Manege moet stoppen!! van de wethouder!HELP ONS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Manege moet stoppen!! van de wethouder!HELP ONS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 11:47

De manege waar ik op rijd moet stoppen!! per 1 april 2004!!!!!!!!!
De wethouder zegt dat de manege op een niet zo goede plek staat! de manege van de fam. Platte heeft veel grond, de paarden hebben een goede verzorging ze staan in grote stallen.
Ik rij daar al zo ong. 4 a 5 jaar met een half jaar tussen stop.
hier een brief van een paar ouders die ze naar de wethouder van Elburg hebben gestuurd!

Middels deze petitie willen wij u aandacht vragen voor de eventuele sluiting van de manege op de Hoge Enk. Wij als ouder willen proberen om u het belang van deze manege te tonen

Onze kinderen gaan met veel plezier naar de manege van fam. Platte. Ondanks dat de manege niet gesubsideerd wordt, is het voor ons als ouders toch betaalbaar. Dit in tegenstelling tot de meeste andere. Wij vragen ons dan ook af waar onze kinderen hun zo geliefde sport dan nog zouden uitvoeren op een manier die voor ons betaalbaar is.
Zoals bij u bekend zal zijn is er in de gemeente Elburg weinig recratief mmogelijk op dit gebied. Maar buiten dit feit om speelt de maegevan de fam. Platte een nog belangrijke rol!

Op de manege van de fam. Platte is iedereen welkom. buiten de verzorging van de paarden leren onze kinderen op een volwaardige manier met andere om te gaan. Kinderen met een versandelijke of lichamelijke handicap komen hier ook aan bod. Ook voor deze kinderen is het belang van het bestaan van de manege groot. Immers niet bij elke manege wordt deze mogelijkheid geboden. Bij de fam. Platte echter wel. Er wordt de kinderen geleerd dat een ieder gelijk is, respect te hebben voor mens en dier, elkaar te helpen daar waar nodig is. Dit alles gebeurd op een zeer speelse manier. Uit ervaring is gebleken dat de kinderen minder last van faalangst hebben, ook kinderen die op school misschien gepest worden vinden bij de fam. Platte een plek waar kinderen onder elkaar respectabel omgang hebben. Het is dan ook een aanvulling op de sociale en emotinele ontwikkeling van onze kinderen.

De fam. Platte heeft van de Gemeente Elburg een andere locatie aangeboden gekregen. Deze locatie heeft de Fam. Platte afgewezen met ons inziens gegronde redenen. De betreffende locatie was te klein. Daar de familie Platte zeer veel respect heeft voor het dier konden zij hier niet op ingaan. Overgaan naar deze locatie zou tot gevolg hebben gehad dat de dieren niet genoeg ruimte zouden hebben. Men kan voor de beslissing van de familie dan ook alleen maar respect tonen aangezien we met zijn allen toch tegen kistkalveren, legbatterijen, varkenstmestbedrijven etc. etc. zijn. Daarnaast was de overgang naar deze locatie financieel niet haalbaar voor de familie.

Wij, als ouders, bertreuren het dan ook ten zeerste dat de familie zo ontzettend wordt tegengewerkt. Wij hebben dhr. Platte leren kenne als een betrouwbare en sociale man die op een zeer respectabele wijze omgaat met onze kinderen. Naast het uitoefenen van de hobby leren kinderen ook nog eens hoe met een ieder om te gaan. Uiteraard leert men dat zijn pupil thuis, maar kijk eens op scholen hoe er met elkaar wordt omgegaan, er anders uitzien is al vaak een reden tot pesten. Dit wordt bij de heer Plette niet geactepteerd. In tegenstelling, als hij dit constateert zal hij direct een gesprek met het desbetreffende kind aangaan en proberen het duidelijk te maken dat binnen onze samenleving men elkaar met fatsoen en respect behandeld. De kinderen leert hij samen werken en elkaar te helpen daar waar nodig is.
Wij hopnen dat deze brief de Fam. Platte kan helpen om de benodigde vergunning te krijgen en dat u het belang van deze manege zult inzien. Wij vinden het als ouders heel belangrijk dat de manege zijn bestaansrecht blijft behouden.

Hier nog wat mededelingen waar jullie ons mee kunnen helpen dat de manege van fam. Platte blijft bestaan!!!!!

Iemand heeft nog diverse instanties aangeschreven met de hoopdat er nog iets gedaan kan worden aan het stoppen van de manege van Fam. Platte.
Misschien als er nog meer kinderen een briefje sturen met het verzoek om hulp voor hans en inge Platte, dat er nog iets aan gedaan kan worden!
De kans op die hulp is mischien groter asl er meerdere kinderen een brief (je) sturen??

De adressen zij:
- redactie@breekijzer.nl ovv Het Thema
- of Breekijzer
Postbus 355
1200 AJ Hilversum


- deweekvanwillibrord@endemol.nl
- ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport
Tnv Minister Hoogervorst
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag

Ik hoop dat jullie de fam. Platte kunnen helpen om het manege te behouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DUS HELP HEN!! EN DE KINDEREN DIE ER RIJDEN!!

zelf hebben die mensen daar op de manege zo los lopen een varken, een paar honden, 3 geiten, een EZEL!!! katten kippen konijnen!!!

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:18

Helemaal niemand???? dus de paarden moeten dan ook maar naar de slacht Boos!:(

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:23

Ik wil wel helpen maar watr is precies de bedoeling??en de paarden naar de slacht??vink een beetje raar ze kunnen anders toch gewoon verkocht worden??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:29

= crosspost

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:37

crosspost?

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:39

ja oke maar als ze niet verkocht kunnen worden, en die mensen hun niet allemaal meekunnen meenemen nou dan kan het zijn dat er een paar naar de slacht moeten.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:46

Dat komt dan mooi uit voor de kerst.
Sorry hoor, maar uitspraken van help ons anders moeten de paarden naar de slacht vind ik zo overdreven. Dit speelt zo te lezen al een hele tijd, dus zullen die mensen intussen wel wat geregeld hebben. Anders wijst je een kleinere locatie toch niet af?

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:46

nou je mag een brief naar deze personen sturen:
De adressen zij:
- redactie@breekijzer.nl ovv Het Thema
- of Breekijzer
Postbus 355
1200 AJ Hilversum


- deweekvanwillibrord@endemol.nl
- ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport
Tnv Minister Hoogervorst
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag

Je kan bijv. zeggen dat je het niet vind kunnen dat deze manege weg moet en dat we gaan protesteren enzoooo

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:48

Neej het is nog lang niet geregeld!!! dit hebben wij vrijdag gekregen en de eigenaar vroeg zel fof ik dat op bokt wou zetten !! neej het is echt niet geregeld dat ze mogen blijven hoor Boos!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:51

Oww jetje wat erg.. toen was het ook al een keer dat ze moeten stoppen.. en ze hebben daar van die hartstikke leuke ponys!!

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:53

ja daarom en die mensen zijn ook hardstikke aardig etcccc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:57

polly_amigo schreef:
Helemaal niemand???? dus de paarden moeten dan ook maar naar de slacht Boos!:(



Nou, die paarden gaan heus niet naar de slacht, er is bijzonder veel vraag naar fijne manegepaarden, dus die dieren gaan gewoon verkocht worden naar een fijn tehuis.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:08

Mag een wethouder gewoon het bestaan onder iemands voeten weghalen? Hier in Nuenen stond manege Cahama aan de beekstraat en die moest ophoepelen want heel de mikmak moest volgebouwd worden. Een eind verderop kreeg hij plek zat en geld genoeg (onteigenen) om een mooie nieuwe manege te bouwen. WAarom kan dat bij jullie niet? dat begrijp ik niket.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:09

polly_amigo schreef:
ja daarom en die mensen zijn ook hardstikke aardig etcccc


Weet ik.. je kan daar ook je kinderfeestje houden.. had ik toen gedaan toen ik 8 werd haha. We kregen toen op 2 fjorden les.. en mijn vriendin reed daar toen ook en ben toen heel vaak meegeweest. Het is een hele gezellige manege..

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:17

Ik zou eerst de spelfouten eens even uit je brief halen! komt dan niet erg proffesioneel over!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:40

Nee, dat komt inderdaad niet erg professioneel over Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:39

Inge is wel de laatste die haar paarden naar de slacht doet hoor. Verward

Maar wel jammer dat ze weg moeten, ik vind het nog steeds de beste en leukste manege waar ik ooit gereden heb.

En onze gemeente is een ontzettende zeik gemeente, gatverdamme Scheve mond
Wij mogen ook al niet eens een schuilhok in de wei hebben, alsof daar iemand last van heeft. Verward

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:46

Jezus! ik heb daar zelf altijd met veel plezier gereden en leren rijden totdat we gingen verhuizen! Ik heb je in iedergeval even ge pb't want dit mag natuurlijk niet gebeuren! Sta echt ff steil achterover.... Boos!(

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:06

even voor de duidelijkheid: Paarden worden nooit zomaar naar de slacht gedaan, alleen als ze ziek of agressief zijn.Goede paarden worden altijd zelfs bij de slacht ter plekke nog verkocht.

Dus niet zo overdrijven, het is natuurlijk wel vervelend dat de manege sluit...

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:15

Als de gemeente zoiets heeft besloten dan vraag ik me af of je er iets aan kan doen?En als ze een andere locatie hebben afgewezen dan zal de gemeente wel zoiets hebben van..jullie willen zelf niet....wel jammer van zo'n goede manege.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:21

Zou jij een super mooie locatie tussen de boerderijen willen af staan? Er staan v*rdomme zat paarden daar in de buurt die het 10x zo slecht hebben dan bij Hans en Inge. Er zijn een paar jaar geleden helemaal nieuwe stallen en een nieuwe bak gebouwd. Ik weet niet hoe het daar nu is, maar ik ga volgende week weer eens terug naar mijn oude plekkie waar ik me thuisvoelde.

Ik ben echt super pissig op dit moment die wethouders daar in Elburg... Stoom uit je oren

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:56

Hey henriet............ik heb het verhaal zo gelezen maar het is een paar jaar geleden dat ze in proces zijn geweest........dacht je dat inge dat ook graag zou willen dat de paarden naar de slacht gingen.....nee dus!!!!!

Maar hou er wel rekening mee dat inge zelf ook iun paarden handelt.
Je hebt vaak wel dat goeie paarden daar naar een goed tehuis gaan.

De wethouders van elburg zijn wel heel gemeen dat betreft maar ja een echte manege mogen ze zich niet noemen......!!!!!
Maare wel heel gemeen.

Wil je zelf ook nog een pony daarvan daan halen dan?
Dat alle paarden stonden te koop dus ze zullen wel een goed tehuis hebben omdat ze wel alles kunnen.

maar ja wel jammer.

Ik weet dat ik een paar jaar gheledenb samen met mij ma en toen waren ze al heel moeielijk en toen reed ik er ook nog mnaar nu niet meer maar ja ik vind het wel jammer voor de paarden maar ja vaak zijn de paarden de duppe ervan.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:38

hoog penny-gehalte Scheve mond

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:27

Sorry, ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind sommige stukjes vrij onbegrijpelijk, misschien i.d. door het Penny-gehalte. Ik snap er weinig van zeg maar. Als ik het goed begrijp voldoet deze manege niet aan de juiste eisen om een vergunning te krijgen van de gemeente. Wat voor vergunning is niet duidelijk. Het is trouwens niet zo dat je zo maar kan worden onteigend. Zelfs niet als het bedrijf gepacht wordt.
Enne natuurlijk gaan goede paarde niet zo maar naar de slacht.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:18

Hoi, ik werk zelf bij een gemeente Bloos dus kan je misschien nog wat extra info geven...

Als ik het zo hoor is het de bedoeling dat de manege weg gaat omdat er op de plaats van de manege iets anders komt, het land krijgt als het ware een andere bestemming... bijv. bedrijventerrein of woonwijk. Nu heeft het land de bestemming agrarisch. Tegen zo'n wijziging in een bestemmingsplan kun je bezwaar maken, maar vaak haalt dat weinig uit: argumenten als 'di is zo'n goeie plek' of iets dergelijks halen weinig uit. Een gemeente is dus gewoon in staat om, voor het grotere belang, huizen (of in jouw geval een manege) op te kopen en er iets anders neer te zetten.

Wt kun je doen? Ik zou geen contact opnemen met programma's als breekijzer etc (wij hebben ze zelf ook een paar keer over de vloer gehad Lachen en echt, ze misbruiken je alleen maar... als je zaak niet meer interessant is of dreigt te mislukken laten ze je keihard vallen...) maar goed in onderhandeling gaan met de gemeente. De eigenaars van de manege moeten in gesprek blijven met de gemeente en eisen dat ze een nieuwe, goede plek krijgen. Als ze het slim spelen kan dit zeker lukken. Daarmee bereik je echt het meeste, anders heb je straks niks...