Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 19:41

Ik zie ineens op de site van EasyCare , www.easyboot.com ,
een nieuw product erbij staan. BOA-hoefschoenen ,
zien er zo op het eerste gezicht heel leuk en sportief uit !

Afbeelding

Ik heb deze nog nooit gezien en ga nu eerst eens de site erover doorlezen ,
leuk , weer een andere schoen erbij , wellicht is het wel wat !

Kende iemand hem al toevallig / wat vinden jullie er zo op het eerste gezicht van ?

Hij lijkt via een klemsysteem te werken net zoiets als de Easyboot denk ik ,
dat is wellicht niet zo prettig...

Ik las al even vluchtig dat hij jaren mee moet gaan als je hem goed onderhoudt...
dat zal toch zeker niet ? Snel verder lezen OK dan!


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 20:10

Ja daaa-haaag !!! Verward

Ben ik zo uit de tijd ? Ik geloof nooit dat die bij Divoza te koop zijn...
maar ga toch even kijken voor de zekerheid Haha!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 20:46

Draaischijf stond me ook niet aan , idd vanwege cap-flop-draaischijf Haha!

Maar laat ik dat even het voordeel van de twijfel geven ,
het zal wellicht een kwalitatief veel betere zijn die veel meer kracht heeft.

Ik heb alles doorgelezen , alleen de prijs nog niet gevonden *LOL*

Ik ben al een tijdje bezig met een bestelling bij EasyCare , ik zie die zadeltassen helemaal zitten om bij de Barefoot aan te bieden.

Ik ga nu geld bij elkaar schrapen om ook die schoenen mee te bestellen ,
na alles doorgelezen te hebben klinken ze echt alsof het wel eens hele fijne dingen zouden kunnen zijn ! OK dan!

Het mooie is ook dat Rena haar smalle voetjes die in de andere schoenen
(Macs , Easyboots) qua lengte en breedte een paar maten verschillen ,
precies in de maat 1 van de BOA-schoenen vallen en dat vind ik doorslaggevend om ze te proberen voor Rena Lachen

Die smalle voetjes hebben bij andere schoenen van de juiste hoeflengte altijd erg veel ruimte aan de zijkant over en dat staat me niet aan...
ik zie dit nu helemaal zitten om uit te proberen !


pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 21:56

Ik ben aan het schrapen voor centjes , ze zijn vanaf ongeveer 1 februari leverbaar aan de prijs van 140 USD per paar..... maarja dan krijg je die akelige GLS er nog bovenop *bleeeeegh* Boos!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 11:45

Ze zijn juist vrij laag aan de achterkant Lachen

Als ik ze vergelijk met de Macs van Rena , die zitten rondom de koot het bovenste randje. Komen hoger uit en zijn minder aansluitend aan de achterkant.
En zijn veels te breed voor haar hoeflengte....

Nu je het zegt , ziet het er idd min of meer stijl uit.
Maar gezien de voorkant van de schoen neem ik aan dat dat gewoon ligt aan het hoefmodel van het paardje dat voor de foto's gebruikt is.

Het lijkt mij dat de voorkant van de schoen een stijlere hoef net zo makkelijk "terug" kan volgen.

Die draaischijf is een beetje afwachten hoe dat zich houdt , of dat idd stevig en makkelijk en betrouwbaar werkt.

Leuk is wel dat je hem in moet drukken waarmee je hem zekert als het ware.
En dan beschermings-klepje eroverheen is ook erg goed !

Je hebt natuurlijk wel een uitstekend stukje daardoor wat een minder prettig idee is. Zou een raar doend paard zichzelf daar mee aan kunnen tikken...?
Of met springen , raak je precies de sprong met dat ding Tong uitsteken

Ik vind ze er veelbelovend uitzien iig ,
zal eerst eens wat spullen te koop gaan zetten weer want anders heb ik geen geld ervoor Bloos

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 12:24

Janne , ze zijn van dezelfde producent , maar bekijk de foto die ik heb geplaatst eens goed , dan zie je toch wel dat het een andere is Haha!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 20:46

Ik ken Rijssen idd , maar ben niet echt gecharmeerd van dat riempje om de koten bij z'n schoentjes...zou ze graag eens willen proberen om me een eerlijke mening erover te vormen , maar kan het niet maken tegenover m'n paardje om haar dat hele eind in de trailer mee te slepen...

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 21:45

Hoho , hoho ...

Om te zeggen dat de Marquis-schoentjes beter zijn voor je paard is nogal wat !

Ik ben ook helemaal niet gecharmeerd van de Marquis , en iets wat ingewikkeld is hoeft niet per-sé beter te zijn natuurlijk.

Het gaat mij persoonlijk niet om het gemak voor de ruiter ,
maar om de veiligheid en het comfort van het paard , en de bruikbaarheid in de praktijk.

Marquis vind ik geen overtuigend ontwerp en dat gefrut met dat pompje en dat opblaaskussentje... Scheve mond

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 23:32

Maar volgens mij beweert hier dus juist niemand dat voor "ons" het gemak voor de ruiter belangrijker is dan het comfort voor het paard , jij bent de enige die dat in je reactie hierboven beweert hoor Lachen

Citaat:
het is maar wat je wilt...een makkelijk systeem omdat het voor de ruiter handiger is.....of een geavanceerder systeem dat beter voor het paard is?


Hiermee insinueer je dat iemand anders een voor het paard minder goede schoen kiest dan jouw Marquis......omdat ze alleen naar het gebruiksgemak kijken.

En in je laatste reactie zeg je het weer ......

Wellicht lees ik het op een rare manier hoor , dat kan natuurlijk ook Haha!

Maar ik lees echt dat jij zegt :

- je hebt A makkelijk aan te trekken schoentjes
- of B : voor je paard goede schoenen

Als je kiest voor de makkelijk aan te trekken schoen ,
dan denk je alleen aan jezelf want voor je paard is het minder goed.


Ik zie niemand de conclusie trekken waar je het over hebt :
dat makkelijk aan te trekken schoentjes beter zouden zijn.

Wel zie ik jou de conclusie trekken :
de moeilijk aan te trekken geavanceerde Marquis-schoentjes zijn beter voor je paard , zie bovenstaande quote.

Nogmaals : wellicht vat ik het gewoon verkeerd op , het is laat Lachen

Uiteraard heb ik de schoentjes niet zelf lange tijd gebruikt ,
ik heb helaas geen geldboompje om iets uit te proberen wat me al niet direct aanspreekt.

Maar heb jij dan wel de andere merken schoenen lange tijd geprobeerd om erachter te komen of dat "gebruikersgemak" ook inderdaad een minder goede schoen met zich meebrengt ?

Of vergis ik me erin dat jij er zo over denkt ?
In het laatste geval : excuseer Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 23:53

IK zit nergens aan vast gebakken Haha! , heb nu Old Macs die prima bevallen en zit een beetje rond te kijken naar iets anders wat haar smalle hoefjes beter zou passen.

Smit in Rijssen valt af omdat hij te ver weg zit en dat riempje me niet aanstaat , Marquis valt af omdat het systeem me niet aanspreekt , en dat gekneus met dat pompje komt er nog eens bovenop....

Het is gewoon een extra minpuntje , en hoe ontwikkeld en nieuwerwets ze ook zijn , mijn eerste keus is het gewoonweg niet qua hoe comfortabel het me lijkt voor een paard.

Is het trouwens ook idd zo dat de schroeven er uit steken aan de binnenkant van de schoen ?

Hun website doet het niet trouwens Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 00:24

Tsja , ik heb er dus meerdere mensen over gehoord ,
dat er een schroefje / boutje in de zool zit aan de binnenkant , immers om deze te vervangen als hij versleten is.

Zag het onlangs ook ergens op een foto , daarom zocht ik weer even naar de site ervan. Is die wellicht verplaatst ofzo , dat hij het niet doet Verward

Zou ze best wel eens willen proberen hoor , want dan kun je pas een goed oordeel vellen. Net als die van Smit.

Maar ik heb er geen geld voor over om ze te proberen , daarvoor spreken ze me al niet genoeg aan. Dan investeer ik liever in schoentjes die me WEL aanspreken zoals deze BOA-gevallen.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 12:12

Heel simpel hoe er water in kan komen : als je door een diepe plas danwel zee loopt Schijnheilig Jeetje dan komt er toch gewoon water vanaf de bovenkant in ! Net als dat je zelf tot aan je schenen in het water gaat staan met sportschoenen , wedden dat er dan water inkomt Haha!
Maarja qua deze Boa's , dan boor je desnoods 2 of 3 gaatjes van een mm in de zool , heb je dat probleem ook niet meer Tong uitsteken

Op zich is het wel handig wellicht , als ze dan in de zomer droge hoeven hebben doe je de schoentjes aan , beetje water erin.... en hopsa voeten kunnen heerlijk water opnemen OK dan!

Estragon : je legt het nu heel raar uit lijkt het Haha!

Mijn paardje heeft langere hoeven dan ze breed zijn.
De meeste hoefschoenen gaan van het omgekeerde uit , dus daardoor
past bij die van mij de lengte wel , maar houdt ze in de breedte nog 2 cm over.....

Is dat bij jou andersom dan , gaat de Marquis dan van de breedte uit Verward

Ik krijg van de website juist het idee dat die Boa helemaal open te spreiden is zodat je die hoef er makkelijk in kan doen en dan daarna de schoen eromheen dicht trekken (draaien). Makkelijker dan de Easyboot iig.

Maar dat zal in de praktijk moeten blijken... het lijkt me zo vanaf de site iig juist erg simpel Lachen

Zooltje / schokdempertje / aansluitend zacht iets om de schoen dicht te maken voor zand bvb , kun je bij elke schoen gebruiken , zie ook de toebehoren bij deze BOA. Maar kun je net zo goed in de Macs of een andere schoen doen.

Ik vind die Marquis heel leuk bedacht en heel geavanceerd ,en ben blij dat weer een keusemogelijkheid qua hoefschoenen bij is OK dan!

Maar zie echt geen reden voor mijzelf om deze te kiezen.....tsja.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 12:19

Ja , inderdaad Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 12:43

Al die pluspunten van de Marquis die je opnoemt , gelden voor andere schoentjes ook , dus dat heft elkaar al op Haha!

Alleen dat die onderdelen dan niet vervangbaar zijn.
Tsja.

Bij vervangbare onderdelen denk ik aan een zool die zodanig versleten is dat die niet meer bruikbaar is. Vraag ik me af : als die zool eindelijk zover heen is , heeft bij bvb. de Macs inmiddels de rest van de schoen ook zoveel te lijden gehad denk ik dat die ook aan vervanging toe is....

Dus dat pluspunt doet me ook niet zo veel eigenlijk.
Misschien onterecht hoor , maar zo voel ik erover Lachen

Ik vind die Marquis gewoon te hard-plasticerig , en dat gefrut met pompje... naja het blijft simpel : hij spreekt me niet aan. Helaas Lachen

Trouwens , dat water dat er in blijft staan zie ik dus juist als een voordeel.
Dan kunnen die in de zomer erg droge voeten tenminste op een heel makkelijke manier vocht opnemen. En wil je niet dat ze nat worden dan rij je gewoon om die grote plassen heen , simpel zat.

Dat "nadeel" boeit mij dus ook niet zo.

En als gezegd : als je er wel mee zit , pak een boortje van een mm doorsnee en maak er een paar gaatjes in , heel simpel het probleem opgelost. Dan kun je dat wel raar vinden om dat zelf te doen ,
maar de fabrikant had dat net zo goed kunnen besluiten en dan is het ineens niet gek Tong uitsteken

Overigens , ik zie dat de website van die Marquis het weer doet ,
en daar zitten verder ook geen openingen in het laagste deel van de zool ,
dus daar kan in theorie ook NET een laagje water in blijven staan....

Dat brengt ons dan weer terug bij de Macs waar de sleufjes WEL op het laagste punt van de schoen zitten.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 13:00

Pffft wat zijn we fel zeg...over aandelen en aan je eigen merk gebakken gesproken.... Scheve mond

Dit topic ging in eerste instantie over , zie titel :
Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Verder geen vragen over Marquis of andere schoentjes ,
bedankt voor je bijdrage !

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 13:09

Prima Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 13:12

PB maar als je meer wilt weten , kijk eerst even op de site....en als je wat wilt uitdiepen qua info : PB danwel mail even Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 13:22

Ik ga lekker zonder...denk ik.
En pas om een uurtje of 3 , dan kan ze gelijk daarna op stal met haar voertje en de andere mutsen.

Goh SM , die Macs van jou zijn wel wonderbaarlijk hoor...is het eind ondertussen nog niet in zicht dan ?

Er weet toch nog niemand wat van die BOA's af *LOL*

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:14

Het bezwaar tegen dat riempje is het hem , dat andere schoentjes het niet hebben en dat ik daar dan meer interesse in heb.

Ik wil liefst zo weinig mogelijk materiaal op , om en aan het harige gedeelte om eventueel schuren tegen te gaan. Nu zal dat vast wel meevallen met dat riempje , maar het is toch weer een stukje materiaal extra dat bij andere schoentjes er niet aan zit.

Die van mij kan nogal rare schrik-bewegingen maken en mocht ze dan ineens op haar eigen schoentjes gaan staan en het hele zaakje kapottrekken of met haar voetje eruit schieten , dan is de schade ook niet te overzien als het losse schoentje nog aan die koot bevestigd blijft terwijl de kans behoorlijk aanwezig is dat dier helemaal over de zeik raakt daardoor. Kan me hele akelige situaties voorstellen dan ...

Maarja ik denk altijd erg ver door qua eventuele nadelen ,
en in dit geval is dat ook een beetje overdreven vergezocht , dat weet ik wel.

Maar als andere schoentjes die vergezochte nadelen niet hebben..tsja.

Je moet toch ergens op uitselecteren.

Overigens , ik zou op dit moment het liefste eerst de schoentjes van Smit proberen hoor , zoals ze er tegenwoordig uitzien spreekt het me wel aan !
En natuurlijk dat ze op maat gemaakt worden...

Maar ik ben gewoon niet in de gelegenheid om daarnaartoe te gaan en dan houdt het op Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:33

Kijk , dat bedoel ik....dat is precies waarom ik zo'n riempje probeer te vermijden Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse en 30 bezoekers