Bit niet LOSLATEN...hoe komt dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 22:40

ik heb een vraagje.
je hoort altijd dat pony's hun bit niet in willen, maar Berdientje heeft juist dat ze het bit niet wil LOSLATEN Verward Frusty ! vaag beest. maar ze staat dan echt zo te kijken alsof ze geneens weet dat ze het bit nog vast heb! Clown wat is dit??? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:55

Heeft ze het tijdens het rijden niet vast?

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 23:01

nou nee... maar ik kan het hoofdstel wel uit doen, maar dan heeft ze alleen het bit nog vast... tussen haar voortanden.... Schijnheilig

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:13

Misschien weet ze dat het klapperen tegen de tanden niet zo'n aangenaamd gevoel is, en ze het daarom ook niet los wilt laten.
Maar duurt het heel erg lang voordat ze het loslaat??

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 23:14

ja naja...ze staat dan echt gewoon met die oortjes naar voren zoals normaal als ze het bit NIET in heeft... ze staat dan volgens mij alweer aan eten te denken Frusty Vork want ik doe het hoofdstel meestal wel zachtjes uit...zodat het bit neit tegen haar tanden aan klappert

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:28

Misschien dat als je haar eten geeft je hem er voorzichtig uit kan halen (denk aan een halve appel, dit vult gelijk de mond)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:33

Haha, dan staat ze daar zeker met haar mond vol... appel Knipoog Als je dan een paar uur later terugkomt, zal ze daar misschien nog met die appel en dat bit staan grijnzen naar je. Vooral niet te veel insteken bij zo'n pony's Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:33

Ik denk dat je hier te maken hebt met een typisch stukje paardenhumor!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 23:35

ja...dat ga ik morgen proberen... maar ik denk eiglelijk zelf dat ze een soort voorzichtig is... want ze laat hem ook heel zachtjes los als ze hem loslaat... misschien vind ze het wel gewoonlekker...zo'n lekker opgewarmd stuk metaal in je mond... Haha! *LOL* ik ga het proberen want ik vind het wel irritant...en dan net als je haast heb houd ze hem NOG langer vast...en ik wil em er ook niet zo uittrekken...:S

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:14

Die van mij doet dat ook! Eerst gaat het bit tussen de tanden en dan mag ik gaan wachten tot hij zin heeft om los te laten.

Ik heb er zelf geen problemen mee! Ik wacht gewoon even. Het helpt vaak wel als ik het hoofdstel heel er omlaag breng zodat het bit echt het hoogste punt is. Zogauw hij dan het bit los laat valt het naar beneden, ik heb wel het idee dat dit zijn manier is om te voorkomen dat het bit tegen zijn tanden aan klappert.

Bij mij doet hij het nooit echt lang. En als je haast hebt gaat alles altijd mis!!!! Als je weinig tijd hebt kun je beter niet gaan rijden maar iets anders doen.

Succes ermee..... Lachen

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 12:54

ja... naja ikzit er ook niet echt mee...maar het kan soms heel irritant zijn Clown maar ik wou gewoon even weten wat het was... Party!! maar ik denk misschien dat er vroeger bij haar toen het hoofdstel uitgedaan werd het bit misshcien wel tegen haar tanden klapperde ofzo...dat ze het daarom doet...ik weet het niet... maar ze blijft lief!!!! Lovers

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 15:42

Mijn pony doet dat ook wel, maar laat het na een tijdje weer los, 1x bleef ie em vast houden, toen heb ik ff mijn duim achter in de mond gedaan, (wat ze ook wel doen als ie het bit niet in wil) dan doet ie de mond een beetje open, en valt het bit eruit!


'groetjes mariette

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 21:16

Felix doet dat ook heel vaak. Hij pakt hem dan tussen zijn voortanden en gaat er lekker op staan kauwen.
Ik laat hem gewoon f lekker kauwen hij laat vanzelf wel los. Haha!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:37

ja, ik zit er ook neit echt mee... maar ik wil gewoon graag weten hoe het komt... Haha!