hoe rijden jullie in dit weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / Belgiƫ)

hoe rijden jullie in dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 20:03

ik zit met een probleempje... in dit weer staat mijn merrie enorm fris maar ik kan niet rijden of longeren. gisteren ben ik wandelend naar een manege gegaan en in de binnenpiste gereden en bij het teruggaan moest ik ernaast lopen. op het pension zijn de pistes besneeuwd en met de trailer naar de manege gaat ook niet goed want het laden en lossen gaat niet door de gladde grond.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:06

Als de grond hard is ga ik of naar de binnenmanege of ik maak een rustig buitenritje.

Voor dat buitenritje moet het niet glad zijn. Als het sneeuwt en/of glad is ga ik alleen nog naar de binnenmanege

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:08

Ik kan niet rijden met dit weer. Daarom haat ik het ook...
Stomme sneeuw en alles is glad daaro. Ikkan dus niet in de bak, niet buiten helemaal niks HELLUP!!!!!!! :'(

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:09

Euhm niet! Kan echt geen kant op.. de helft van t erf is glad, de bakken zijn keihard en de brug naar de weg is ook glad. Heb vandaag even aan de hand gestapt in de bak, en hoop dat ik morgen de weg op kan! Dan kan ik tenminste draven.. Rotweer is t!!
Laatst bijgewerkt door Aramat op 03-01-04 20:11, in het totaal 3 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:10

Ik ga zowiezo om de dag dan naar de binnenbak en op andere dagen (zoals vandaag) maak ik een buitenrit! Er was overal goed gestrooid, maar heb wel voorzichtig aan gedaan.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:10

bij ons staan ze in de wei en die is nu ook bevroren .
en kan ik daar ook niets doen.
dus dan ga ik nu met dit weer maar wat in het bos stappen dan krijgen ze toch beweging.
maar als het zo door blijf ga ik naar een manege met een binnebak dat is 10 min rijden maar dat doen ik alleen als het niet glad is enzo

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:11

Ik sta tegenwoordig op een stal met binnenbak, maar bij mijn vorige stal hadden we ook alleen een buitenbak en was zeker met dit weer de bak onbruikbaar.
Wat ik dan vaak deed is een stukje stappen / draven langs de weg.
Als ook dat niet mogelijk was vanwege bijv. de sneeuw val zat er niets anders op dan rondjes over het erf te stappen aan de hand (indien die niet bevroren en glad was).

Sterkte!!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:20

Ikke kan dus ook niet in de buitenbak rijden.. Boos! Veels te hard en er zijn allemaal van die brokken. Me pony loopt dan heel moeilijk dus dat doe ik dan niet
Ik rij maar een beetje buiten rond. Soms is de grond dan ook nog bevroren maar je moet wat he. Het blijft dus meestal bij stappen. Gelukkig ga ik morgen en overmorgen in een binnenbak rijden.. OK dan!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:22

Ik heb gisteren bij ons gestrooid, dus we kunnen vanaf de boerderij nu gelukkig gewoon buiten rijden. De bak is zwaar piep en daar staat hij ook alleen even als ik aan het uitmesten ben. Verder heb ik hem vandaag even op het land gezet. Maar na herhaaldelijk gehinnik "mama kom je me weer halen" (snap je dat nou?) en gevaarlijk door het besneeuwde land te hebben gegalopeerd....heb ik hem maar weer binnen gehaald.
Stomme fjord....mag je weer een keer op het land en dan wil je niet...

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:17

Zolang het fietspad naar de bak nog niet glad is heb ik nergens geen last van Haha!
Bij mij om de hoek ligt een bak waar je eigenlijk altijd in kunt rijden, dus vandaag nog even heerlijk gereden !!

Mocht het echt snert weer zijn dan pak ik de veewagen en rijd naar de vereniging, daar kun je altijd terecht in 1 van de 2 binnenbakken

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:49

onze eb en vloed bak op de pension is PRIMA te rijden,s'avond is hij wel weer hard met de kou. Haha!

vandaag ben ik met mijn 4 beesten totaal buiten gaan stappen voor 2 uur(BEVROREN Boos! TENEN JOH!).
het zandpad was hobbelig en bevroren maar de fietspaden/wegen waren gewoon goed.
het sneeuw op het gras was nog het beste te rijden.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:56

ik rijd gewoon een blokje om, door een lange straat waar m'n pony dr oude veulentje staat (gaan we dan ff op bezoek Haha! ), en daarna door het industrieterrein, voordat ik dan thuis ben is er ook een uurtje/drie kwartier om Lachen

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 22:13

Cinzano schreef:
Ik sta tegenwoordig op een stal met binnenbak, maar bij mijn vorige stal hadden we ook alleen een buitenbak en was zeker met dit weer de bak onbruikbaar.
Wat ik dan vaak deed is een stukje stappen / draven langs de weg.
Als ook dat niet mogelijk was vanwege bijv. de sneeuw val zat er niets anders op dan rondjes over het erf te stappen aan de hand (indien die niet bevroren en glad was).

Sterkte!!!


maar het erf is ook glad! de baan is meestal nog te doen maarja ik riskeer het toch niet want de oprit van de manege waar ze de binnebak hebben is ook niet te doen Boos!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:17

Ik kan ook niet in de buitenbak rijden, een binnenbak moet ik afhuren en van tevoren bespreken. Met dit weer ga ik dus gewoon een buitenritje maken. Alleen stappen anders breekt ie zijn nek Haha!. Hij heeft dan in elk geval wat beweging gehad. Dat vind ik het belangrijkste, dat ie toch ff uit zijn stal is geweest. Met Igor heb ik eigenlijk alleen maar op het erf kunnen wandelen aan de hand. Die is niet verkeersmak, nog niet!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:18

Onze bak is glad getrokken voordat het ging vriezen. Ik kan wel rijden, maar doorrijden is een probleem. Gelukkig heb ik een paard die erg rustig blijft. En als ik meteen ga draven als ik erop zit is de ergste frisheid er ook vanaf.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:19

Ik kan ook helemaal niets! Buitenritjes maken als het niet glad is, maar ja als ze een tijdje stil staan en dan naar buiten is ook geen aanrader!! ( drukke weg ).

Naar de manege ga ik met dit weer niet, twee jaar terug hebben we met gladheid een ongeluk gehad met de trailer en paard ( trailer gekanteld ) dus dat risico nemen we absoluut niet meer!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:25

Ik woon langs een best drukke weg, dus daar word altijd heel erg snel al gestrooit, dus ik kan altijd goed rijden buiten. Verder zijn er veel grote wegen die 'druk' zijn en waar altijd goed gestrooit word. Dus ik kan altijd buiten rijden! en nog een voordeel dat ik aan de kust woon, dus het is minder koud als in het land.
Onse longeer/paddock doen we altijd helemaal harken, dan is hij wel hard maar niet glad of ongelijk. De pony's kunnen dus altijd in de paddock of gelongeert worden!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:07

Bij ons op stal wordt de stapmolen altijd sneeuw- en ijsvrij gehouden, dus de paarden kunnen dan in ieder geval even hun beentjes strekken. Is niet ideaal, maar beter dan niks. De bak ligt vol met sneeuw en het weggetje naar de stal wordt slecht gestrooid en weinig bereden, dus is meestal nog spekglad.

Vandaag was de sneeuw zover weg gereden, dat ik me voorzichtig de weg op heb gewaagd, als je eenmaal op de wat groter wegen bent is alles goed gestrooid en kun je redelijk uit de voeten.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:25

Ik rijd buitenritjes in het gras over de sneeuw. Het is niet aan te raden met ijzers omdat je paard dan klompen krijgt maar zonder gaat het prima!