Is jouw paard/pony geschoren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Scheer jij je paard/pony?

Ja... want...
38 (38%)
Nee... want...
61 (61%)

Totaal aantal stemmen: 99


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Is jouw paard/pony geschoren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 16:45

Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen hun paard of pony scheren en waarom??!!! die van mij is vandaag geschoren omdat ik hem echt niet meer droog kreeg na het rijden!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:51

Nee, ik pas mijn rijden liever aan. Yorghos staat dag en nacht buiten, dus hij heeft zijn vachtje hard nodig.

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:53

hetzelfde als yorghos mijntes staat ook buiten maar niet s'avonds als het hard regend b.v.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:55

Ik heb mijn haflinger wel geschoren dit jaar, helemaal.
Hij staat dag en nacht binnen en komt elke dag eruit of mag ik de bak even staan.
Ik heb hem geschoren omdat hij dit jaar ontzettend zweette, na 15 minuten trainen en ik hem niet droog kreeg. Toch wilde ik wel verder kunnen trainen op hetzelfde niveau en heb dus besloten om hem te scheren waar ik heel blij nu mee ben. Het is echt een stuk makkelijker.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:26

Nee, Arti is wel is nat na het rijden, maar dan ga ik daarna wel een rondje naar buiten ofzo...als ik terugkom is ze droog

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:34

Ik heb Pascal niet geschoren omdat ie ovcerdag buitenstaat en dat is het te koud als ie geschoren is. En het bezweten valt wel mee doe ik gewoon effe de zweetdeken erop en dan gooi ik ff daarna de gewone deken er weer op

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:38

nee, want ik hou mijn paarden het liefst zo natuurlijk mogelijk, ga veel iever een uur uitstappen of een zweetdeken om, dan scheren, dat lijkt me erg ongezond en vattelijk voor verkoudheden ed. Ook vind ik dat ze veel makkelijker kunnen bewegen zonder, dan met altijd zo'n deken.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:51

Ik heb niet gestemt. Hij is nog niet geschoren omdat hij nog buiten staat. Maar word in januarie wel geschoren omdat hij naar de hengstenkeuring moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:58

Ik heb ze niet gescoren omdat ze bij ons overdag altijd de hele dag buiten lopen, weer of geen weer.
Wel begin ik in september al met dekens en zo houd ik de vacht redelijk acceptabel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:17

Nee. Nergens voor nodig, zit niet dik in het haar en zweet nauwelijks. Gisteren is pas de echte winterdeken erop gegaan, tot die tijd stond hij nog onder een tussendeken! Stal met een buitenluik. Ideaal zo'n paard!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:19

Nee ik scheer amanda niet, vind het niet nodig, met rijden zweet ze bijna niet meer nu ze een betere conditie krijgt!
En op keuringen etc mag je Welshen niet scheren!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:19

aleen de benen opscheren

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:21

Die van mij zit nog lekker kort in zijn vacht en zweet niet onoverkomelijk veel, scheren is dus niet nodig Lachen

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:32

Bij ons zijn bijna alle paarden geschoren, alles zit dit jaar zo dik in zn vacht. Ook de mijne zit dit jaar wel wat dikker in dr vacht, maar het valt nog wel mee. Ze zweet niet snel en als ze zweet is ze zo weer droog, plus dat ze een vos is en die piskleuren die daar altijd onder vandaan komen vind ik niks. Ik heb de mijne dus niet geschoren.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:51

ik heb ja gekozen... ik wou eigenlijk niet met dekens gaan werken.. maar hij was heel dik in de haar... veel meer als vorig jaar. na een kwartiertje begon hij al te zweten....

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:58

Neen, onze paarden staan dag en nacht op de weide met schuilstal, dus ze hebben een dik vachtje nodig. Ze staan ook zonder deken, vind dit prettiger voor hun : beweegt gemakkelijker en ze kunnen zich beter aan temperatuurschommelingen aanpassen.
Gevolg is natuurlijk wel dat er minder intensief gereden kan worden, maar dat is voor ons niet onoverkomelijk.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:28

Nee...want mijn paard zit nog super in haar vacht OK dan!
Net zoals andere jaren eigenlijk Haha! Tuurlijk worden de haren op dr hals iets langer, maar dat is het ook wel.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:32

Nee.... want......... het paard dat ik rijd zit nog super in z'n vacht. Hij krijgt regelmatig lijnzaad, en nog wat dingen en z'n vacht is echt om van te dromen.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:42

Ontario is al een week of wat kaal, die was niet meer droog te krijgen ondanks gesleep met dekens sinds eind augustus Verdrietig

Otermo niet, die heeft alleen wintervacht op zijn hals en is na tien minuten onder zweetdek meestal wel weer droog. Heb alleen zijn benen opgeschoren en zijn hoofd wat bijgewerkt Knipoog

Cheeka staat zelfs zonder deken, die krijgt niet zo'n megavacht en is nog niet zo aan het werk. En ze moet in maart veulenen dus zonder dek is makkelijker

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:47

Ik heb op 'nee' gestemd.

Ik rij vnl in de buitenbak en als ik daar klaar ben (en goed heb uitgestapt) hoef ik eerlijk gezegd nauwelijks een zweetdeken te gebruiken. Als die dan al nodig is dan is het met een halfuurtje ok Lachen.

Met een langere buitenrit waarbij we actief rijden staat hij langer onder de zweetdeken. Dan rijden we toch meestal 's ochtends dus kom ik 's middags terug om de deken om te wisselen.

Enige probleem is de binnenbak: hij is dan snel nat en nauwelijks meer droog te krijgen. Ik rij nauwelijks 1 keer per maand in de binnenbak dus dat is niet de moeite waard om hem daarvoor te scheren Lachen.

Liever een ongeschoren paard waar ik rustig mee kan buitenrijden en 2 keer in de week mee naar het strand kan.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:49

Ja..
Want ze heeft last van een arlergie die zich in bultje uit en nu dat ze geschoren is kan ik dat beter onderhouden en de korstjes eraf borstelen in de hoop dat de jeuk minder wordt.

Scheren omdat ik wil rijden doe ik niet zo gauw waarom?Ik weet het niet misschien omdat ik nog niet lang rij op haar dus vaak niet bezweet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:49

Nee, dit jaar niet.
Andere jaren zat hij heel dik in de vacht. En had ik hem ook geschoren.
Nu staat hij een jaar op deze stal en alles is daar beter dan eerst en dat is ook aan Kawa te zien.
Hij heeft nog nooit zo mooi in de haren gezeten als dit jaar.
Dus geen nut om hem nu te scheren, heerlijk

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:52

Nee.... nog niet.
ik wou haar dit weekend scheren, maar er kwam iets tussen

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:11

Niet, die van mij zijn nu wollebaaltjes en houden wintervakantie Tong uitsteken
Maar ik heb ook niet de mogelijkheid om ze te scheren of onder dekens te houden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:12

Ligt aan het paard..
Ik heb er nu 1 geschoren die heeft van zichzelf een dikke vacht, met of zonder deken, dus die scheer ik lekker, veel fijner voor het paard!
De anderen hebben van zichzelf geen dikke vacht dus daar valt ook weinig aan te schren!