zitcorrigerend zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

zitcorrigerend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 02:43

Onlangs heb ik hier een topic gestart met de vraag of mensen mij een goede zadelmaker konden adviseren. Ik heb van een paar mensen dezelfde namen gehoord, dus ik kan nu weer wat verder met orienteren. Maar toch zit ik nog met een vraagje...... Verward
Mijn beenligging is niet echt optimaal Verward , dit zal ook nooit echt helemaal kunnen doordat ik door medisch probleempje mijn benen en enkels niet zo heel erg goed kan scharnieren. Mijn benen liggen nu zegmaar iets te ver naar voren, als ik een lijn trek vanuit mijn schouders, heup naar mijn hak zou mijn onderbeen meer naar achteren mogen. Het scheelt natuurlijk al een hoop als je een goed zadel hebt waar je makkelijk in kan zitten. Nu heb ik een veelzijdigheidszadel, heb ik bij de koop van mijn paard overgenomen onder het motto dat na wat langer sparen er vanzelf nog wel een goed dressuurzadel zou komen. Nu ben ik dan bijna zover en wil ik graag eens rondkijken wat er zoal te krijgen is. Ik zat zelf aan de Kieffer prof. te denken, die is qua prijs nog te doen, mijn budget ligt rond de E 1400,00. Om een lang verhaal maar kort te maken, wie weet er een fijn dressuurzadel dat de beenligging wat makkelijker maakt?


Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 17:54

Ja, dat is misschien wel zo, maar dat zal denk ik moeilijk gaan.....ik wil toch echt een heel nieuw zadel precies aangepast op mijn paard. Hoe zit dat eigenlijk met het uitproberen?? Weet trouwens nogsteeds niet echt waar nou het beste een nieuw zadel aan te gaan schaffen.... vindt het echt zo moeilijk! Ik kan mijn geld maar 1 x goed uitgeven.....

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 21:47

Kyona schreef:
Van Rijs Zevenhuizen; zijn heel kundig en worden ook door verschillende klinieken (Van Schie/Bodegraven) aangeraden. Hebben veel oog voor je paard. Misschien kan je ze eens bellen en vragen of ze ook met aanpassingen voor mensen ervaring hebben? En wat ze je aanraden?

Nou ja.....zo erg is het ook niet! Haha! Het zou mij alleen een stuk schelen als het zadel meehelpt aan een goed beenligging, een standaard dressuurzadel doet dat natuurlijk al, maar ik wil er dan een die net dat beetje extra helpt.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 00:23

tsja, erger als dat ik nu heb kan ik me niet voorstellen. Ligt niet echt aan het zadelmerk (kentaur) maar meer aan het feit dat het een veelzijdigheids is en mijn houding wordt daar echt niet beter op. Maar welke zadels hebben een beetje dikke kniewrongen?


Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 00:39

Kleintje schreef:
Maar vergeet niet dat in een houding gedwongen worden echt niet lekker zit. Je zal het toch voor het grootste gedeelte zelf moeten oplossen.

Nee, dat begrijp ik.... maar het zal toch wel moeten aangezien (zoals hierboven al staat geschreven) ik mijn benen niet helemaal gebruiken kan zoals een ander, het scharnieren en kantelen gaat niet zoals het hoort. Toen ik vroeger wedstrijden reed op de manege kreeg ik al opmerkingen erover, en dat wil ik nu toch wel eens voorkomen. Het is echt niet zo dat ik misvormde benen heb ofzo hoor.... en dat het hele zadel aangepast moet worden, eigenlijk zie je van de buitenkant af weinig maar elk beetje zou me enorm kunnen helpen.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 03:48

Lovely"]
[quote="Sannie1980 schreef:
tsja, erger als dat ik nu heb kan ik me niet voorstellen. Ligt niet echt aan het zadelmerk (kentaur) maar meer aan het feit dat het een veelzijdigheids is en mijn houding wordt daar echt niet beter op. Maar welke zadels hebben een beetje dikke kniewrongen?

De Kentaur Artemis Knipoog.
[/quote]
geen flauw benul of dat hem is, maar ik geloof je graag! Oef wat zal ik blij zijn als ik een goed ander zadel heb zeg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers