Vraagje over Deurne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 15:46

Ik wil (na mijn huidige opleiding waarschijnlijk) misschien een hippische opleiding in Deurne gaan volgen, maar weet daar eigenlijk niet zo veel vanaf. Wie kan mij hierbij helpen? Bijvoorbeeld mensen die daar een opleiding hebben gevolgd en dergelijke. Alvast heel erg bedankt! Lachen

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 16:05

Ja, ik zag toevallig in de gids dat het kwam, heb het opgenomen maar nog niet gezien. Maar ik wist niet dat het volgende week verder gaat, dus bedankt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:56

ik doe de HAS in den bosch en daar kan je paardenhouderij doen. Veel breder lijkt me. Het is wel een HBO. Komt bij dat deurne een particuliere opleiding is en dus megaduur....

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:04

Ik ben ook wel benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:19

effies voor whisper: het is een HBO waarbij je alles leert over paarden (anatomie en blessures enzo) maar ook over het houden van paarden en management enzo. In het derde jaar ga je stage lopen in het buitenland!!

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:21

Lijkt erg leuk! Bedankt voor de informatie!!

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 19:39

Heb je op die HBO opleiding ook een richting om straks paarden te trainen en zo? Want ik wil graag paarden rijden, en niet 'houden' Lachen Heb je daar ook de mogelijkheid tot een verkorte opleiding, en zo ja, onder welke voorwaarden? Alvast bedankt Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:50

hai hai,

ik zou nooit naar deurne gaan!! wij trainen er altijd met de EK slectie, en het is dara ook echt supewr streng!! Dat hoor ik ook van mensen die wel die opleiding hebben gedaan.

Maar ik vind het daar echt super streng! ze moesten zo maar even op komen draven om voor ons hindernissen op te komen bouwen enz!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 19:59

Mijn vriend, die dus niets met paarden heeft, keek gister mee, en die zei dat hij dat niet zou pikken, hoe ze daar tegen je praten. Ik hoor ook veel over gekat, gesnauw, en vervelende dingen.
En het kost heel veel geld!

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 20:03

Mmmm.... dat is niet zo leuk nee... Weet iemand nog een andere plaats waar je een paardenopleiding kan volgen? Voordeel van Deurne is wel dat het redelijk in de buurt is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:48

voor zover ik weet is deurne de enige mogelijkheid om een rijtechnische opleiding te volgen... de HAS is puur het houden het heet ook niet voor niets paardenHOUDERIJ Haha! Haha! Haha! Haha!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:08

Ik heb het programma gisteren op tv gezien en als je les krijgt wordt je behoorlijk afgekat!Jeetje zeg.De 'hoofdstalhouder' ofzoiets vroeg aan een meisje: Ben je nou al klaar,schiet eens op,begin eens met poetsen!Ik zou er zelf noooooit heengaan,maar het is maar waar je van houd.

liefs layla d

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 00:19

Ik ben een keer bij Deurne geweest en het ziet er heelmooi uit, maar je moet inderdaad er wel van houden om s'ochtends om 5! uur naast je bed te staan. En wat denk je dat je kan als er van komt??? Niets meer dan les geven. Als je ouders een eigen bedrijf hebben, dan heb je er nog wel toekomst in. Maar anders... In Dronten is nu ook een HBO paardenhouderij. En dan kan je ook je paard meenemen. Dat is een HEAO met ook ''paardenvakken''. Kijk als je dan later geen baan vind in de paardenhouderij kan je altijd nog ergens anders werken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 08:47

In Pesse heb je ook een opleiding (met rijles enzo). DIe is nog redelijk nieuw, je moet toelatingsexamen doen, maar schijnt wel goed te zijn.
Succes meiden met je keuzes!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:02

ten eerste ff tegen Akke, Deurne is al jaren geen partuculiere school meer!!!!En de strengheid valt nog wel mee hoor!
als je naar http://www.hores-nhbdeurne.nl gaat kan je meer informatie opvragen, ik zit zelf daar op school, in me 1e jaar, en het bevalt me heel erg goed, misschien ben je met een HBO breder opgeleid, maar staat er deurne op jou diploma dan kan je zowat overal aan de bak komen!

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 11:14

Bedankt voor de link, ik ga zeker even kijken!!! Dus jou bevalt het wel daarzo? Ik vind het echt moeilijk zo, je hoort echt totaal verschillende verhalen! Kun je me er wat meer over vertellen? Wat je allemaal moet doen bijvoorbeeld, of je intern moet (denk het wel). O ja, moet je voor Deurne een eigen paard hebben?

angel gaby

Berichten: 44
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 11:15

He, de link werkt niet! Volgens mij staat er een typefoutje in

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angel gaby op 2001-11-08 10:16 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:48

oh, dan loop ik echt een beetje achter....
heb ik wel vaker Haha! Haha! Haha! Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:05

uhm ik heb dat eergisteren ook op tv gezien op deurne. Tja mij lijkt die gewone opleiding dus echt niets ik zou er dus nooit naar toe gaan ik heb er eerst wel over na gedacht. Ik kan er niet tegen als ik geen mening mag geven. ER wordt je gewoon opgedragen wat te doen. Wat hun zeggen is wet! tja zo werkt dat niet bij mij. Niemand kan alles weten.
maarja je moet het zelf weten. Ik denk dat je weining toekomst hebt met deze opleiding.
maarja dat is mijn mening.
toch alvast veel succes!
groetjes jeannette

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:17

Ik zit zin zwolle op school ook voor paardehoudery..het is niet interne zoals bij deurne en je hoeft ook geen een paard/pony te hebben.Het is een hele leuke opleiding en je leert het zelfde als op deurne je krijgt alleen geen paardrijles.. kijk maar eens op http://www.groenewelle.nl
Gr charlotte

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:19

er is bij ons een MBO en een HBO opleiding!!!!!en ps bijna niemand wil meer iemand van deurne hebben wat ik zo in onze omgeving hoor....

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:34

Wat je in de bladen leest bij adv. is het wat betreft instructeurs allemaal ORUN wat er wordt gevraagd.. dus... Daar moet je ook een bewezen niveau hebben in tegenstelling tot Deurne

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 14:42

hee GribaldiFAN,

als groom van iemand mag je ook geen eigenmening hebben, dus als het op deurne ook niet mag, kun je alvast even oefenen.

niet dat ik voor deurne ben hoor.

Owja, ik zou nooit die normale opleiding gaan doen, hoogtens de Masterclass opleiding.

_________________
Love ya all!! keep smiling!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-11-08 13:47 ]</font>