Mexicaanse neusriem? Waar goed voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Mexicaanse neusriem? Waar goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 20:40

Ok ik weet waar een mexicaanse neusriem voor dient = paard wil mond open => grote druk op zijn neus en kaak
Dat je het gebruikt bij springen omdat je paard anders niet te berijden is ok, daar kan ik inkomen..
Maar ik ken iemand, ze rijd met een mexicaanse neusriem, en dan nog een pessoabit.. En ze doet gewoon dresuur Verward Het beestje is het braafste paard dat er bestaat, zet er bv. een kind van 5 op, helemaal nix aan de hand. Vroeger reed ze met een gewoon hoofdstel en nu dat..
ze rijd echt goed dresuur, en ze kan gemakkelijk zonder, want dat beestje zie ik nooit wegspringen, of zijn mond openen, en ze springt nooit met hem. Die neusriem zit trouwens nog te laag ook..
Kan iemand me zeggen waarom ze ermee rijd? omdat ze het een mooi hoofdstel en bit vind? Of kan het een andere reden zijn? maar ik denk dat het onzin is maar ik wil zeker zijn voordat ik tegen haar er iets van vraag zonder dingen naar mijn kop te krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:42

Omdat het een dom wicht is, of mag ik dat niet zeggen?
die niet kan rijden, maar denkt van wel, of mag ik dat ook niet zeggen.
Die denkt zo wat te leren, maar alleen haar fouten verstopt en niet oplost, of mag ik dat ook niet zeggen Lachen
Omdat ik weer versleten word voor degelijke muts en er nu allemaal verhalen komen dat het wel echt nodig is Lachen

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 20:44

runningkawa schreef:
Omdat het een dom wicht is, of mag ik dat niet zeggen?
die niet kan rijden, maar denkt van wel, of mag ik dat ook niet zeggen.
Die denkt zo wat te leren, maar alleen haar fouten verstopt en niet oplost, of mag ik dat ook niet zeggen Lachen
Omdat ik weer versleten word voor degelijke muts en er nu allemaal verhalen komen dat het wel echt nodig is Lachen


Haha denk ik ook, maar mijn ouders boos op me en zeggen dat ik moet overeen komen met haar Schijnheilig ze wil trouwens die pony verkopen aan een meisje van 7.. moet dat kind dan ook met een pessoabit rijden omdat dit en dat...

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:52

Waarom zou ze er niet mee mogen rijden. Als het paard zo braaf is, dan kan zo'n neus riem helemaal geen kwaad. Hij werkt alleen in als hij z'n mond opent. Als hij braaf is zal hij dit niet doen. Daarbij komt, dat deze neus riem wel wat sterker inwerkt, maar ook niet overdreven inwerkt hoor. Van dat pessoa bit vind ik dan iets erger. Op welke ring heeft ze de teugel, als dit aan de grote ring is, werkt het bit niet anders in dan een gewone trens. Waarschijnlijk vind ze het gewoon mooi, laat het, tenzij er verkeerd mee gereden wordt en het paard er hinder aan ondervindt.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 19:46

Het is niet de grote ring..
Ja ok ze mag ermee rijden (ik ga haar ook niets zeggen) maar hij zit ook te laag.. En ze loopt zo lekker te zagen met haar handen.. leuk voor het beestje zijn mond Verward

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:25

dat zagen is niet prettig voor het paard, maar of er dan een mexicaanse neusriem op zit is niet erg. Pessoa bit is dan inderdaad niet zo succes. Tja, wat kun je er aan doen? Dat de neusriem te laag zit, daar kun je best wat van zeggen, gewoon zo van: volgens mij moet die hoger zitten.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:27

een meidsje bij ons lop stal rijd ook met mexicaanse neusriem en pessoa..en dit is een heel zenuwachtige pony omdat ze m eigelijk verpest heeft met het in rijden daar veel te trekken...ze kan wel normaal stappen met gewone neusriem en bit maar ze springt z en zegt m anders niet te kunnen houden terwijl ik die paar x dak erop heb gezeten er geen moeite mee heb..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:28

'heb je er zelf ook al eens een Z parcours mee gesprongen? Misschien is het wel erg makkelijk praten vanaf de zijlijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:36

Dookie schreef:
Kan iemand me zeggen waarom ze ermee rijd? omdat ze het een mooi hoofdstel en bit vind? Of kan het een andere reden zijn?


Zij zelf kan je dat vertellen, wij weten het namelijk niet omdat ze het ons niet verteld heeft.
Als je er zo nieuwsgierig naar bent vraag je het toch gewoon.

ToLkiNAdo

Berichten: 103
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Vlierzele

Re: Mexicaanse neusriem? Waar goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:09

hallo allemaal, hier het domme wicht!!

Ten eerste : de pony had een pessoa bit in omdat die helemaal niet zo simpel te rijden was als dookie wel beweerd. Kan zelf uit ondervinding spreke dat ze er heeft naast gezeten. De teugels zaten op de tweede ring als het moeilijker ging en anders zaten de teugels op de grote ring.

Ten tweede: pony zal nooit verkocht worden!!!

Ten derde: De mexicaanse neusriem zat volgens de ruiters waar dookie haar paard gestald stond in stal de swaef wel goed. Die mensen zitten al lang in de paardensport dus vertrouw wel op hun mening.

En ten laatste commentaar mag zonder probleem gegeven worden maar dan niet achter mijn rug om. Late reactie omdat ik nu maar lid ben geworden van deze site.

Anoniem

Re: Mexicaanse neusriem? Waar goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:14

topic is uit 2003!
Als je het zo erg vond had je wel eerder lid kunnen worden Lachen

ToLkiNAdo

Berichten: 103
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Vlierzele

Re: Mexicaanse neusriem? Waar goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:36

Zoals ik al eerder heb gezegd, ben nu pas lid, dus bokt is volledig nieuw voor mij en wist niet dat dit erop stond. Kwam er toevallig op terecht door te surfen. Vandaag is het de eerste keer dat ik dit hier lees! Had ik het geweten was er veeeeeeeeeellll sneller een reactie op gekomen!!!

Anoniem

Re: Mexicaanse neusriem? Waar goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:38

Oud topic --> Slotje Lachen

Ik denk dat je het beter met de personen kunt uitpraten per pb ipv dit op Bokt te doen, SVP in het vervolg alleen op recente topics reageren Lachen