welke terreinwagen geschikt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

welke terreinwagen geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:00

IK ben op zoek naar een terreinwagen. Heb al een landrover discovery en een Ssany Yong Musso (beide van 1998) op het oog. Heeft iemand ervaringen met deze auto's? Zijn ze degelijk, onderhoudsvriendelijk e.d. Alle reakties zijn welkom
Bedankt!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:29

iemand bij ons op stal heeft de Musso al 8 jaar. Fijne auto, trekt prima. Weinig problemen/onderhoudskosten. Enige is een keer wat met de electronica geweest. Heb een paar keer meegereden: positief!
Je zou ook eens kunnen kijken naar Jeep Cherokee...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:31

Landrover vind ik pas interessant als ze van NA 2001 zijn, omdat vanaf 2001 BMW er de grootaandeelhouder van is. BMW heeft betere motoren in Landrover ingebracht.
Ssan Young is een merk waarin Mercedes Benz zijn oudere motoren verkoopt.

Ik denk dat de Ssan Young Musso wat vriendelijker voor je beurs zal zijn kwa verbruik en onderhoud. Staat tegenover dat er van de Discovery meer losse onderdelen verkrijgbaar zullen zijn daar er meer van rondrijden.

Beide autos zouden niet mijn keuze zijn, maar dat is verder persoonlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:12

Wij hebben een Ssang Yong Korando en die bevalt ons prima, we hebben hem nu 2,5 jaar.
Hiervoor hebben we jaren een Pajero gehad en die beviel ook erg goed, de Korando is echter een stukje goedkoper zowel in aanschaf als in onderhoud.
De meeste ander merken vallen voor ons af omdat Albert erg lang is en de stoel dus helemaal naar achteren moet kunnen.
Bij de meeste merken kan dit niet omdat de grijze kentekenbak te ver naar voren komt.
www.ssangyongapeldoorn.nl
Hier komt de onze vandaan, ze hebben ook veel occasions van andere merken.

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 12:56

Bedankt Guys!!!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:46

Voor die Disco gaan, gegardless of cost.
Alle onderdelen, boeken en gereedschappen van een Land Rover zijn nog verkrijgbaar vanaf de allereerste (1948!). Bovendien hoeft Land Rover niet te zeggen dat ze powerd by Mercedes Benz zijn, de motoren van Land Rover zijn van zichzelf goed, die hoeven niet ingekocht te worden.
Zelfs aan jonge Disco's is redelijk makkelijk zelf te sleutelen, alle originele handboeken zijn gewoon te koop en zelfs de elektronische diagnose-apparatuur kun je als particulier heel betaalbaar uit Engeland halen.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:52

Dees schreef:
Landrover vind ik pas interessant als ze van NA 2001 zijn, omdat vanaf 2001 BMW er de grootaandeelhouder van is. BMW heeft betere motoren in Landrover ingebracht.
Ssan Young is een merk waarin Mercedes Benz zijn oudere motoren verkoopt.

Even je geschiedenis goed leren, BMW is allang geen eigenaar meer van Land Rover en dat de BMW-motoren nou echt beter zijn, ben ik niet met je eens. De 2,5 TD die in de P38A ligt maakt die Range Rover er niet echt vlotter op. Die huidige TD5 motoren (eigen ontwerp Land Rover) steken die motor probleemloos de loef af.