Ruiterpaden, alleen voor ruiters?

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Carlaa

Ruiterpaden, alleen voor ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 16:00

Ik heb mij ooit door de boswachter laten vertellen dat ruiters NIET buiten de ruiterpaden mogen komen, maar wandelaars en mountainbikers WEL op de ruiterpaden. Nou hadden we vandaag ook weer zoiets: draaf je lekker over een kronkelpad (en dan bedoel ik een echt ruiterpad, niet zo'n breed pad), zitten daar om de bocht twee mensen paddestoelen te zoeken op hun knieƫn. Dus: NOODREM! Paard schrikt zich lazerus en gaat eens mooi staan briezen voor ze verder wil. We waren net voor de 5e keer ofzo met een jonge merrie in het bos dus dat was mooi schrikken! Gelukkig reed ik voor die merrie aan, dus er was op zich niks aan de hand, maar dat is wel schrikken!
Laatst liep ook een schooljuffrouw op zo'n smal ruiterpad met notabene haar hele klas! Het spijt me wel, maar ik verwacht geen wandelaars op de ruiterpaden. Stel je komt de bocht om gegallopeerd?

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vind het maar vervelend. Ik rij toch ook niet op wandelpaden?

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 18:31

Mensen die op een ruiterpad gaan rijden denken in mijn opzicht niet erg ver na. En dan is het mooiste ook nog: ze laten kinderen rustig vooruit rennen. Het is dat ze kabaal maken vaak, maar anders is het nog gevaarlijker! Mijn paard gaat erg snel lopen klieren zodra ze al te lang stil moet staan, dus ik zie dan ook geen reden om al te lang te gaan staan wachten totdat iedereen door heeft dat er een paard op het ruiterpad loopt. "Een paard? Waar? Oh, wat leuk!" Ja, verassend he?

Of van die mensen die hun kinderen oppakken die vervolgens met gespreide armen het paard proberen te aaien. Ja, daag!

Ik merk dat er dus idd meer mensen die er last van hebben. Nou ja, last is een groot woord, zo heel af en toe gebeurt het eens bij ons, maar het is gewoon erg gevaarlijk.

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 13:37

Hey Russel,
Daar zeg je idd ook nog wat! Dat was ik nog vergeten. Laatst reden we ook in een bos, horen we ook crossmotoren. Het ruiterpad zou net over een hoge bult omhoog en weer naar beneden lopen. Nou is het zo dat het paard wat ik op het moment veel rij een vreselijke angst heeft voor alles wat op een scooter/brommer lijkt. Grasmaaiers gaan nog, maar motoren zijn een ramp.
We zouden dus bijna die heuvel op rijden maar hoorden ze aankomen dus zijn snel een stukje achteruit gegaan. En ja hoor, nummer 1 kwam tevoorschijn op de bult. Hij reed nog een stukje naar beneden maar zag ons en ging gelijk in de remmen. Mijn paard zat ondertussen al bijna in de boom... Nummer twee komt eraan, stopt ook en ze kijken elkaar aan: zo, hopla door het struikgewas van het pad af.
Goed afgelopen, wel nog een tijdje gestressde paarden, maar ja.
Meestal is onze reacties op dat soort mensen snel erg heftig. Nu bedachten we ons wel even om niet gelijk TE hard uit te vallen, want ze kunnen ons aardig wat aandoen. Stel je voor dat ze besluiten dat het grappig is om ons op te jagen? Gatver, moet er niet aan denken.

Rotjochies...

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 14:16

Dat is waar, vaak gaat het goed. Maar het ging in dit topic niet hoe erg het was of hoeveel het voorkomt. Ik wou graag weten of anderen ook wel eens onverwachte dingen tegenkomen.

Maar sorry hoor, iemand die met weet ik veel kilometers per uur over een ruiterpad raced met een crossmotor vind ik wel erg!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 14:54

Als mensen idd weten dat ze op een ruiterpad zitten en dat we van elkaar kunnen schrikken, maakt het absoluut niet uit, echt niet. Alleen de meesten mensen gaan ons verwijten dat we daar rijden. Dat is dan heel wat anders!

Helaas weet je nooit wat je om de bocht tegen kan komen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie