later verder in de paardensport???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Later verder in de paardensport?

Ja, ga er helemaal voor
32 (33%)
neej, ik ga een hele andere richting op
28 (29%)
Neej, ik ga gedeeltelijk met paarden werken
36 (37%)

Totaal aantal stemmen: 96


CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

later verder in de paardensport???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 23:51

Willen jullie (aan de jongere bokkers)later ook verder in de paarden sport of houden jullie paarden meer als jullie hobby.Of gaan jullie helemaal niet met paarden bezig?

Ik ga niet 100% de paardensport in, heb ik goed over na gedacht en geinfomeerd maar er is weinig geld te verdienen ik ga dan wel werken op een handelstal waar ik (Loop er nu stage)7 paarden per dag onder m'n kont krijg maar ik ga dat niet fulltime doen.
Ik zal ALTIJD wel 1(of meerdere) paarden blijven houden en ook concour blijven rijden zoals de meeste bokkers het hier doen.
Want leven zonder paarden is geen leven Knipoog
maar wie denk er ook zo over, of anders?

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:56

ik ga vanaf volgend jaar fulltime in d epaarden..
weet niet als het gaat lukken maar het is wel fijn dat je eigen baas bent

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 23:57

ik werk met gehandicapten op een manege (zie profiel0
ik vind paarden fantastisch, maar het zijn niet mijn lust en mijn leven.
Ik heb gelukkig ook een vriendenclub die niks met de paarden te maken hebben, want anders wordt mijn wereldje zo klein.
Ik merk dat als je met een groepje paardenmensen bent je het eigenlijk alleen maar over paarden hebt en er bestaat (voor mij) ook een leven erbuiten

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:05

Ik heb optie 1 gekozen, ik ga dr helemaal voor!
Ik doe nu HBO paardenhouderij. Wist het eigenlijk al wel langer hoor, dat ik in de paarden wilde.
Paarden zijn écht mn leven, en ik wil er heel graag mn beroep van maken. Veel mensen vinden dat dom > Ik ben 'slim' genoeg om een 'nuttige' opleiding te doen > Ik vergooi mn leven > etc.
Helemaal sinds mn stage weet ik het zeker, die paarden moeten het worden.
Ik weet dat t ontzettend moeilijk is om erdoor te komen, en dat je donders mazzel moet hebben of héél goed moet zijn. Ben ik niet. Ik heb geen dure knol, maar een pony zonder papier, waar ik ook nog eens amper wedstrijden mee rij. Maar ik wil wél alles leren, én ik kan werken hoor!
Door mn toch wel brede (HBO!!!) opleiding heb ik iets om op terug te vallen, iets waarmee ik ook een ander soort management achtige baan kan doen. Maar ik ga dr voor vechten! Ik wil er alles wel voor doen om in de paarden te kunnen werken!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 00:09

Concorde schreef:
Ik heb optie 1 gekozen, ik ga dr helemaal voor!
Ik doe nu HBO paardenhouderij. Wist het eigenlijk al wel langer hoor, dat ik in de paarden wilde.
Paarden zijn écht mn leven, en ik wil er heel graag mn beroep van maken. Veel mensen vinden dat dom > Ik ben 'slim' genoeg om een 'nuttige' opleiding te doen > Ik vergooi mn leven > etc.
Helemaal sinds mn stage weet ik het zeker, die paarden moeten het worden.
Ik weet dat t ontzettend moeilijk is om erdoor te komen, en dat je donders mazzel moet hebben of héél goed moet zijn. Ben ik niet. Ik heb geen dure knol, maar een pony zonder papier, waar ik ook nog eens amper wedstrijden mee rij. Maar ik wil wél alles leren, én ik kan werken hoor!
Door mn toch wel brede (HBO!!!) opleiding heb ik iets om op terug te vallen, iets waarmee ik ook een ander soort management achtige baan kan doen. Maar ik ga dr voor vechten! Ik wil er alles wel voor doen om in de paarden te kunnen werken!


ik weet ook wel cker dat jou het lukt

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:16

Nimmedor schreef:

ik weet ook wel cker dat jou het lukt


Ik zou niet weten waarom het mij beter zou lukken dan jou, kan alleen maar concluderen dat jij de verstandigste bent van ons twee. Je kiest iig voor meer zekerheid. Ik ben zo eigenwijs en koppig om lekker mn zin te doen.

(om het er nog maar niet over te hebben dat je 'way better' rijd dan ik... maar daar hebben we het nu niet over Tong uitsteken )

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 00:17

petrabonanza schreef:
ik werk met gehandicapten op een manege (zie profiel0
ik vind paarden fantastisch, maar het zijn niet mijn lust en mijn leven.
Ik heb gelukkig ook een vriendenclub die niks met de paarden te maken hebben, want anders wordt mijn wereldje zo klein.
Ik merk dat als je met een groepje paardenmensen bent je het eigenlijk alleen maar over paarden hebt en er bestaat (voor mij) ook een leven erbuiten


zo denk ik er dus weer niet over:Paarden ZIJN mijn lust en mijn leven alleen weet ik dat ik het eigelijk nooit zo krijgen zal zoals sommige mensen het hebben. Heb ik het geld niet voor, capicititeit mssn wel (wil niet eigendunk achtig overkomen) door mijn paarden achtergrond.
Maar ik heb nu niet een paard waarmee ik veel hoger kan komen om ondekt te worden...

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 00:19

Concorde"]
[quote="Nimmedor schreef:

ik weet ook wel cker dat jou het lukt


Ik zou niet weten waarom het mij beter zou lukken dan jou, kan alleen maar concluderen dat jij de verstandigste bent van ons twee. Je kiest iig voor meer zekerheid. Ik ben zo eigenwijs en koppig om lekker mn zin te doen.

(om het er nog maar niet over te hebben dat je 'way better' rijd dan ik... maar daar hebben we het nu niet over Tong uitsteken )
[/quote]

whaha, mogt ik willen dat ik beter reed !!!
maar ga geen discussie aan, want ik heb toch gelijk Schijnheilig Tong uitsteken

Annash
Blogger

Berichten: 26502
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:01

niet als werk denk ik (zou wel willen hoor)

wel als hobby, als het even kan!! lekker wedstrijden rijden enz, net als nu!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:12

Ik houd het voorlopig als hobby, maar mocht ik er ooit mijn brood mee kunnen verdienen dan zal ik het niet laten

Voorlopig studeer ik geneeskunde en kan ik iig alle kanten op. Wil mijn diploma halen en daarna misschien nog naar Duitsland voor 1 of 2 jaar.
Ben ik dan niet goed genoeg of ben ik de paarden helemaal zat dan kan ik iig wat anders

En voorlopig ga ik er maar vanuit dat het idd hobby blijft Knipoog

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:16

Nee, ik heb het wel geprobeerd maar ben toch maar de andere richting op gegaan.

Dit om diverse redenen.
* Weinig tijd voor eigen paard
* Hoop uren draaien
* Weekenden niet vrij (vervelend met wedstrijdplanning)
* Feestdagen werken
* Weinig vrije tijd
* Niet echt een hoog salaris
* Ver van huis (ik heb een vriend)

Ik ben nu boekhoudster op een autobedrijf waar ik meer voordelen heb.
En een goed salaris waarmee ik mijn paard GOED kan betalen.

Dus heb ik gekozen voor alleen als Hobby.
En eerlijk gezegd bevalt me dit 10x beter.

Maar ieder voor zich.
Sommige heb een lot uit loterij waar ze werken.
Heb ik helaas niet mogen vinden.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:15

ik kan niej meer stemmen, maar ik ga zeker weten verder met de paardensport!!! ik ga naar deurne met me merrie en dan wil ik daarna proberen een eigen stal te krijgen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:22

Concorde schreef:
Ik heb optie 1 gekozen, ik ga dr helemaal voor!
Ik doe nu HBO paardenhouderij. Wist het eigenlijk al wel langer hoor, dat ik in de paarden wilde.
Paarden zijn écht mn leven, en ik wil er heel graag mn beroep van maken. Veel mensen vinden dat dom > Ik ben 'slim' genoeg om een 'nuttige' opleiding te doen > Ik vergooi mn leven > etc.
Helemaal sinds mn stage weet ik het zeker, die paarden moeten het worden.
Ik weet dat t ontzettend moeilijk is om erdoor te komen, en dat je donders mazzel moet hebben of héél goed moet zijn. Ben ik niet. Ik heb geen dure knol, maar een pony zonder papier, waar ik ook nog eens amper wedstrijden mee rij. Maar ik wil wél alles leren, én ik kan werken hoor!
Door mn toch wel brede (HBO!!!) opleiding heb ik iets om op terug te vallen, iets waarmee ik ook een ander soort management achtige baan kan doen. Maar ik ga dr voor vechten! Ik wil er alles wel voor doen om in de paarden te kunnen werken!


Ben ik t echt zoo mee eens!
Ik ga volgend jaar paardenhouderij doen. Iedereen verklaart me voor gek.. Mn ouders proberen t uit mn hoofd te praten "want er valt toch niets in te verdienen" hetzelfde geld voor mijn schooldecaan op de opleiding die ik nu doe, en waar ik geen reet aan vind. (welzijn.)
Ik weet gewoon zeker dat dat is wat ik wil en ik ga het gewoon proberen, en net als jou, ervoor vechten. OK dan!

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:33

Voor mij is mijn paardje echt een hobby, geld verdienen kan imo een stuk makkelijker op andere manieren.. Bovendien, er is zoveel meer in het leven dan alleen paarden!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:44

Ik probeer het op alle manieren! Ik geef al les aan een aantal mensen en er komen steeds meer mensen vragen. Verder help ik thuis mee met paarden zadel mak maken en handelen. Ik rijd voor andere mensen pony's en paarden als ze daar problemen mee hebben. Ik ga op wedstrijd en in de vakanties werk ik op een Dressuurstal in België. Met behulp van mijn ouders probeer ik er dus op alle manieren te komen!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:46

Okkie1 schreef:
Ik probeer het op alle manieren! Ik geef al les aan een aantal mensen en er komen steeds meer mensen vragen. Verder help ik thuis mee met paarden zadel mak maken en handelen. Ik rijd voor andere mensen pony's en paarden als ze daar problemen mee hebben. Ik ga op wedstrijd en in de vakanties werk ik op een Dressuurstal in België. Met behulp van mijn ouders probeer ik er dus op alle manieren te komen!


bewijst maar weer dat je opzich helemaal geen opleiding nodig hebt!
(buiten het lesgeven dan)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:55

Inderdaad. Ik wou altijd naar NHB Deurne, echt persé. Maar nu kan ik die opleiding niet gaan volgen omdat ik een nieuw paard heb die te jong is om op dat niveau te laten presteren en besloten om een ORUN opleiding te gaan volgen. Met genoeg inzet, doorzettingsvermogen, een sterke ruggegraad in tegenslagen en (een beetje financiële) hulp van buitenaf kom je er wel! (hoop ik...)

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:24

ik heb ook voor de eerste keuze gekozen.. ik ga volgend jaar een HBO opleiding paardenhouderij doen.. ik werk al vier jaar op een westernstal waar veel verschillende paarden onder mijn kont krijg.. heb een eigen paard waar ik vrij goed wedstrijden mee rijd.. en ik heb gewoon enorm veel plezier in het werken met paarden en hiervoor zou ik ook alles willen doen/leren..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:37

Ik hou het waarschijnlijk als hobby.
Ik wil later diergeneeskunde of fysiotherapie gaan studeren.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:39

Hobbymatig
Ik hoop ooit een mooi huis met stallen te krijgen en misschien parttime te gaan werken. Het hoeft echt niet allemaal even luxe, als ik er maar gelukkig mee ben.

Gewoon wat paardjes verzorgen, wedstrijdjes rijden en eventueel wat fokken. Hoeft allemaal echt niet op een hoger niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:42

Ik ben dan al wat ouder, maar ik heb jaren geleden ook de mogelijkheid gehad om een fulltime baan te krijgen in de paarden.
Op die plaats reed ik toen al voor de hobby paard, dus wist dat het daar wel leuk zou zijn.
Toch heb ik het niet gedaan.
Wilde graag werk en hobby apart houden.
Toen ik daar stopte met rijden is me ook op andere plaatsen werk aangeboden, maar ook dat heb ik toen niet gedaan en daar heb ik zeker nog geen spijt van gehad.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:33

Ik ga volgend jaar ook naar deurne, de HBO opleiding.. ben benieuwd hoe het me bevalt, ik weet dat de paardenwereld erg hard is en zwaar maar ik ga er wel 200% voor
iedereen vraagt wat wil je er mee en ga wat leren waar je geld mee verdiend.. (net zoals bij concorde en nathalie) maar dat is gewoon niet wat ik wil..
ik wil gewoon met paarden werken!!
ben nu met me voorstage bezig en t is egt super! wel zwaar maar t is wel echt wat ik wil!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:04

Ik wil later proberen verder te komen in de eventingsport. Daarnaast ga ik volgend jaar de HBO- opleiding dier en veehouderij studeren in Deventer en dan na de oreintatiejaren verder met Paardenhouderij.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 16:07

Ik heb de 1e gekozen, ik wil na de middelbare school denk ik paardenhouderij gaan doen Haha! en ik wil verder in de dressuur Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:04

ZO! Dat loopt gelijk op!
Ik ga niet verder in de paardensport dnek ik, in ieder geval niet proffesioneel, blijf dnek ik wel proberen te doen hoe ik het nu doe. Gewoon elke week een lesje bij de manege.