hoe krijgen jullie je zelf te paard iedere dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

hoe krijgen jullie je zelf te paard iedere dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 20:56

iedere dag rijden is voor mij geloof ik niet weggelegd,het is voor mij niet zo belangrijk.

over het algemeen rijd ik 3 x per week mijn haflinger MAX,gelukkig is mijn MAX supermakkelijk te rijden ,al rijd ik hem dagen niet.
ik rijd L2 met MAX en hij wordt steeds beter/sterker.

ik heb ook altijd spierpijn,of ik nu iedere dag rijdt of 1 keer per week.

dus mijn vraag aan jullie,hoe krijgen jullie jezelf iedere dag op je paard of pony??

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:03

hmm soms heb ik geen zin om te rijden dan laat ik iemand gewoon zeggen en nu ga je rijden. als ik er dan eenmaal opzit dan vind ik het weer geweldig en er is dan zo weer een uur voorbij =S

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:05

Ik hoef mezelf er niet elke dag op te krijgen. Ik rijd ook ongeveer 3 keer in de week, andere dagen doe ik wat anders. Als ik elke dag ga rijden wordt Amrad alleen maar vervelender.
En als ik geen zin heb geef ik mezelf een schop onder m'n kont, en als ik dan eenmaal bij m'n paardje ben heb ik weer wel zin Lachen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:06

nou als ik geen zin heb ga ik longeren of toch rijden maar dan niet zo lang:D

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:06

Iedere dag rijden ?

Doe ik ook niet hoor , het moet wel een BEETJE spontaan blijven Haha!

Paardje staat altijd overdag op de wei , grootste deel van het jaar dag en nacht...dus die vermaakt zich wel Lachen .

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:07

Elke dag rijden is niet verplicht, maar wel regelmatig. 3 x voor je eigen paard vind ik wat weinig, ook voor een haflinger of fjord.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-12-03 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:11

Als je paard in het land komt hoef je hem echt niet elke dag te rijden. Voor een hobbypaard zou ik hem sowieso op die manier houden.

Voor mij is het niet meer helemaal hobby en dan moet je af en toe gewoon zin maken. Maar dat kost me meestal niet zoveel moeite. Als ik maar eenmaal bezig ben dan gaat het wel weer.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:11

Ik heb nog nooit Spierpijn gehad! Echt waar!
Ook niet na een dagrit ofzo. Iig niet als ik op Sting heb gereden!
Ik rijd ook niet elke dag. Kom er sowiezo niet elke dag!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:20

is niet zo moeilijk vind ik...
ik sta er voor de 100% achter..en ik zet me ook 100% in...
ik vind het heerlijk om elke keer weer een verbetering te merken als is het maar een klein iets..dan weet je waarvoor je het doet en dat is belangrijk...
gr esther

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:22

Ik heb echt nooit spierpijn, zelfs niet als ik 3 weken op vakantie ben geweest en niet heb gereden,
en ik rijdt ook bijna iedere dag, op woensdag wordt hij gereden door mijn bijrijdster en ik longereer hem ongeveer 2 x in de week, maar meestal moet ik er daarna nog eventjes op.. op dagen dat ik geen zin heb, pak ik het paardje van een vriendin van mij en laat ik ze eventjes samen spelen in de bak.. zijn ze ook weer blij Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:24

Ik vind het ook niet zo moeilijk, en als een keer geen zin heb om te rijden laat ik hem gewoon los in de bak, buitenritje of longeer hem ofzo. Dan kan ik wel mesten Tong uitsteken

En Sting, ik heb ook nog nooit spierpijn gehad! Ook niet de eerste les ofzo (dan hebben veel ook spierpijn toch..)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:27

Tsja, als ik geen zin heb rij ik gewoon niet.

In het begin had ik ook zoiets van ik moet er op die dag op en ook op die dag, en toen zei een vriendin op stal op een gegeven moment:
Ze loopt de hele dag buiten, als jij niet wilt of niet kan of simpelweg geen zin hebt in rijden zal zij er in ieder geval niet rouwig om zijn.

Dus soms rij ik weleens een hele week niet, soms 4 dagen in de week, als we niet rijden wandelen we, of we dollen wat in de bak.

Voelt bij mij veel fijner aan dan bij mijn eerste paard, daar moest ik er 6 keer in de week op.....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:29

Als het trainingsseizoen begint is er voor ons niet meer bij af te haken als we geen zin hebben. Dan moet er gewoon bewogen worden. Maar, we rijden niet iedere dag. We sporten wel iedere dag. Ik heb het nieuwe trainingsschema zo gemakat dat de paarden een rustdag hebben in de week maar niet tegelijk. Dan rijdt er een en de ander mountainbiked mee .

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:33

ik denk wel dat heel veel mensen als ze geen zin hebben en toch gaan rijden..dat het toch niet goed zal gaan..ze gaan zich ergeren op hun paard omdat ze toch geen zin hebben om te rijden..
gr esther

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:35

Ik heb ook niet iedere dag zin om te rijden, als het weer eens vies weer is ofzo, of als ik gewoon geen zin heb.
Ik rij meestal 4-5 keer per week en minder moet ik ook niet doen want Apollon heeft nogal snel last van te veel energie.
Maar ik vind het nog steeds leuk.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:42

Ik rijd meestal zo'n 4 of 5x per week, de andere dagen doe ik grondwerk, longeer ik of ga ik wandelen...in ieder gewoon doen waar ik zin in heb op dat moment...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:47

Ik heb ook niet altijd zin, dan ligt het eraan of ik de dagen ervoor gereden heb. Als ze toen ook al stilstond moet ik wel.
Als ik een paar dagen niet rijd zit ik met een opgefokte race knol die geen stap of draf wil doen. Alleen keihard rendraf of rengalop.
Maar aangezien ze dag en nacht de wei in kan (natuurlijk wel met uitloopstal) is het niet zo'n ramp als ik dr een dagje laat staan.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:01

Als ik geen zin heb om te rijden dan rij ik ook niet
Meestal is m'n nichtje er dan ook wel dus kan die mooi rijden en krijgt ze toch haar beweging *LOL*
Als ze zomers in het land staat vindt ik het niet erg om 2 of 3 dagen niet te rijden. Ze krijgt haar beweging dan toch wel
Maar nu ze op stal staat en ik heb geen zin om te rijden dan probeer ik haar meestal wel een uur los in de bak te laten lopen. En als ze maar ff in de bak kan ga ik ook nog +/- 15 min zonder zadel over de weg stappen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:06

Elke keer is het weer feest! Mss komt het ook wel door mijn gedrevenheid. Deze zomer had ik 3 paarden in training, waarvan 2 beleerd. Maar ik heb nog nooit zoveel plezier gehad! Haha! En we moeten natuurlijk trainen. En elk paard heeft z'n eigen schema.... Tos om de dag rijden, Syta om de dag een buitenrit en om de dag goed trainen, Thunder veel naar buiten en training..... Maar altijd met super veel plezier en heel veel lol Haha!

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:10

Ik vind het keer op keer weer leuk! En omdat ik graag verder wil komen, en mijn paard toch ook z'n training nodig heeft. Maar ik doe het nu met 100% plezier!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:15

Ik rij er nogal een aantal per dag en heb er totaal geen moeite mee! Omdat ik toch graag de top wil bereiken misschien Haha! ben wel erg ambitieus

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:29

ik wil loulou eigenlijk 5-7 dagen per week rijden. normaal lukt dat ook wel
als ik een keer geen zin heb longeer ik der. en als ik echt geen zin of tijd heb ga ik alleen even voeren. of ik bel m'n tante of ze hem wil voeren.

[edit] dit was m'n 4000ste bericht!!!![/edit]

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:49

Ik heb nu 3 paarden te rijden (2 van mezelf en 1 van iemand anders) en rij iedere dag.
Ik heb wel dagen dat ik er minder zin in heb (bv als ik laat uit school terug ben..) maar toch als ik maar eenmaal bezig ben met opzadelen heb ik er weer helemaal zin in!!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:54

Ik heb er 2 (soms 3) te rijden, alleen als het echt heel slecht weer is (geen binnenbaan) moet ik me er een beetje toe zetten, als ik er dan eenmaal opzit heb ik gelukkig vanzelf weer zin! Het blijft gewoon een mooie sport Haha!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:55

Toen ik nog mijn (pleeg)paardje had, ik had meestal wel een beetje fight met em... Ik was klein, licht en niet zo'n held. Hij was koppig, 1.72 hoog, breed, mega sterk.. en dan wilde die niet lopen, ging ie zo eventjes tijdje stilstaan, gaf je m een rotmep, ging ie achteruit lopen. Erg ver kwam ik niet. Af en toe uit stilstaan kwam ie omhoog.. Naja ik werd helemaal lijp van em!!
Daarom had ik dan geen zin, toch heeft dat perfect gewerkt. Het stapelt zich op, steeds geen zin om te rijden. Op een moment was echt de maat vol, ik stapte op, en ik werd gek van em!! Heb hem zulke rake klappen gegeven *had ik VEEEEEEEEEEEEL eerder moeten doen* en hij heeft t nooit meer gedaan.... En toen kwamen ze erachter dat ie OC had, en 2 maanden er na is ie naar de slager gebracht.. Huilen