dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 19:51

Hoi,

Waneer hebben jullie de deken er eigenlijk op gedaan? Ik deze week pas! Normaal doe ik het eerder, maar het was nog zulk warm weer voor deze tijd van het jaar! Maar nu begon het kouder te worden dus dacht ik, laat ik hem er toch maar op gooien. Veel paarden bij mij op stal hadden hem al wel op, maar die stonden af en toe te zweten op stal.

en nog een vraagje: wat voor deken hebben jullie? Ik van wheater Beeta maar neem binnenkort waarschijnlijk een andere.

-x- Daphne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 20:29

Toen ze 's nachts van het land af kwamen, begin september. Meteen een katoenen zomerdeken op. Overdag in de wei bij heel mooi weer niks, anders een dunnen regendeken.
Nu staat Milena geschoren op stal, onder een 200 grams WheaterBeeta. Als het iets kouder wordt dan ga ik over op m'n 300 grams en bij nog kouder weer pak ik de dikste, een 400 grams winterdeken (ook wind- en waterdicht).

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:28

Zoals al meerdere malen al geschreven: ik het Rambo dekens, en geen andere. Op dit moment heeft Pablo zijn 400 grams groene waterdichte Rambo op. Als het s'nachts gaat vriezen dan krijgt hij een Rambo dekbed op met daarover een Rambo waterdichte deken met halve hals van 200 grams. En als het echt streng gaat vriezen dan de 200 grams vervangen door die dikke deken van 400 grams (totaal heeft hij dan 800 grams op). En als het dan nog kouder wordt een extra deken over de dekbed onder de waterdichte en stalbandages om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:02

Mijn paard staat vanaf augustus onder het zomerdek. In september heb ik dat vervangen door een canvas/molton winterdek. Als het gaat vriezen in denacht krijgt hij een onderdeken er bij van 350 grams. Als het stevig gaat vriezen gaat daar nog een 350 grams deken bij onder.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:04

expensive heeft vanaf een paar weken terug zijn winterdek opgekregen, maar hij was vies en nat dus ligt ie buiten op de bank totdat mijn moeder hem wast en dan krijgt ie wer zijn deken op Clown

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:09

Ik gisteravond.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:35

Die van mij staat ook pas onder een deken.. Vond het ook veel te warm! Ik heb een weather beeta, waterdicht, ben er zelf heeel erg tevreden over. Die van mij staat namelijk in een uitloop stal, en ook als het net daarvoor geregent heeft (en ze is buiten blijven staan Koe ) kan ik gewoon rijden.. en scheelt ook ff met uitstapppen, anders ben ik haar zo 2 uur aan het uitstappen.. dat werkt ook niet..

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:49

die van mij heeft nog steeds zijn zomerdeken op.
Ik vind het nog niet echt nodig voor een winterdeken.

groetjes