Bestaan er onderdekens met loopsplit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Bestaan er onderdekens met loopsplit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 19:29

Nja de titel zegt eigenlijk al genoeg... Ik bedoel van die ...-grams gewatteerde onderdekens, die gemaakt zijn om onderdeken te zijn enzo.. ehm nouja jeweetwel!
Mijn paard heeft enorm snel last van schuurplekken maar ik ben nog nooit zo'n onderdeken tegengekomen met loopsplit
(Waardoor ik er vorig jaar een heb gekocht zonder loopsplit, maar die mevrouw in de winkel zei dat dat ook niet hoefde want met het materiaal van die deken die ze me 'probeerde te verkopen' was het bijna onmogelijk dat het schuurde. Nouja oke ik ben een beetje goedgelovig Schijnheilig en het komt er dus op neer dat de borst van Vaan al aardig kaal aan het worden is en ik toch een beetje op zoek ben naar een onderdeken met loopsplit, als die bestaan.)

Ohja, zo ja: Welk merk enzo?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 21:19

eeeuhm..... schop? Haha!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:22

Juist door loopsplitten krijg je vaak schuurplekken!

Bij zowel mijn Bucas als mijn Rhino deken (beide zonder loopsplitten) kreeg Fedde geen schuurplekken. Ik had er van de herfst een Harry's Horse deken mèt loopsplitten op en ja hoor: schuurplekken!

Kies in ieder geval een deken met zo min mogelijk naden en een zo glad mogelijke stof. Van bv. een merk als Rambo.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:27

Doordat t deken niet helemaal past krijg je schuurplekken.
De combi onderdeken met nog een deken geeft bijna altijd schuurplekken doordat dit gaat trekken.
Bucas heeft daartegen dan weer een soort coupenaden wat wel werkt.
Anders kun je zon borst/schoftbeschermer proberen. Die moet dan wel goed passen.
En onderdekens met loopsplitten hebben waarschijnlijk geen nut. Doordat deze split niet de ruimte heeft, valt het effect weg, lijkt mij.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 21:28

gabyfedde: bij mijn paard is het echt andersom.. blijkt uit ervaring Lachen Enne de stof van de deken die ik nu als onderdeken gebruik ís glad en geen naden enzo, maar het mag gewoon niet strak om de borst zitten Scheve mond

Unity: hij past echt goed, Ivano is gewoon echt extreem wat dat betreft. Ik moet 's zomers bijvoorbeeld ook uitkijken dat hij niet overal kaal wordt onder het hoofdstel en die dingen.
Ja zo'n paardenbh heb ik ook al aan gedacht.. maar k hoor daar niet echt positieve verhalen over...
En als de deken die op de onderdeken ligt ook een loopsplit heeft is er toch genoeg ruimte?
Enne wat zijn coupenaden? Bloos

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:09

Mijn paardje is ook behoorlijk gevoelig. Maar heb er nu een Holotex(soort duitse Hippo deken) met daarover heen een Bucas.
Hij heeft zich, afkloppen, nog niet open geschuurd hierop.
Vorig jaar lagen de schouders en heup beenderen bijna open.

Coupenaden is zeg maar voorgevormd. Net als een dames concours jasje. Dit heeft op borsthoogte wat extra vorm er in zitten.
Bucas heeft dit ook.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:15

Lenn, ik heb hetzelfde probleem. Pablo heeft ook zo'n vreselijk gevoelige vacht en staat elke dag ook nog in de stapmolen. De Bucas deken gaat goed, maar met een onderdeken weer mis omdat de onderdeken weer gaat schuren over de schouders. Ik ben nu bezig met mailing met Horseware met de vraag of ze eens staldekens of onderdekens maken met dezelfde gladde stof als de buitendekens. Tevens ben ik bezig met de Amerikaanse paarden BH, de enige waarvan met op bokt positief is. De paarden BH uit Amerika is tenslotte sneller dan dat Rambo een compleet nieuwe staldeken lijn moet gaan ontwikkelen. Nou heb ik wel vaag iets gezien in Engeland dat er wel degelijk Rambo staldekens zijn met gladde voering, maar die zijn uiteindelijk duurder dan een Amerikaanse BH. Je wordt op de hoogte gehouden.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 19:30

hmm oke bedankt! Wat kost zo'n amerikaanse bh dan en hoe heet dat merk? ik ga donderdag naar de paardenwinkel namelijk *LOL*