In de voerbak poepen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

In de voerbak poepen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 14:57

Ik had een vraagje.

Mijn merrie heeft iets nieuws ontdekt.

Ze doet haar behoefte in de voerbak.
Hoe kan ik het best haar dit afleren??? De mensen die haar nu zadelmak maken hebben al geprobeert om haar behoefte achter in de stal te laten liggen. maar dat helpt niet.

Weet iemand anders een oplossing voor mij???

Al vast bedankt. OK dan!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:08

Zoek is met de zoekfactor, hier zijn al een aantal topics over geweest. Ik heb wel een tip; een stang ervoor monteren zodat ze er niet bij kan met haar kont, maar dan wordt je stal wel een klein stukje kleiner.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 15:09

Sorry niet bij stil gestaan omdat te gebruiken.

Ik zal eens gaan kijken. Dankje Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:40


shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 15:46

dankje wel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:47

Poepen in de voerbak is geen trucje van een paard, maar ze zijn heel nauw in het doen van hun behoefte in bepaalde hoeken/plekjes. Wellicht heeft ze dat plekje nu eenmaal uitgekozen en zul je de voerbak moeten verhangen.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 15:49

Maar ze heeft het eerst dus wel gedaan achter in haar stal. Maar nu doet ze het dus overal. Maar ik moet het maar ff afwachten als ze in haar nieuwe stal staat. aangezien ze over 2 weken naar Nederland komt. En haar stal dan een hele andere indeling heeft.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:56

Bij on ststond ook een paard op stal die het ongeveer 1x/2 weken in de voerbak deed. Grr! En soms gebeurt het wel per ongeluk.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:40

shirley23 schreef:
Maar ze heeft het eerst dus wel gedaan achter in haar stal. Maar nu doet ze het dus overal. Maar ik moet het maar ff afwachten als ze in haar nieuwe stal staat. aangezien ze over 2 weken naar Nederland komt. En haar stal dan een hele andere indeling heeft.


Het ligt gewoon aan de indeling van de stal, niet aan haar, dat ze ineens probeert te jennen door in haar voerbak te poepen. Vaak hebben ze het zelf niet eens door.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:59

Het paard doet het inderdaad niet met opzet. Misschien is het een idee om het voer voortaan gewoon in een emmer op de grond te zetten en de voerbak bij het uitmesten steeds schoon te maken. Bespaart jouw een hoop geld (voerbak ergens anders monteren) en het is beter voor je paard om met zijn/haar hoofd naar beneden te eten.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:04

het is misschien een idee ja. Maar aangezien ik bij me nieuwe stal niet zelf hoeft te voeren. En ik weet dus nog niet als ze verhuist is. ze het dan weer doet.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:07

shirley23 schreef:
het is misschien een idee ja. Maar aangezien ik bij me nieuwe stal niet zelf hoeft te voeren. En ik weet dus nog niet als ze verhuist is. ze het dan weer doet.

Ik zou eerst eens afwachten of ze het ook in haar nieuwe stal doet. En het is toch niet zo'n grote moeite voor het personeel om het voer in een emmer te doen?

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:08

Ik hoop het niet. Maar het is iedergeval een idee. als ze het op haar nieuwe stal ook blijft doen. een emmer op de grond. dankje wel.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:53

JanineBr schreef:
't klinkt misschien vies, maar ik ken ook een paard die dat deed. Gooi een keer het eten erover heen. Dat paard heeft het nooit weer gedaan die keek toen wel uit waar die z'n staart omhoog deed.


Dat vind ik dus echt onzin, net of een paard door heeft dat ie in zn bak poept. Volgens mij leggen ze echt die link niet hoor, oh jee ik heb ik mn voerbak gepoept en daar krijg ik ook mn eten in, dus dat moet ik niet meer doen.. Verward

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:06


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:48

*zucht*
Limonero maakt het op dit moment erg bont: iedere dag is het raak!! Maar ik ben er wel achter waarom het gebeurt: meneer gebruikt zijn voerbak als bilsteuntje (en incidenteel ook als kinsteuntje) als hij staat te slapen. Lekker gemakkelijk, lekker leunen en als je wat kwijt moet, hang je daarna toch gewoon je staart erover: zien je baasjes de mest ook niet liggen...

Voerbak kan niet hoger ivm traliewerk en naar een andere hoek verplaatsen kan ook niet ivm voerluik en deur.
Ik ga nu maar een kattenbakschepje kopen om zo de mest uit de bak te kunnen halen.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 10:51

Het is gewoon heel erg vervelend.
Maar daarom hoop ik dat ze er mee stopt. Als ze op haar nieuwe stal staat. Ik merk het allemaal wel
Bedankt voor de reacties.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:15

JanineBr schreef:
't klinkt misschien vies, maar ik ken ook een paard die dat deed. Gooi een keer het eten erover heen. Dat paard heeft het nooit weer gedaan die keek toen wel uit waar die z'n staart omhoog deed.


Ik heb het ook gedaan en bij mij heeft het gewerkt bij twee van m'n drie paarden, de derde deed het niet.

Een stang plaatsen KAN erg gevaarlijk zijn, de ezel van m'n oom is al rollend tussen de stang en de bak blijven zitten met een been (was erg weinig plaats tussen en toch is ze blijven hangen), het dier heeft er een aantal dagen mank van geweest, maar het erste is dat ze er een rugletsel heeft aan overgehouden ... denk dus ook maar twee keer na voor je de stang kiest als oplossing. Als je het zo dicht plaatst dat ze er niet tussen kunnen komen kunnen ze alsnog in de bak mesten ... werkt dus niet!

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:20

Het kan natuurlijk ook toeval zijn dat als je er voer over heen gooit dat ie het daar nooit meer doet.

Ik vind het zelf geen eerlijke oplossing eerder gemeen.

Mijn haflinger had er nog wel eens een handje van als ik niet geweest was.
Klinkt raar maar op een gegeven moment vier het gewoon op, telkens als ik een dagje niet geweest was vond ik de hoop in zijn water/voerbak.

Ik heb gewoon de bak schoongemaakt.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:33

Ik heb helaas geen oplossing voor je.
Die van mij doet dat heel soms ook eens en ook wel eens in zijn drinkbak het blijft idd vervelend maar je kan er niks aan doen denk ik.

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 12:34

Het is heel erg vervelend. Want als je ff niet oplet met voeren en je ziet het niet. Maar daarom hoop ik dat ze het op haar nieuwestal niet doet.