Uitrijden van mest over de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Uitrijden van mest over de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 12:08

Wat mag nu wel en wat mag nu niet?
Mag ik nu al stalmest over de wei kruien of mag ik dat pas in februari?

Is er iemand die hier mee bekend is? Ik hoorde dat er een of ander proefproces geweest is, dat hobbyboeren nu voor februari al mest uit mochtenrijden...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:00

Kijk even op de site van "Boerderij", daar heeft een heel artikel ingestaan een maand of wat geleden over mest uitrijden, inzaaien etc. Ik meende dat er langer uitgereden mocht worden ivm de droogte van afgelopen zomer. Maar jij hebt het over droge mest, in de zin van mesthoopmest? Op de site van Boerderij, of zelf een oud exemplaar inkijken lijkt me het raadzaamste. Bel anders een loonwerker, die weten het denk ik zeker.

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:59

volgens mij mag je vanaf 1 sept. tot 1 febr. GEEN mest uitrijden op het land of je nu hobbyboer bent of niet, of het nu vaste mest is of drijfmest, het mag niet en je rfiskeert een flinke boete als je het wel doet. dit heeft te maken met de afwatering in het land, alle meststoffen worden in de wintertijd met hevige regenval of sneeuwval afgevoerd in het oppervlakte water en dat is nou net iets wat we met z'n allen proberen te voorkomen. ook mag je geen afvoertje hebben van de mestvaalt naar de sloot ote ook weer ivm oppervlaktewater verontreiniging. wil je het zeker weten kan je natuurlijk altijd even informeren bij de gemeente of provincie.