vraag over paarden verzorgen op manege

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienertje

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 16:58

ik weet niet of je nu eigenlijk gewoon op een manege waar je niet rijd de paarden enzo mag verzorgen of dat je het eerst moet vragen.
ik ben daar namelijk niet echt bekend, ik heb er een paar jaar geleden (ongeveer 2 jaar) wel een kwartaal gereden, k zou het graag willen weten Scheve mond\ Verward

Groetjes Eline Party!!

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-05 16:02 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:02

Bij ons op de manege is het zo dat je er moet rijden wil je de pony's verzorgen. Is ook wel logisch want dan kennen ze je. Daarbij hebben ze meestal genoeg kinderen die een manege-pony willen verzorgen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 17:19

Het was bij ons altijd zo als je er rijd en je heb genoeg ervaaring mag je een paard verzorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:42

Persoonlijk vind ik dat als je ergens niet rijdt, je ook niks bij die pony's te zoeken hebt. Maar vraag het gewoon, da's altijd wel zo netjes, ook als je wel ergens rijdt!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:47

bij ons mag je wel gewoon een pony ff poetsen enz.
en rijden een half uurtje op de zondag mag als je 2 keer in de week gaat helpen in de stallen opzadelen enz.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:48

Huh??? Hoe wil je zonder te vragen iemand anders zijn/haar pony's verzorgen? (Ookal zijn het manegepony's, ze zijn dan nog steeds van iemand anders! Dus kun je helemaal niet zonder toestemming in de stallen komen!)

Bovendien vind je het zelf niet een beetje raar om daar geen toestemming voor te vragen?

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 19:15

Ik verzorg een manegepaard (Omega). Als je bij ons op de manege een pony of paard wil verzorgen, dan moet je wel bij de manege rijden. Dat was op mijn vorige manege ook zo, maar daar moest ook nog eens een van je ouders een keer in de maand ofzo achter de bar staan.
Ik weet dat er hier een paar steden verderop wel een stal was waar jan en alleman een paard kon pakken om te gaan poetsen.
Ikzelf vind dat niet zo geslaagd omdat je zo het overzicht verliest en niet goed kan controleren of alle paarden er wel netjes bij staan.

Als je gewoon vaste verzorgers/sters aanwijst, weet je wie er verantwoordelijk is voor dagen dat het paard bv. niet goed gedaan is (in mijn geval is dat heel uitzonderlijk Pling )

Lienertje

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 13:22

het valt wel mee hoor met raar, er zijn ongeveer 20 kinderen ofzo die dan bijvoorbeeld zeggen ik doe die (een naam) en de pony's staan in een grote ruimte in stands, en je kan er gewoon bij, dat doet iedereen. en ik zie niemand het vragen Verward