Pony eerst druk nu duf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 18:13

Arie was een tijdje geleden nog heel druk en levendig. Nu met de les krijg ik hem niet eens meer in gallop Verward en echt niks help. We hebben al naar de oorzaak gezocht maar we konden niks vinden. Hij is niet te dun of zo en hij krijgt genoeg brokken.

Weet iemand mischien hoe dat kan? Of heeft dit ook wel eens gehad. Hij is nu ook heel snel nat na helemaal niet veel werken. De dierenarts kan eigelijk ook niks vinden. heeft hij mischien een herfst dip?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:38

Heeft hij een dikke vacht?
Anders zou dat het kunnen zijn, dat hij t te warm krijgt.
In dat geval zou ik hem scheren, daar worden ze sowiso frisser van!
Succes,

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:48

misschien kun je z'n bloed laten onderzoeken misschien eiwit te koort of bloedarmoede?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:40

ailin was voordat ik begon met rijden ook redelijk actief. toen het wat intensiever voor haar werd had ze minder zin om te ravotten. nu ben ik op aanraden op gedeeltelijk ander voer over gestapt (havens sportmengsel) en is ze weer lekker actief. maakt zich behoorlijk druk. en is vreselijk kijkerig tijdens het rijden. wat ze eerst dus echt niet had. ik dank dat het bij ailin kwam doordat ze opeens meer moest werken en daarnaast ook der wintervacht kreeg. ze hefet nu weer veel zin in t leven dramt weer om eten (niet overdreven maar wel lekker enthousiast en druk met der hoofd schudden als de brokken kruiwagen langskomt) speelt een end weg in de wei. en is lekker actief.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 21:54

misschien heeft hij veel in het weiland gerend of is hij door zijn wintervacht wat slomer
of hij heeft er gewoon geen zin in

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 22:02

als ik jou was zou ik zn bloed laten onderzoeken... dat kan nooit kwaad en dat weet je al een hele hoop... succes!!! Lachen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 22:25

Mischien maak ik me ook zorgen om niks.
maar het bloed onderzoeken is een beetje moeilijk want hij is niet van mij, ik kan het natuurlijk wel vragen aan de eigenaar.