Waar vind ik een goed passende deken voor arabier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Waar vind ik een goed passende deken voor arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 17:41

Ik heb nu verschillende dekens geprobeerd voor mijn arabiertje, maar niet 1 deken past goed genoeg op haar. Ze krijgt vooral schuurplekken op de boeg.
De dekens die ik geprobeerd heb zijn:
Harry´s Horse regendeken: deze zit op zich wel goed, maar is erg zwaar en ook niet echt helemaal waterdicht. Boos!

Bucas regendeken: goede deken maar geeft ook schuurplekken op de boeg, ook lastig is dat deze deken geen verstelbare riempjes voor heeft zitten.

Zenith winterdeken: een heel goede, maar het feit dat ze over het hoofd moeten zorgt bij mij voor grote problemen.


Ik ben op zoek naar een winterdeken voor op stal, en een regendeken die echt honderd procent waterdicht is voor op het land.
Wie kan mij vertellen welke merken dekens nou wel goed zouden kunnen liggen op Norita.
Haha!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:42

ik heb op mijn vorige arabier een harry's horse gehad en die lag goed...
ben bang dat je toch bij de rambo ed uitkomt

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:46

Er is eigenlijk maar één type deken dat op een arabier echt GOED ligt tw: Zenith dekens. Deze kun kopen bij: Flaxman Arabians ook per telefoon te bestellen.

Géén schuurplekken meer en de deken schuift automatisch altijd weer terug op zijn plaats. Dus ook geen ongelukken op de wei. Wij gebruiken ze al jaren. Gem. maat voor een arabier is 72 maar dat weten ze daar wel.

www.flaxman.nl vragen naar mver. Helen van Nes

succes

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:49

zoals al werd gezegd: zenith was geen optie want die moesten over het hoofd

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:53

Ieder paard went eraan 3 maal proberen en het probleem is opgelost. Ik ken géén arabier die er niet aan gewend is geraakt Hengst, merrie of veulen.... Je moet alleen even het foefje weten.........tja en anders zit je inderdaad met de ellende van slecht passende dekens omdat fabrikanten gewoon géén zin hebben voor smalle arabieren een fatsoelijke deken te maken.....

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:11

ik heb gewoon een hh en die ligt best.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:14

Dekens over het hoofd zijn in het begin lastig. Heb een paar keer zo'n deken aangedaan bij een paint. Om en duur heb je daar echt handigheid in. Hoofd vast. Deken opstropen en over het hoofd, goed schuiven, vastklikken: klaar Lachen
Paard zelf went er ook snel aan

Succes!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:31

Helemaal niet opstropen ! Je hebt aan de voorkant toch een smaller deel ? als je dat nou eens aan de bovenkant doet, over het hoofd heen en dan omdraaien zodat hij weer ligt... klaar Knipoog

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:51

Je zegt zelf dat de Harrys Horse goed ligt, dus voor een winterdeken kun je een HH kopen. Regendeken heb ik geen idee van, heb ook geen arabier Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:00

Ik zelf gebruik ook een Harry's Horse. Past goed, heb geen schuurplekken en de zwaarte vinden ik en mijn Arabje wel meevallen.

In jou geval zou ik toch voor die deken van Flexman Arabians. Dat kan je ze echt wel leren hoor, over het hoofd!
Veel succes i.i.g..

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:09

Ik heb Mark Todd dekens, bij beide (schimmel =arabier) schuren ze niet ! ze zijn ook niet zo gek duur ! alleen moeten ze wel uit engeland komen (verzendkosten weet ik niet want mijn baas brengt ze voor mij mee) Ze hebben loopsplit + de voorgespjes 1x op maat maken, daarna de clipjes gebruiken.
Kijk maar eens op http://www.derbyhouse.co.uk/ zoeken op merk MT en dan rugs. Door de verstelmogelijkheden van de voorkant van de deken zijn ze zowel voor brede als voor smallere paarden precies op maat te maken. Hoewel mijn schimmel best een dikke vacht heeft, ademt de deken heel goed, want ze zweet er nooit onder (dekens van mindere kwaliteit wel!)
*edit toevoeging:* ik heb onlangs 2 heavyweight turnouts gekocht voo r 73 pond, dat is ongeveer 100euro!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 19:45

Bedankt voor alle antwoorden. Lachen
Ja Zenith dekens liggen inderdaad erg goed, maar heb de vorige keer dat ik haar die deken om deed toch wel zo´n gevaarlijk paard in de stal gehad, dat ik er echt nog eens over na moet denken om weer zo´n activiteit te doen.
Ik heb de deken er toen noodgedwongen na een paar dagen aan de voorkant kapot geknipt, daar sluitingen aan gezet en dit ging toen wel weer goed. Maar deze deken is te klein geworden, en ben nu op zoek naar een andere deken. Lachen

Mist ik heb even de website van die winkel uit Engeland bekeken en daar staat bij de maten alleen medium of small. Gebruiken ze bij die dekens geen maten, ik ben op zoek naar 1.75.

Heeft er nog iemand ervaring met de pasvorm van andere merken dekens?

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:15

De maten zijn in inches (=2.5cm) dus 1.75/2.5=7inch maar je kunt ze altijd bellen of emailen hoor, ze zijn heel erg behulpzaam!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:43

Yellowfish schreef:
Helemaal niet opstropen ! Je hebt aan de voorkant toch een smaller deel ? als je dat nou eens aan de bovenkant doet, over het hoofd heen en dan omdraaien zodat hij weer ligt... klaar Knipoog


Ohja.... Zo kan je het ook doen....
Hahaha, af en toe ben ik beetje blond....

Silviej
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:11

Hallo,

misschien moet je even kijken op www.zadelmarkt.nl
Er zijn veel leuke dekens en heel goedkoop ong 50 euro per deken !

gr. Silvie

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:23

Mijn ervaring is juist dat je beter een maat groter kunt nemen. Het toont wat oversized, maar geeeen schuurplekken bij de boeg. Gewoon goed de buik- en bilriemen verstellen. Mijn Welsh K heeft dagelijks een HH of Pagony Tiger lite regendeken op en alleen wanneer het overdag ook vriest hieronder een overgangsdeken. Voldoet uitstekend.