine houten kist.