HBO-paardenopleiding gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:52

Zelf heb ik 2 jaar op IAH Larenstein de opleiding Dier- en Veehouderij gevolgd. De eerste 2 jaar zijn erg algemeen (trekkers, bedrijfskunde, koeien, varkens en een beetje paard), in het 3e en 4e jaar kun je de afstudeerrichting paardenhouderij volgen.

Momenteel doe ik (deeltijd) Bedrijfskunde & Agribussiness in Dronten, in de richting Paardenhouderij, management en sport. Deze studie bevalt me veel beter.
Het voordeel van een HBO-opleiding is dat je breder opgeleid wordt en je dus niet perse in de paarden hoeft te gaan werken.

Paardenhouderij kun je volgen (o.a.) in Deventer, Dronten, Delft en Den Bosch.
Ga vooral naar de open dagen en bedenk goed wat je wilt.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:17

Ach ja, in Deventer heb ik het ook naar mijn zin gehad, alleen had ik een achterstand (2e leerjaar) en zou ik uitgeschreven worden tot januari 2004.
Bovendien ben ik thuis al in de praktijk bezig waar ze op school ook niet al te blij mee leken te zijn (je moet immers 40 uur/week maken) Haha!
De stimulatie om te leren heb ik nu in Dronten wel (heb nu tenminste ook paardenvakken)

Over de praktijk in Dronten kan ik niet echt een oordeel geven, omdat ik deeltijdstudent ben. We hebben wel regelmatig workshops (zoals exterieur beoordeling), maar ik denk dat een voltijdstudent hier beter op kan antwoorden. Lachen

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, IASCrawler en 26 bezoekers