Wie kan me hiermee helpen :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:11

Hallo Junta,
Ik had nog wat goed te maken met je.

Paardrijden is een hele oude kunst, als "kunst" begonnen met de Grieksche Xenofon (430 voor christus) maar vóór die tijd reden mensen ook al paard, denk maar eens aan de Barbaren in Mongolië.

Paardrijden als moderne sport is rond 1860 als onstaan uit wedstrijden tussen cavalerie officieren.

Paardrijden is een echte Olymische sport sinds 1912 bij de Olymische spelen in Stockholm.

Ondanks dat vinden veel "Sportmensen" Paardrijden niet echt een sport!
dus als het voor of vanwege Gym is, moet je misschien ook iets over voltigeren vertellen, dan zal je met een gymleraar vast hoger scoren dan met gewoon rijden.

Als je daarvoor een foto wil voor je werkstuk bijvoorbeeld deze van Roy Rogers, mail dan even!
Afbeelding

Nog 4 regels (je moest er 5 hebben)

2 Bij dressuur gaat het erom in harmonie met je paard de oefeningen te laten zien. Degene die het paard het mooist kan laten bewegen en de voorgeschreven oefeningen laat zien op de juiste plaats en daarbij zelf het stilste zit, die wint.

3 Bij springen gaat het erom dat je binnen de tijd een aantal hindernissen springt, zonder die om te gooien. Als er twee of meer deelnemers dat lukt, wint degene die dat het snelste doet.

4 Bij voltigeren, net als bij turnen wint degene die de moeilijkste oefeningen laat zien. Het Paard krijgt ook punten

5 Dan heb je ook nog de rennen, (draverijen of galopperen met Engelse of Arabische volbloeds) daar gaat het gewoon om het hardst.


Succes (en voortaan vaker op Gym komen! Tong uitsteken )



Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:28

En bij Caroussel heb je divisies, maar daar heten ze Poules!

De hoogset poule is de A-poule en dit was de uitslag van dit jaar!

1. De Keyserlyke uit Egmond
2. Liethorp Woensdag uit leiderdorp
3. Liethorp Vrijdag uit Leiderdorp
4. Hollandsche manege BLOK uit Amsterdam
5. Middenhof uit Maasluis
6. Hoogenboom Meiden uit de Polder uit Nieuwe Wetering
7. Hollandsche manege Phoenix uit Amsterdam
8. Hoogenboom Pony´s uit Nieuwe Wetering

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 00:28

eh maar daar heb je weer geen divisies, die leraar heeft denk ik zelf ok geen idee. Bij western heb je ook nog amateurs of profs, maar weer geen clubs.
Ik denk dat Gomir nog het beste antwoord heeft, paardrijden is een induviduele sport dus het is gewoon een hele domme vraag van die leaar. De andere antwoorden zijn denk ik wat vergezocht hoewel ze niet perse fout zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 104 bezoekers