smerige dekens tussendoor schoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

smerige dekens tussendoor schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 22:21

Ik heb dit jaar voor het eerst een deken op mn paard liggen omdat ik nu toch wat meer serieus aan het trainen ben en winterhaar dan toch niet handig is. Nu is mijn merrie echt een smeerpoets en de deken is echt ranzig smerig in de korte tijd dat ze em nu op heeft.
Poep en modder en nouja je wil het niet weten.
Nu vroeg ik me af hoe of waarmee je dekens tussendoor toch net iets schoner kan krijgen. Ik heb al geprobeert om met een natte borstel wat op te schonen maar das mislukt helaas.
Kun je er gewoon een waterslang op zetten? Maarja paard om em ook op, natte deken is ook niks om op te hebben....
dilemma... Verward

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:22

Een oude deken even opdoen en de andere snel in de was. Zo doe ik het tenminste altijd.

ulleke

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:23

yep zorgen dat je een andere op kan doen en die deken vlug in de was doen. Ik doe wel dikwijls met een harde borstel erover gaan dat helpt ook wel.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:29

Wij brengen de dekens altijd gewoon naar een wasserette.
Verder wisselen we nog wel eens van deken. Op dit moment heeft ze nog een dunne bucas 'regendeken' op (en nog dun in het haar, heerlijk dat paard Haha! ). Deze deken gebruiken we als overgangs deken.
Tegen de tijd dat we met winterdeken aankomen hebben we het winterdek schoon en tegen de tijd dat het winterdek afgaat en het overgangsdek op doen is deze ook alweer gewassen Lachen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:33

Zorgen dat je d'r 2 heb. Dan gooi je de gore in de was en doe de schone op. Zo deed ik het iig altijd.

Moet ik wel zeggen dat het over inimini dekens gaat(130 cm onderlengte) en een shet die zich wel schoon houd(en een hele gardarobe heeft waarop menig Z-paard jaloers word Schijnheilig ).