honey maybe uitlenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 12:51

Door omstandigheden kom ik op het moment niet zo veel aan honey toe. Van het voorjaar zal het weer normaal worden. Nu zat ik te denken om haar misschien zeg tot maart/april kosteloos uit te lenen aan bijv een klein ruitertje.
De "lener" betaald zelf gewoon het onderhoud, maar geen huurkosten o.i.d.
Mag ik jullie mening weten?

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:02

Ik zal het nooit doen. Je heb er geen oog op, dus ze kunnen doen met Honey wat ze maar willen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:06

volgens mij heb je dat al eens eerder gezegd. maarja dnek je dat je t kan aanzien om een ander met jou meisje bezig te zien. dat je zelf helemaal niets meer te zeggen hebt. wie neemt de beslissingen als ze koliek heeft of als ze erg ziek is. in hoeverre hou jij controle over haar. is niet zo makkelijk als het eruit ziet

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:07

Als ze bij jou op stal blijft, zou ik het wel doen. Een goed idee als je zelf niet genoeg tijd hebt.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:09

Tja, ligt er een beetje aan hoe je dat wilt regelen. Ik heb de mazzel dat het dochtertje van de eigenaresse van de pensionstalling nu met Dinti aan de gang gaat. De kosten e.d. zijn gewoon voor mijn rekening, staat ook gewoon op haar plekkie met Tinka. Ik had ook het probleem dat ik er niet aan toekwam om iets met die kleine te doen, was ook erg aan het twijfelen wat ik moest, maar dit bleek de perfecte oplossing!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 13:11

ze zal dan niet bij mij op stal blijven, maar zal ook niet zomaar naar de 1e de beste gaan

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:19

als je iemand weet en je vertrouwt die persoon zou je het gewoon kunnen doen. NEmen ze dan ook les op Honey? Ze zal er allicht beter van worden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 13:20

wie wordt er beter van? hon of de "lener" Verward

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:29

beide denk ik. Hon omdat ze weer fijn aan het werk kan en weer dingen te doen wordt.
Jij omdat ej je niet schjuldig hoeft te voelen over een pony die stilstaat en de lener omdat hij/zij een pony heeft waar ervaring mee opgedaan kan worden.
gewoon doen.
Heb je al iemand op het oog?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 13:33

Citaat:
Op 2001-11-13 12:29, schreef Nimber:

Heb je al iemand op het oog?



Grinnik. intresse????

Heb ik iemand op het oog?
Euhm, ja en nee, ben er nog niet helemaal uit

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:10

ja, het is natuurlijk wel de bedoeling dat Honey er beter van wordt. Maar de lener mag er toch ook wel beter van worden?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:42

ik wil wel Haha!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 14:48

Lukt het je dan echt niet om een ruitertje te vinden die haar wil doen bij jou?! Ik vind het een moeilijke beslissing om haar uit te lenen. Want wat als zij een verkeerde beslissing nemen als er iets is. Jij heb er geen zich op. Of dat het niet gaat zoals jij het zou willen. Is het nou aan een hele goede bekende, dan is er nog wel wat van te zeggen, maar een wildvreemde. Ik zeg niet dat het bij voorbaat al fout gaat, want het kan natuurlijk ook heel goed gaan. Maar ik denk dat je wel alle nagatieve dingen mee moet laten tellen in je beslissing. Die overweging die je neemt is niet een van de makkelijkste. succes ermee.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 14:53

daarom chrico zeg ik ook dat ze niet zomaar naar de 1e de beste gaat.
En er zullen dan duidelijke afspraken gemaakt worden met wat wel en niet mag (dat ze niet inene drachtig terug komt, om maar een gekke dwarstraat te noemen Haha!)

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 17:13

hihihihi, nee je heb gelijk. Hier denk je ook eerst heel goed over na. Stel je voor, je leent er 1 uit en krijgt er twee terug.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:03

Sorry, maar dit lijkt me nou niet echt een slimme zet.
Hon is helemaal aan jou gehecht, en moet dan ineens naar iemand anders voor een paar maanden.
Is ze daar eenmaal,moet ze alweer weg, terug naar jou.
Ze zal helemaal in de war raken, lijkt mij.
Veder weet je nooit wat die lener met hon zal doen, ze kan wel zeggen dat ze goed voor dr is, maar misschien slacht ze hem wel af door iedereen erop te laten rijden of mee te rommelen.
Verder is het jouw keus, Succes!!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:09

maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat hon en dat ruitertje van elkaar zullen gaan houden
dan ruitertje zal haar weer af moeten staan zodra jij haar weer hebben wil
natuurlijk kun je daar afspraken over maken, maar t is toch wel en beetje zielig voor dat ruitertje

kun je niet gewoon een verzorgster zoeken die dan bij jou komt, zo heb je er zelf ook nog wat zicht op

succes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:10

Dat van elkaar gaan houden vind ik persoonlijk onzin!
Wat een Penny-crap!!!
Wij hechten ons aan paarden maar er zijn maar heel weinig paarden die zich hechten aan mensen, de meeste kijken niet meer om als je ze aan een ander meegeeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 18:49

[/quote]

Grinnik. intresse????

Heb ik iemand op het oog?
Euhm, ja en nee, ben er nog niet helemaal uit

[/quote]

Ik ben echt te groot hoor *LOL*

Goed plan, fijn voor Hon, heeft ze lekker alle aandacht, maar denk je niet dat het betreffende kleine ruitertje er kapot van zal zijn als zijn/haar knuffelpony dan in het voorjaar weer weggaat? Huilen Je kunt een kind vertellen dat dat gaat gebeuren, maar dat helpt niks, dat wordt tranen met tuiten ben ik bang.....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:09

Misschien als je een moeder hebt die misschien een pony wil kopen voor het kind, maar niet weet of het kind in kwestie dat vol zal houden en verantwoordelijkheden goed na komt....
Op die manier kan het kind laten zien 'toe' te zijn aan een pony en zal ook het vertrek ---met uitzicht op eigen pony--- van Honey minder kwalijk zijn. Voor de ouder in kwestie een goede optie om dat te kunnen bekijken zonder al te veel kosten....

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:10

je kunt ook een bijrijder voor haar zoeken toch?
er zijn genoeg die een verzorgpony willen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-01 20:06

Hon in de war? Pff,laat me niet lachen!. Als ze maar eten krijgt vind ze het wel goed
Verder ben ik er nog niet uit.
het klinkt allemaal heel positief, keerzijde van de medaille is, als ik even met haar wil knuffelen, is ze er niet....

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:27

Lijkt me opzich wel een goed idee. Als jij geen tijd voor hebt, en je weet zeker dat ze goed terecht komt, is het voor jou en Honey een uitkomst. Maar je zult haar vast wel heel erg gaan missen Verdrietig, kun je daar tegen?
Overigens denk ik niet dat Honey er problemen mee heeft om een tijdje een ander baasje te hebben, als ze maar goed verzorgd wordt.
Stel je voor, dat elke pony die een paar keer van eigenaar verwisseld, ongelukkig en verward zou worden, dan zouden er maar weinig blije pony's hier rondlopen. Clown

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 22:40

Stef, je weet dat 2 pony's/paarden veel werk is. We hebben je gewaarschuwd. Hon is dus nu de "klos", te veel dus?????? Verward

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 01:35

Persoonlijk zou ik nooit maar dan ook nooit een pony op deze basis in bruikleen willen hebben voor mijn kinderen om twee redenen. Ten eerste zou ik het mijn kinderen niet willen aandoen dat de pony weer weg moet als ze er heel erg aan gehecht geraakt zijn en ten tweede zou ik als de dood zijn dat er iets met het beest zou gebeuren in de tijd dat hij/zij bij mij zou staan want wat dan? Daar kan je nog zulke goede afspraken over maken, op het moment dat er echts iets gebeurt zijn die afspraken nooit duidelijk genoeg.