Puberen met 3 en een half jaar...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Puberen met 3 en een half jaar...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 16:18

Viking is volgens mij al zo'n 2 dagen aan het puberen,hij is normaal geen lieverdje met andere paarden in de losgooibak,maar vandaag was het heel erg,hij mepte een merrie het schrikdraad in,gevolg grote wond en ijzer kwijt.
Heel drammerig[fjordeigen]maarnu extreem.
Daarna viel hij nog een paard aan op de spuitplaats.
Ik zou eigenlijk gaan rijden maar heb hem in plaats daarvan gelongeerd,gevolg daarvan was dat hij zo uit zijn stekker ging dat hij onderuit ging plat op zijn smoel.
Ik dacht dat ze ongeveer met hun vierde begonnen maar hij is echt nu begonnen volgens mij.


Ik had tot nu toe een engeltje als fjord,ik heb hem goed opgevoed,maar daar is nu weinig van te merken.

Wie van jullie hebben dit ook meegemaakt?
Ik ken wel wat gaan verwachten zo met hem,ik ben benieuwd morgen met rijden.

Misschien heb iemand van jullie tips om het puberen een beetje in toom te houden.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:12

Brrr er staat ons dus nog wat te wachten met Vigo Verward
Vigo is nu 3.5 jaar maar heeft tot nu toe nog geen stap verkeerd gezet.......
Misschien is jouw Viking wel heel vroeg aan het puberen........dat verschilt denk ik ook wel per paard.

Ik heb helaas geen adviezen

Succes in ieder geval OK dan! met je dondersteen.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 17:15

Bedankt!!

Ik zal het wel nodig hebben,aangezien hij in 2 dagen heel erg veranderd is,ik hoop dat Vigo het niet zo erg krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:45

ik hoop voor je dat ie snel door zn pubertijd heen is, want dit is niet echt prettig he?

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:49

Tiq is er ook al mee begonnen (ze is van 3 februari 2000). Heel veel sterkte Knipoog en ik hoop voor jou dat het snel over is.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:54

Hengsten zijn altijd het lastigst wanneer ze 3 1/2 zijn, dat is de leeftijd waarop de meeste hengsten in een ruin veranderen, let maar eens op Haha!. Terwijl ze een half jaartje later weer gewoon rustig zijn. Het zal voor de andere geslachten ook wel gelden, dat dit de lastigste leeftijd is Lachen.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 21:58

Maar goed dat Vik een ruin is,Les_fjal heeft hem vanavond even ingefluisterd dat hij niet zo lelijk moet doen,dus gaan we morgen even kijken of het geholpen heeft Haha!
Ik hoop het maar want dit is zo niet leuk meer


Bedankt voor jullie medeleven Knipoog