Mest laten afhalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:24

Voor een project moet ik (samen met anderen) een fictieve manege opzetten. Hierbij moeten we ook rekening houden met de afzet van de mest.
Wij hebben contact gehad met een mestfermenteer bedrijf. Deze halen dus mest op. Voor het afhalen van paardenmest rekenen zij € 5,- per ton. Een paard mest gemiddeld 85 kg per week, en in een stal met houtvezel gaat gemiddeld 57 kg houtkrullen per week. Reken dus maar uit wat je dan ongeveer kwijt zult zijn...

Als je interesse hebt kan ik het nummer van het gebelde bedrijf wel voor je opzoeken, maar dat heb ik nu niet bij de hand.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:00

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat je met 85 kg mest p/paard p/week wat aan de lage kant zit. Ik haal dagelijk van 2 D/E-pony's één volle kruiwagen van 80 liter uit paddock en stallen.


Maar dat is waarschijnlijk met stro/houtkrullen erbij...

Ik heb het zelf nooit gewogen hoor, maar zijn getallen uit de KWIN 2002/2003 die we overgenomen hebben.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:05

cissie schreef:
Hier in de buurt zijn geen maneges, blauwendraad in rhenen is de dichts bijzijnde en die zitten daar helaas niet op te wachten omdat zij stro gebruiken. hun bedrijf die het op komt halen wil er geen zaagsel of wat dan ook tussen hebben zitten, helaas. er zijn wel pensionstallen hier in de buurt maar hebben ook stro.





En het dierenpension in Kesteren/Lienden dan Cissie? Daar staan de paarden allemaal op houtkrul.

En anders kan je het misschien bij de kasteelruiters peoberen in Hemmen, maar dat is wel wat verder weg voor jou.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:12

cissie schreef:
Nou das fijn dan, heb ik nagevraagd ( aan een lesser, volwassen persoon)en kreeg als antw., dat ze stro gebruikten, die kletst dan wellicht ook uit dr nek en kan het beter navragen aan de eigenaar van de stal, ik had er zelf niet meer aangedacht omdat ik een tijdje terug dat zo tussen neus en lippen door gevraagd had aan iemand, maar nu jij zegt dat ze op houtkrul staan, ga ik er toch maar even langs, bedankt hoor!


Ik weet voor 99% zeker dat ze daar op houtkrul staan. Een kennis van me heeft zijn paard daar staan, en die wilde stro tegen de verveling, maar dat wilden ze toen niet.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers