Je paard verzekeren, is dat nou echt wel nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 22:15

Ik heb die van mij dan dus ook niet verzekert, ik heb haar ook gratis gekregen Haha! En heeeel veel waard is ze ook niet (voor mij natuurlijk wel.. *LOL* ) Maar dus als zij overlijd etc. dan is het verlies veel groter emotioneel dan qua geld, dus daarvoor hoef ik het niet te doen...
en qua ziekte enzo, (alvast van te voren ff afkloppen) is in de tijd (4 jaar) dat we haar hebben nog maar 1x een dierenarts geweest... Tuurlijk kan het gebeuren dat ik morgen er een veearts bij moet halen en ze bijv. naar utrecht moet.. Maar ik heb bedragen gehoord om je paard te laten verzekeren van f600,- per jaar, en dan heb je ook nog bij ieder bezoek een eigen risico van f100,- Dat kost je onwijs veel geld volgens mij.. Ik heb in die 4 jaar dan nu zo'n f2500,- uitbespaard... Maar STEL er gebeurt iets heel erg, wat natuurlijk altijd kan gebeuren, dan gaat het me inderdaad behoorlijk wat geld kosten, maar die kans is bestwel klein.. Maar ik vind verzekeren persoonlijk niet nodig, dit is natuurlijk anders als je een heel ander paard hebt, een paard dat echt veel geld waard is..
Ik denk dat veel van jullie hier wel anders over denken dan mij..
maar hebben jullie allemaal je paard verzekert??

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:24

mijn pony is ook niet verzekert, heb in de 3 jaar dat ik hem heb ook geen problemen gehad.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 09:33

Ik heb mijn paard nog in de verzekering maar ga die opzeggen.
Ik heb haar verzekerd bij verlies, diefstal en gezondheidsrisico's. Waarom, nou omdat ik gewoon wil dat mijn paard een kans moet krijgen. Is het in levensgevaar en heeft het een operatie nodig, dan moet die er komen, ongeacht of ik geld daarvoor heb of niet. Ik had dat geld niet, daarom heb ik haar verzekerd. Ik wist zeker dat ik de premie in ieder geval kon betalen.

Ik heb die verzekering nu 4 jaar, en elk jaar heb ik meer premie betaalt dan schade gehad. Maw, zonder verzekering was ik financieel beter uit. Nu zit ik wat beter in mijn geld, ik ga nu het risico zelf dragen. Als ik dan binnen een jaar voor grote kosten kom te zitten, ja dan heb ik goed pech.....

WAt ik ook tgen heb op de verzekering, er is zo'n groot gebied waarbij ze gewoon niet uitkeren. Ik ben al boos als ik daar aan denk, geen enkele polis dekt alles. Verzekeringen worden rijk door het NIET UITKEREN... allemaal! Komt bij: aangepast dieet-voer: niet verzekerd, speciaal beslag de rest van het paardenleven: niet verzekerd. Paard half jaar niet kunnen berijden: niet verzekerd. DAt hoeft natuurlijk ook niet, het was mijn keuze om een paard te houden met alle lusten en lasten...Maar gezien de premie die ik betaal...

Mocht mijn paard komen tot overlijden, tja dan krijg ik 70 % uitgekeerd van de verzekerde waarde. Leuk hoor, maar als ik de premie die ik al betaalde had opgespaard, was ik ook al op dat bedrag (bijna dan)....
Ik ga mijn verzekering opzeggen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 10:43

Tja das een persoonlijke keuze. Ik heb ze altijd het eerste jaar in de verzekering. Dat zie ik dan als 'risicojaar'. Een vriendin van mij moest haar paar na een half jaar laten afmaken. Zonder het vezekeringsgeld had ze geen nieuwe kunnen kopen. Da's ook mijn motivatie, mijn geld is echt op, dus als mijn paard bij wijze van spreken dood neervalt ben ik blut. Dus betaal ik maar weer die achterlijk hoge premie...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 11:26

sunny zit gewoon bij de huisdieren in voor als ze iets sloopt van een ander.En verzekeren doe ik voor haar niet,maar als mijn veulen er volgend jaar is (arab) laak die wel verzekeren.OMdat een groot paard altijd meer kosten met zich meebrengt. Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:20

Je kunt hem voor dood verzekeren, dan ben je niet zoveel geld kwijt. Ik heb in het verleden mijn paarden ook verzekerd gehad voor ziektekosten, maar dan was ik aan premie zoveel geld kwijt, dat ik dat geld nu op mijn eigen spaarrekening stort i.p.v. op de rekening van de Hippo assurantien. Als er dan iets gebeurt, heb ik zelf ook geld, en als er niets gebeurt, hou ik geld over!

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:22

Persoonlijk ben ik voor verzekeren. In ieder geval voor ziekte en ongevallen.
Warda mankeert gelukkig nooit wat( even afkloppen...)
Ik heb bij andere mensen om mij heen gezien hoe het in de papieren kan lopen wanneer je paard wel iets gaat mankeren.
En dat kan gewoon komen door een klap tegen een hek, of van een ander paard.
Nou dan slinkt je spaarrekening echt met grote sprongen.
En je zal altijd zien, zoiets gebeurt vaak op een mement dat je alles tegelijk hebt.
Wat waarde bij overlijden betreft, tsja, als je een duur paard hebt is het het overwegen waard.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:22

Ik vind de opmerking van Dees een beetje vreemd: als ik geen verzekering had afgesloten was ik financieel beter uitgeweest. Tja dat kun je achteraf makkelijk zeggen. Maar dat heb je met elke verzekering. Je kan het ook andersom bekijken: stel je paard was wel wat overkomen en had een operatie in een dierenkliniek moeten ondergaan en een langdurige revalidatie, dan had je een rekening van vele duizenden guldens gekregen.
Ik heb mijn paard wel verzekerd, omdat als er een keer iets ernstigs aan de hand is, ik niet om financiele overweging mijn paard af zou moeten laten maken, terwijl er misschien wel wat aan gedaan zou kunnen worden. Dit is natuurlijk een heel persoonlijke keuze. En moet ieder voor zichzelf weten.
Hoeveel je aan verzekeringspremie kwijt bent hangt natuurlijk af voor welk bedrag je je paard wilt laten verzekeren en waarvoor je je paard wil laten verzekeren. Dus Romy gewoon even bij wat maatschappijen informeren, aan het rekenen gaan, voor jezelf de voor en nadelen nagaan en dan kan je de keuze het beste maken.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:21

Jullie bedoelen toch ziekteverzekering hè?
Daar heb ik m´n paarden niet voor verzekerd, wel voor schaden die ze aan "derde" veroorzaken. (bijv. de snelweg oprennen en een ketting-botsing veroorzaken). Daar zijn ze voor 5 miljoen DM verzekerd (kost me voor het eerste paard 180 piek, voor het tweede 145 piek, valt dus wel mee!!)

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:39

Ik ben voor verzekeren maar je kan het op 2 manieren bekijken.
Je verzekerd hem en als er wat ik gebruik je je verzekering.
OF je verzekerd hem niet en al het geld wat je uitspaar gebruik je als er wat gebeurd.
Door die 1e rede is Nimber wel verzekerd en door die 2e rede Dientje niet(die is voor de helft van iemand die er zo over denkt).
Dennis en Tammy zijn trouwens ook niet verzekerd.
XXX
Ciska

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:47

Tja, als ik Razinda eerder had verzekerd had ik niet een operatie moeten betalen van ruim 3000 gulden (nou ja mijn ouders dan). Stel je paard krijgt koliek en moet geopereerd? Dan moet je dat allemaal zelf betalen. Wat kan mij het nou schelen dat ik geld krijg als mijn paarden doodgaan? Ik wil dat geld niet, ik wil mijn paarden. Maar het is toch wel verschrikkelijk handig dat als jouw paard een dure operatie moet, dat het dan wordt betaalt. Ik ken ook zat mensen die zeggen: ik heb al die jaren nooit mijn paard verzekerd, en als ik nu een operatie moet betalen heb ik nog steeds het geld eruit wat ik al die jaren heb uitgespaard door niet te verzekeren. Het is maar net of je dat risico neemt.

Overigens heb ik begin dit jaar 1200 gulden van de verzekering gekregen omdat er foto's van Jur haar benen moesten worden genomen. Dan ben je best blij dat je dat geld niet allemaal hoeft te betalen!

En je kan zelf kiezen voor hoeveel je je paard wilt verzekeren. Ik heb het niet zo duur gedaan. Enige nadeel vind ik, dat de verzekering mee bepaald hoe je paard afgemaakt moet worden als dat nodig is. En dat bepaal ik toch echt lekker zelf!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:27

ik zeg ook die pokke verzekering op. je hebt er geen flikker aan. die 1200 spaar ik wel, en dan zie ik wel of ik winst of verlies maak aan de einde van de rit. (die van mij is 1200 per jaar)

gr,
prima

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:16

Bij kennissen van me heb ik net meegemaakt dat een merrie heel erg ziek werd. De da gaf het advies om haar zo snel mogelijk uit haar lijden te verlossen maar dat mocht niet van de verzekering! Extreme duivel
De verzekering wilde dat zij het paard nog 1 week zouden laten staan zonder medicijnen ed zodat ze naar de slacht zou kunnen..... Frusty Het dier had ongelofelijk veel pijn en ze hebben haar dan ook gelijk in laten slapen want ze wilden absoluut niet dat ze nog langer zou moeten lijden. Maar er is nu wel gedonder over het uitbetalen omdat ze niet de wil van de verzekering op hebben gevolgd...

Zelf was ik nog heel erg aan het denken of ik mijn pony zou gaan verzekeren of niet, maar na dit verhaal wist ik het helemaal zeker, Mika wordt niet verzekerd want ik wil zelf zeggenschap houden over mijn eigen dier en ik wil zelf kunnen beslissen wat ik denk dat goed voor haar is!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:17

Ik had Julius niet verzekerd. Vond het erg duur en Julius had toch nooit wat. Toen moest ie naar de kliniek. helaas hielp een operatie niet maar was er een kleine kans dat het wel zou lukken dan had ik dat zeker gedaan. had ik mooi 8000 gulden op kunnen hoesten.

Toen ik barley kreeg heb ik haar ook meteen laten verzekeren. voor de ziektekosten dus. Ik betaal 50 gulden per maand dus 600 piek per jaar. Alles wat op de kliniek gebeurt is verzekerd. is wel een lekker gevoel.

Ik heb haar verzekerd bij interpolis.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:41

Mijn verzekering kost maar zo rond de 300/400 gulden per jaar en dan is alles wat in de kliniek gebeurt verzekerd.

Mika, ik hoor vaker dat verzekeringen moeilijk doen bij inslapen, maar dat bepaal ik toch echt zelf hoor. Ook al is het uitbetalen dan moeilijk.

_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-10-23 12:42 ]</font>

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:04

Dat hebben die kennissen van mij gelukkig ook gedaan.....Ze vonden het verschrikkelijk dat ze hun paard nog een week moesten laten staan...
Ik vond het een teken dat de verzekering niet erg paardvriendlijk is......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:24

ik snap neit dat jullie met ziektekosten maar 600,- per jaar hoeven te betalen, ik was 2x zoveel kwijt. daarom ben ik er maar mee gestopt> ik betaal niets meer. Ik spaar nu wat meer.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:53

Ik heb bij de eerste friese onderlinge ene verzerking aangevraagt. Ik heb de acceptgiro nog steeds niet betaald. bijna 200 piek! ik moet 550 piek per jaar betalen voor mn fjordje. en dan kan ik elke 4 jaar een andere Loki kopen als ik het geld spaar.
Okee, dat slaat natuurlijk nergens op, maar ik vind het zoveel geld!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:06

Jur is voor 10.000 verzekerd en Razinda voor 7.000 gulden. Ik zal thuis een nakijken wat ik precies per jaar betaal, maar het is niet zo veel. Maar dan worden ook alleen de kosten van de kliniek in Utrecht vergoedt en niet die van andere klinieken en ook niet die van de dierenarts. Maar de dierenarts kan je altijd doorsturen naar de kliniek.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:07

Ben ook nog steeds aan het twijfelen, vroeger had ik ze wel in de verzekering maar toen was Utrecht nog goedkoop en ben ik gestopt. Tegenwoordig is het allemaal heel duur (vriendin was 4800 DM kwijt voor een koliekoperatie). Maar verzekeren is ook heel erg duur. Zou mijn paard alleen tegen ziektenkosten willen verzekeren trouwens.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:13

ik ben nu ongeveer 500 gulden kwijt.
Dat valt dus best mee dit is ook voor alle da kosten enz.
Ik denk dat het bij mij zo laag is omdat pendro ook niet zoveel waard is.
Bij de verzekering mag je namelijk ook niet je paarden laten overvezekeren.
Ik zie bij ons nu op de manege verschillende mensen met veel pech.
Ik heb zoiets van ach voor die 500 gulden per jaar. Mocht er iets gebeuren dan vallen de kosten nog wel mee.

groetjes,
linda

P.s. Wij zijn toch zelf ook verzekerd dus waarom de paarden niet

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:16

Als het je alleen gaat om de ziektekosten die worden vergoedt, kan je je paard ook voor heel weinig geld verzekeren. Dan hoef je iig ook geen foto's te laten maken.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:53

Ik heb onlangs mijn paard in de verzekering gedaan, dus heb uitgebreid polissen zitten vergelijken. Bij mij ging de keuze voornamelijk tussen de Eerste Friesche onderlinge en Amev.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de eerste friesche. Bij hun komt het globaal op het volgende neer. Je kan je paard verzekeren voor dood door ongeval, blijvende ongeschiktheid e.d. Hiervoor hebben ze vier verschillende pakketen en daarvoor geldt natuurlijk hoe uitgebreider de dekking des te meer premie je betaalt.

Een ziektenkosten verzekering kan je bij hun alleen afsluiten als je ook een dood/ongevallen verzekering hebt voor een van de 2 meest uitgebreide pakketen.

Voor de ziektenkosten verzekering betaal je nlg 330 per jaar. Dat is voor elk paard gelijk. Voor de dood en ongevallen verzekering betaal je een bepaald percentage van de waarde waarvoor je je paard wilt laten verzekeren. Je mag je paard ook onder zijn waarde verzekeren, maar niet oververzekeren.

Het percentage dat je voor de dood en ongevallen verzekering moet betalen is natuurlijk afhankelijk van hoe uitgebreid de verzekering is en de waarde van je paard. Voor paarden tussen de 5000 en 9000 gulden ligt dit geloof ik zo tussen de 5 tot 7 procent van de waarde van het paard.

Daarnaast kan je brand en diefstal nog meeverzekeren.

Bij Amev kan je ook nog een beperkte ziektenkosten verzekering afsluiten (ook alleen in combinatie met een dood en ongevallen verzekering) voor ongeveer 165 gulden per jaar. Die verzekering keert dekt alleen de kosten als je paard doorgestuurd wordt naar een van de door de verzekeringsmaatschappij aangestelde dierenklinieken.


Ik heb dit even opgeschreven omdat er zo te lezen nogal wat onduidelijkheid bestaat over wat een verzekering kost.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suzan op 2001-10-23 22:08 ]</font>