oudere merrie kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:53

Juist nu ze al wat ouder is zou ik de merrie laten keuren.. Ze kan de merrie nog zo goed kennen, maar ze kan niet naar binnen kijken! En bij een 19jarige kan al best wat slijtage zitten op de gewrichten.

2000 vind ik erg veel, want ik weet niet of ze nog wedstrijden met haar gaat doen? Als ze het toch gaat doen, dan JUIST omdat ze best duur is EN omdat ze al best op leeftijd is zou ik haar laten keuren.


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:26

Ben wel een beetje met Missnynke eens, de kans dat je er binnenkort niks meer mee kunt is veel groter dan een jong paardje, hoe ouder zo'n paard hoe minder hij waard is.. ALS er dalijk dus minder mee gedaan kan worden door de ouderdom, dan is het ook nog eens heel moeilijk om zo'n beestje door te verkopen.

Het is allemaal haar eigen keus natuurlijk, maar er zijn genoeg jongere paarden die je voor die prijs kunt kopen.

Maar echt, keuren zou ik zeker laten doen! Zeker op die leeftijd.. Dalijk koopt ze het beestje en dan een maand later gebeurt er wat, of komen ze er achter dat ze al jaren artrose heeft dat nog niet ontdekt is.. je weet het echt niet. Dit is nl bij ons op stal precies hetzelfde gebeurd.. ouder paardje gekocht een jaartje of 17(nog niet zo heel oud), na een maand bleek hij erge spat te hebben.. ja niet gekeurd natuurlijk en nu zitten ze met de kosten.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:47

Tuurlijk kan ieder paard ieder moment hoe oud dan ook gezondheidsproblemen krijgen, maar bij een ouder paard heb je daar nou eenmaal eerder kans op, vooral verslijtings problemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, IASCrawler, Sintara en 60 bezoekers