Redelijke prijs huurpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Redelijke prijs huurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 11:58

Hallo,

voor een vriendin vraag ik jullie even om raad. Bij een goede kennis van haar mag ze een paardje kiezen om lekker mee te gaan rijden. Nu hebben die mensen een eigen manege en kosten zoals hoefsmid e.d. hoeft ze ook niet te betalen. Ze hebben haar wel gevraagd aan wat voor een bijdrage per maand zij zit te denken om mee te betalen en persoonlijk vind ik dit heel moeilijk te zeggen. Zou niet weten aan welk bedrag ik zou moeten denken... vandaar dat ik dit dilemma maar bij jullie neerleg Schijnheilig

Alvast bedankt voor de suggesties.

groetjes

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not



siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 12:20

Hoi Tessebes, Ze mag alles met het paard, ook wedstrijden starten. Het is een Z paard waar ze dan mee wil gaan rijden en de manege bestaat uit een binnenbak, buitenbak etc. Daarom vind ik het dus ook zo moeilijk om een bedrag te zeggen. Wel denk ik dat die mensen iets zullen gaan vragen voor het 'verhuren' van het paard. Dus ja, wat is redelijk? Ik vind het moeilijk!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 12:36

Bedoel je 150 euro alleen voor het huren van het paard? (of waar denk je aan als je 150 euro moet betalen: deel stalgeld, gebruik spulletjes?) Verward

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 12:38

Bij ons in de buurt moet je denken aan 150 tot 200 euro stalgeld per maand...

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 13:12

Ik heb nog eens even navraag gedaan, het paardje waar ze op gaat rijden wordt tevens nog gebruikt als manege paard bij de hele kleintjes omdat ze nogal heel braaf is. Dat betekent dus, dat ze het paard wel moet gaan delen en er geen aanspraak op heeft als er lessen zijn. Dus als we er dan vanuit gaan dat het stalgeld bij ons 175 euro is, dan is ongeveer 85 euro een redelijk bedrag? Van uitgaand dat je niet altijd met je paard kunt doen en laten wat je wil? Ik ben er dus nog even niet uit...Lachen *LOL* Ik hoor het wel weer!

Doegie

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:05

Hoi Mijntjuh, Het paard moet 3 a 4 dagen in de les meerijden en dat een uur lang. Dus 85 euro stal-huurkosten en dan nog deel hoedsmid en veearts kosten? Ik weet het niet, vraag het daarom maar even? We proberen er toch een zo goed mogelijk bedrag van te maken. UIteraard in goed overleg met de manege houder..!

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:52

Hee Tessebes en de hoefsmid voor de helft is redelijk???

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 15:28

*SCHOP*

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 15:46

dat is waar Juval, maar ze hebben haar ook gevraagd om er zelf overna te denken wat ze hieraan uit wil geven. Omdat we het allebei niet weten, geen ervaring etc. heb ik jullie hier op bokt om advies gevraagd...

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 14:19

*schopje* (we zijn er nog niet echt uit)

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 14:56

Ik zal dit vanavond even aan mijn vriendin voorleggen en dan horen we wel even wat ze ervan vinden.

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 14:27

Hoi,

Hier ben ik dus weer even. Er is weer wat tijd overheen gegaan en er is al weer iets meer duidelijk. De merrie waar het in eerste instantie om ging, blijkt toch wel veel in de beginnerslessen gebruikt te gan worden. Dat betekent dus eigenlijk bijna elke dag behalve zondag. Nu is er afgesproken dat ze alle manege paarden mag proberen en dat ze dan uiteindelijk een keuze zal gaan maken welke ze wil gaan rijden en waar ze dan mee mag en wil gaan starten. Persoonlijk vind ik dit wel een redelijke afspraak, zo kan ze precies kiezen met welk paard ze verder wil, maar aan de andere kant..het blijven wel manege paarden Verward Mijn vraag is dan: valt er dan nog wel iets af te spreken wat betreft het 'huren' van zo'n paard? (contract) en is dat niet heel zielig voor een paard dat het misschien 2 (3x) per dag gereden gaat worden? Lijdt zo'n paard niet onder de manege lessen??

Ik hoor het wel weer, maar zo ziet de stand van zaken eruit...hihi

Doei doei

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 14:41

Wat een boel informatie! Wel heel erg nuttig hoor Ik heb dit bericht inmiddels uitgeprint en heb deze meegenomen naar stal. Daar hebben we alle punten eens opgeschreven en behandeld. Vanavond hebben we weer een gesprek en dan laat ik je met veel plezier horen hoe het vanaf nu verder loopt.. Bedankt voor je reactie! Groeten Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 142 bezoekers