verschil 's morgens/'s avonds rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

verschil 's morgens/'s avonds rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 15:14

ik vind dat daar een verschil in zit. s morgens rijd ik wat suf en zonder veel pit en kracht. s avonds echter ben ik helemaal wakker en reageer ik ook veel sneller.
helaas is de clubles zaterdagmorgen... na vrijdagavond lang gebreakdancet te hebben... bad combination maar kan niet anders.
soms met een stage ofzo heb ik dan s avonds les (21u ofzo), dan gaat alles veel beter
hebben jullie dat ook? dat je s morgens niet echt wakker bent op je paard en het rijden minder gaat?

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:17

neeh, ik kan de hele dag door rijden..

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:23

Zodra ik op mn paard zit ben ik goed wakker.
Het is ook zo dat ik beter op kan staan als ik naar concour ga of paard ga rijden, dan wanneer ik naar school moet Tong uitsteken
Dan heb ik meer motivatie om op te staan.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:28

ik kan wel de hele dag rijden, maakt me niet uit. In de praktijk komt het erop neer dat ik of 's morgens rijd (meestal ergens tussen 9 uur en 11 uur), of 's avonds laat (vanaf 22.00 uur). Het grappige is dat onze paardne wel een voorkeur lijken te hebben. Limonero vindt het s'avonds laat rijden bijvoorbeeld helemaal niets, Meagan houdt er niet van om tegen een uur of vijf 's middags aan het werk te gaan. Waarschijnlijk hebben paarden ook een bioritme?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:43

Ik rij het liefste bij daglicht, dat ge-emmer in de buitenbak in het donker bij koudere temperaturen is niet leuk (wij hebben geen binnenbak) . Dus ik rij liever overdag, maar daar komt dan alleen maar wat van in het weekend. Ik ga dan ook nooit lang uit, en doe al helemaal niet aan breakdance.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:49

Ik merk ook geen verschil bij mij..... ik heb vaak vroeg in de ochtend wedstrijd maar merk geen verschil met rijden. Als ik eenmaal wakker ben ben ik wakker, of het nu 8.00 uur in de ochtend is om 20.00 uur in de avond.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 16:01

hm, ben ik hier dan toch de verkeerd-omme? Haha!
nee ik raak echt niet wakker... maar straks zal het wel beter gaan Schijnheilig
smorgens daarmee bedoel ik ook 8u, en niet voormiddag. k heb echt een slecht uur Boos!
ja, die breakdance, maar daar val je wel als een blok van in slaap.
maar verder ga ik niet uit, dus superlaat wordt het niet. ben eerder een avondmens, daaraan zal het liggen.

moet zeggen, ik wordt soms ook wel wakker geschud als ze mij op een van de nieuwe jonge paarden zetten. maar echt, anders zit ik gewoon te suffen... weet niet hoe dat komt.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:24

O ja, dat heb ik ook hoor. Als ik heel vroeg moet rijden, ben ik niet echt soepel, dus ook minder snel met reageren op bepaalde dingen. Geef mij maar de avond, dat rijdt veel lekkerder! Lachen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 16:33

*oef* ben niet alleen Haha! Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:40

ikzelf kan op elk moment van de dag rijden.... alleen mijn paard niet Haha!
Ik heb in de vakantie wel eens om 9uur 's morgens les. Dan ben ik eerst ook wel moe, maar eer ik in de frisse ochtend mijn Evita heb gepoetst ben ik dadelijk wakker. Evita zelf is een ander verhaal Haha! Het valt mij op dat ze 's morgens als ik haar poets en opzadel zowat letterlijk met haar ogen toe staat te slapen. Dan nog niet te spreken als ik ga rijden, komt ze uit de stal van "slof, slof, slof Dromen , mmmm,wat zei je Verward wakker worden?jaja hoor Slapen *struikel*" Haha! Pas als ik volop bezig ben word ze opeens wakker.
en dat probleem heb ik gek genoeg nooit 's namiddags of 's avonds aan de hand Haha!

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:05

Ik ben fit zodra ik erop zit. Kom soms heel moe thuis van mijn werk, maar zodra ik aan het poetsen ben, knap ik al helemaal op.
Het paard loopt lekkerder als hij een paar uurtjes in het land heeft gestaan.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:18

Zelf reed ik altijd liever 's ochtends, dat kwam echter meer doordat ik toen de ervaring heb dat de paarden die ik toen reed 's ochtends beter presteerden. Dit heb ik ook eens in een bekend paardenblad (geen idee meer welke) gelezen in een artikel, toen ben ik daar over na gaan denken en kwam ik dus tot die conclusie dat de paarden die ik reed ook fijner te rijden waren als ik ze 's ochtends reed. Het toeval treft dat ik op dit moment een paard te rijden heb met een ochtendhumeur ofzo, want wat ik ook probeer, hij is 's avonds gewoon fijner te rijden. Nu rijd ik dus liever 's avonds. Haha! Knipoog

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:30

Ik reed vroeger op mijn vorige manege altijd op zaterdagochtend.
Ik merk nu ook nog steeds dat ik 's ochtends het liefst ga rijden.
Helaas omdat ik werk kan ik alleen maar 's avonds, maar 's avonds ben ik vaak moe van het werken en stijf omdat ik de hele dag achter de computer heb gezeten. Dan zit ik er een beetje als zak aardappelen op. We hebben 1 keer in de maand een dag roostervrij en als dat op een donderdag valt ga ik 's ochtends naar mijn bijrijdpaardje i.p.v. 's avonds.

Aan Caballero zelf merk ik geen verschil. De ene keer als ik 's ochtends kom loopt hij goed, de andere keer weer minder. Maar dat geldt ook voor 's avonds.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:41

Ook ik word gewoon fit zodra ik moet rijden, 'smorgens of 's avonds. Ik geef wel de voorkeur aan overdag rijden, ook al omdat er dan minder volk in de bak is.

Zelfs met een giga-verkoudheid gaat rijden gewoon echt super! Vanaf het ogenblik dat ik erop zit, ben ik niet meer ziek! Is zo bij alle sporten eigenlijk... Ik 'genees' er een beetje van!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:53

Zowel mn paard als ik zijn beter als we sochtends rijden. Wij zijn savonds juist suf, me paard heeft dan geen zin meer, en ik ben dan ook niet zo fanatiek.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:38

Het maakt mij niet zoveel uit.
Smorgens sávonds maar doe dan ook niet aan breakdancen de avoond ervoor Haha!

Wel is Par overdag dus ook smorgens veel fijner te rijden dan sávonds, dan is ze kijkerig, vooral nu het zo vroeg donker wordt.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:11

Ik ben de hele dag eiglijk best wel "fris". Alleen mijn pony is niet gewend om heel vroeg te rijden op zaterdag ochtend. Danm wil ze nog wel eens naar me bokken in de wei. Over het algemeen is ze op zaterdag ochetnd heel wat rustriger, en ik veel "alerter" ( wat klinkt dat lkkr zeg Tong uitsteken )

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:32

weet je wat lekker is... sochtend rijden tasje mee.... brood mee.... drinken mee.... chocola me.... centjes mee.... en gaan rijden en welk zien waar je uitkomt.... bij de mac ofzo... leuk met je paard door de mcdrive... en savonds wel een keer thuis komen... heerlijk.... vooral in de zomer...

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:27

Voor mij maakt het niet zoveel uit, alleen een van mijn merries heeft een beetje een ochtend hum, zij is in de ochtend niet op haar best en een beetje sjaggie

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 00:49

Voor mij maakt het ook niets uit, s'ochtends ben ik vaak wat duf, maar op een ochtendconcour niet. savonds is meestal wel gezelliger vind ik

suri
Berichten: 13
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:10

mijn paard loopt 's morgens altijd buiten dus als ik rij dan is het in de middag of avond, vind ik zelf ook prettiger want als ik vrij ben slaap ik graag een beetje uit