tondeuse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

tondeuse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:59

Ik wil een tondeuse (weet niet hoe je het schrijft) voor mijn paard kopen om die rare lange haren aan z'n benen en hoofd weg te halen. Knippen is niet zo mooi. Maar ze zijn zo duur.
Nou zag ik dat ze er bij de Hema een hebben voor €12,- (voor mensen). Kan ik deze ook voor mijn paardje gebruiken, of kan zo'n ding daar niet tegen?

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:53

Dat is echt weggegooid geld. Paardenharen zijn heel anders als mensen haren.
Je kan er hooguit de oren mee scheren omdat die haren wat zachter zijn.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:57

lijkt mij ook, er zijn bij de ruitersportzaken ook wel goedkopere, als je er niet zulke hoge eisen aan stelt.
maar zo'n goedkope zou ik niet nemen, ze zijn ws snel bot en dan krijg je allemaal lelijke happen uit je paard.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:09

De goedkopere versies zou ik niet eens voor emnsen gebruiken!!
De kwaliteit is vaak zoveel minder dat ze trekken in plaats van scheren.

Voor je eigen benen al niet lekker, maar stel je voor hoe het bij je paard aanvoelt.

Zou het niet doen, voor je het weet heb je een paard die panisch is voor scheermachines.

Kerst komt eraan Knipoog Haha! 1 groot cadeau staat toch ook wel gelijk aan 10 kleintjes Knipoog

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:23

Ik vind die paardentondeuses toch wel erg duur, ik heb daarom voor 'de gulden middenweg'gekozen Haha!: een gewone tondeuse, maar van een wat duurder merk, philips geloof ik. Hij doet het prima, en was zo rond de 40 gulden ( je leest het goed: gulden, zo lang heb ik hem dus al..)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:25

patos schreef:
Ik vind die paardentondeuses toch wel erg duur, ik heb daarom voor 'de gulden middenweg'gekozen Haha!: een gewone tondeuse, maar van een wat duurder merk, philips geloof ik. Hij doet het prima, en was zo rond de 40 gulden ( je leest het goed: gulden, zo lang heb ik hem dus al..)


Dat is wel een goed idee Ingeborg!
Scheer jij Patosca zelf?