stijgbeugelriemen te kort???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 22:19

Ik heb dus met mijn nieuwe zadel ook stijgbeugelriemen gekocht. Ik heb eventjes op Rocky gezeten om een zadel te passen en toen bleken de stijbeugels wel erg kort te zijn. Uiteindelijk stonden ze op gaatje 5 (erg vaag voor jullie Knipoog ) en het 'litsje' (wat uitseekt) was te kort om nog in de 'litsje'... wel ja het was te kort om vast te steken aan het zadel.
Ik vond het wel heel raar, want bij mijn vorige stijgbeugels was ik 'de gemiddelde mensenbeen'. Ik ben niet extreem groot ofzo (eerder klein: 1m58), maar de mensen van de winkel vonden dat ik mijn beugels wel erg lang heb. En ze stonden voor mij nog 'kort'. Ze zeiden dat het al bijna 'dressuurbenen' zijn, maar ja, ik rijd ook dressuur, wel met een veelzijdigheids zadel, maar lange benen is toch alleen maar goed. Nu ja, mijn benen blijken dus te lang te zijn voor een gewone stijgbeugel (heb ik nog nooit last van gehad, maar kom) en dus heb ik extra lange stijgbeugelriemen van Stübben gekocht, dus echte dressuurriemen. (kostte me ongeveer 130,- maar ja, mijn zadel was nog veel duurder, dus dan kon je daar al niet meer over struikelen Knipoog )
Maar... vinden jullie dat nu niet heel raar? Ik heb daar dus nog nooit last van gehad. Wat zou er mis gelopen kunnen zijn?
De riemen in de winkel waren overigens allemaal even lang, op die 'dressuuriemen' na, dus geen 'kindermodel' ofzo.
Hebben jullie dat ook voor? Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:27

Mijn stijgbeugelriemen zijn 135 cm lang.
Ik heb ze ook van 150 cm lang, maar nooit problemen mee gehad...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 22:34

Wacht... ik ga de mijne meten!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 22:38

Ze zijn (dus degenen die wel zouden moeten passen omdat ze langer zijn dan die die te kort zijn) 1m30 lang... de vorigen waren dus 110. Inderdaad korter dan die van jou... En dat waren de 'gewone' riemen...
zeker dat jouw lengtes kloppen? Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-10-12 22:39 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:40

ja 100% zeker Lachen het stond er zelfs op vermeld...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 23:02

Hahaha, ik heb gewoon een broeksriem van 60 cm genomen (stond erop Knipoog ) en gezien hoeveel die erin gaat. Nja, had geen lintmeter ofzo bij de hand... oké, off toppic... Scheve mond\

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:12

Heb reserve riemen gekocht, en ontdekte ook dat deze veel korter waren dan mijn originele kieffer riemen die bij mijn zadel zaten! Nu ben ik niet zo lang, maar als mijn vriend van bijna 1.90 op mijn pony zit, dan hitten ze wel zo ongeveer op een van de latste gaatjes. Bij mij past het restje net wel/niet in het stootje... Volgende keer meet ik de lengte...

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:26

Lijkt me heerlijk! Ik moet altijd gaatjes bijprikken of bij een ander een slag in de beugelriem doen, en dat is echt wel slecht voor je ego. *LOL*
Maar zonder gekheid, die van jou waren wel heel erg kort. Meer voor pony zadels denk ik Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 16:33

Ik ben 1,59 en bij mij moeten mijn beugelriemen altijd op het kortste gaatje!!!
Ik schrok al toen ik jouw verhaal las, ik dacht dat ik van die korte beentjes had!!!

Maar ik heb net mijn beugelriemen eens gemeten en die van mij zijn 1,50m. Ok wel van mijn dressuurzadel maar ik heb ook een veelzijdigheidszadel en daar heb ik de riemen niet van gemeten maar daar zit ik altijd in het één na kortste gaatje dus die zullen dan wel 1,30m zijn.

Weet je zeker dat het geen kinderbeugelriemen waren? Bij een ruitersportzaak weet je het maar nooit, ze hebben mij een keer een cap aangesmeerd.....
Voor mijn gevoel zat hij al zo groot maar volgens die mensen daar had ik dat echt nodig, en tja mijn eigen cap was veel te klein dus ik dacht ik moet gewoon ff wennen.
Tot ik thuis in de spiegel keek! Gevolg: cap tijdje gebruikt daarna nooit meer de hoek uitgekomen.

Dus ik zou het toch nog eens navragen bij een andere ruitersportzaak voor je zoveel geld uitgeeft.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 19:57

Ik heb ze gekocht, mijn grotere stijgbeugelriemen en nu zit ik ook op 't kleinste gaatje. Om te springen zal ik nog een gaatje moeten laten bijmaken *LOL* . Raar, de ene te klein en deze bijna te groot. Ik zat wel in gaatje 5 bij die andere, korte stijgbeugelriemen, maar het uiteinde was gewoon te kort gemaakt. *LOL* Het zijn de standaardstijgbeugels, trouwens ik heb ze zien hangen, ze zijn allemaal zo lang, buiten die dresuurriemen dan *LOL* .

Femke