Twee keer wisselen in een half jaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Twee keer wisselen in een half jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 21:47

Wie heeft ook wel eens meegemaakt dat een paard twee keer in een half jaar wisselt? Special heeft in maart haar tanden gewisseld voor 2,5 jaar en is nu dus aan het wisselen voor 3,5 jaar. Verward

Lermy
Berichten: 896
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:58

Weet je zeker dat het geen kiezen zijn?
Met 3 jaar wisselen de 1e kiezen, dan met 3,5 jaar en tenslotte met 4 jaar de laatste. Per keer wisselen ze 4 kiezen (niet allemaal tegelijk), dus het kan best dat je die gezien hebt.
Ieder paard verschilt, niets om je zorgen over te maken.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je een "vroeg rijp" paard hebt.
Ik had op mijn 8e ook alles al gewisseld.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 22:16

Ze heeft eerst haar binnentanden gewisseld en nu is ze haar middentanden aan het wisselen. Het zijn dus echt haar tanden!!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:21

Wat jij nu zeg Eveline heb ik met Viking ook,hij is nu 3 en een half,en hij is ook nog steeds aan het wisselen,volgens mij is dat goed zo,zo als jij het verteld,ging het met hem ook.

Lermy
Berichten: 896
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:22

Sommige paarden zijn heel gevoelig tijdens het wisselen, verwen haar maar lekker met slobber enzo.
Mijn paard was ook vroeg, maar dan met de midden en buiten tanden.
Ik maakte me ook een beetje zorgen, de gebitsverzorger zei dat ze gewoon vroeg is.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 08:51

In principe hoort een paard 1x per jaar te wisselen met 2,5 jaar de binnentanden en met 3,5 jaar de middentanden. De kiezen wisselen natuurlijk ook maar Special heeft nu in een half jaar de binnen- en middentanden gewisseld. Ik denk dat ze met 2,5 gewoon laat is geweest met wisselen en nu vroeg. Maar ja, ik maak me er niet zo'n zorgen over hoor. Ik was gewoon benieuwd of meer mensen dit mee hebben gemaakt.