Wat kost het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lievegurl
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Sappemeer

Wat kost het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 14:30



Hallowtjuhz!
Ik heb een vraagje.....
Wat kost het als je een eigen paard neemt..
wat kost dan de:

Stalling plus stro enzo...
Veearts
Hoefsmid
Voedsel

en wat ben je kwijt aan dekens enzo....

Wat ben je daar totaal per jaar aan kwijt

groetjes lievegurl

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:42

Hoi,
welkom op bokt
Probeer eens te zoeken met de zoekfunctie. Deze vind je boven aan de pagina. Waarschijnlijk vindt je daar een heelboel toppics.

Aan de stalling van mijn paardje ben ik op de manege ongeveer € 150.- kwijt. Dit is met stal, voer en hooi/stro erbij, maar dan moet ik wel zelf uitmesten.
Jacks wordt nog bekapt en dat is 1x per 6-8 weken € 25,-
De veearts heb ik alleen nodig gehad om hem te laten enten en chippen en was alles bijelkaar met KNHS-paspoort rond de € 120.-
Dan ben ik nog iedere maand € 50.- kwijt voor de lessen.
Jacks staat dit jaar nog niet onder de deken dus wat je daar aan kwijt bent weet ik niet.
Bovenstaand kost me ongeveer € 2400,- per jaar. En dan komen je dekjes, tuigonderhoud en je kleding er nog bij.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:54

Een paard houden is niet goedkoop. Met stalling alleen kom je d'r niet. Ik heb ooit eens uitgerekend wat mijn paard mij per maand kost, alles bij mekaar (stalling, tuig, inentingen, wormenspuit, dekens, les, DA, maar ook knullige dingen als halsters, borstels etc.). Ik kwam al snel op tussen de 400 en 500 Euro uit.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:55

ik betaal voor de stal 300 euro, daar zit voer, stro/kuil bij in.. ikmoet ook zelf uitmesten, maar ik heb wel 5 keer per week les. dat zit in de stallingsprijs..
als je paard ijzers heeft moet je zo'n 75 euro per 6-8 weken rekenen
wormenkuur 1 keer in de 2 maanden
enten 1 of 2 keer per maand.. en dan de tetanus/influenza en je kan kiezen of je de rhino er bij wilt..
als je paard ziek wordt dan moet de veearts komen.. reken op een bezoekje zonder medicijnen maar op een euro of 40 denk ik..
en ja.. heel veel geld gaat ooknaar spullen Haha! tis maar net waar jij gek van bent.. of je elk jaar nieuwe dekens wil, of gewoon ineens een goeie koopt die je een paar jaar houd..
ik zie altijd maar weer leuke dingen voor mijn paard.. die je eigenlijk nie echt nodig heb.. maar wel wilt hebben.. dus je hebt kwa spullen kopen alles zelf in de hand.. de basis is niet zo duur.. borstels een zweet, zomer en winterdeken.. een zadel en een hoofdstel..
je kan dat allemaal zo duur maken als je zelf wil..

ik ben op jaar basis ruim 4000 euro kwijt.. alleen aan mijn eigen paard.. dan hebben we er nog 1 Haha!

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:21

ghisje schreef:
Aan de stalling van mijn paardje ben ik op de manege ongeveer € 150.- kwijt. Dit is met stal, voer en hooi/stro erbij, maar dan moet ik wel zelf uitmesten.


Wat? 150 maar per maand?! Op onze manage is het 500 (!!!!) euro, maar dan zit ALLES erop. Stallen uitmesten ect.. maar 150, jezus wat goedkoop

Heb ik toch even mazzel dat Jasmijn niet op de manage staat, want het is toch wel errug duur Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:34

In de bit stond een artikel over kosten, en daar kwam uit dat bitlezers die een paard thuis hadden gemiddeld: 328.54 euro per maand uitgeven, en een paard op stalling, 514.13 euro.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:53

Wil je het ECHT weten.

Eerst een beetje info.
Ik ben zelf 22 jaar en heb sinds 28 maart 2003 een EIGEN paard.
Ik betaal alles zelf.


Ik betaal aan stalling: € 335,-
Dit is incl. stro, hooi, voer en gebruik maken van alle accomendatie

Hoefsmid: rondom bekappen en ijzers €75,-
Dit is zonder bijzonderheden

Spullen: Zal ik maar niet over beginnen Haha!

Zadel: + € 1500,-

Dekens: Dit vindt ik zelf een duur grap.
ik heb een ANKY winterdeken, een BR tussendeken, en een Harry's Horse zomerdeken.

Per jaar

Stalling: € 4020,-
Hoefsmid: € 675,-
Totaal aan vaste lasten: € 4695,-

TIP:
VErgeet niet dat het echt heel veel tijd kost.

Ik werk Full-time, zit ook nog op school (1 dag in de week), exames, Paard.

Het is echt een hoop tijd allemaal.
Maar ik vind het alles waard.

Maar hou er wel rekening mee

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:53

Het ligt een beetje aan op wat voor stal je staat. Nu sta ik op een stal waar ik 180 betaal per paard incl. strohaksel (2 pakken p.w.) en kuil.
Per 1 november ga ik naar een privé stal en daar betaal ik 100 per maand per paard incl. stro en hooi.
Enten kost rond de 20 (zonder voorrijkosten en visite). Wormenkuren kosten rond de 12,50 en dat komt elke 6 weken weer terug. Voor beslaan ben je +/- 80 kwijt en dat is ong. eens in de 6 weken. Bekappen kost rond de 25 en dat kan (bij mij) minder vaak. Ja, en wat je aan spullen kwijt bent, dat kan je zelf een beetje regelen. Ik ben daar vrij veel aan kwijt, want ik zie altijd dingen die ik wil hebben en die koop ik dan ook... Bloos Ik zou bijna vergeten dat ze ook nog verzekerd zijn.
Ik ben per jaar veel te veel kwijt, daar wil ik liever niet over nadenken, ik heb het dus ook niet voor je uitgerekend, dat mag je zelf doen...!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:24

Wij betalen 330 euro p/m incl verzekering/hoefsmit en stalling.. en dan komen je inentingen en wordenkuur hier nog bij....

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:09

Dat ligt er helemaal aan op welke stalling je wilt staan enz.
Op mn oude stalling betaalde k voor een maand 160 gulden en dan kwam noghet eten en stro en hooi erbij dus ong 260 gulden in de maand! ( sorry maar k wete het echt niet in euro's)
Ik betaal nu 175 euro per maand en dat is met eten en zaagsel! er komt dan 1x in de 2 maanden de wormenkuur kosten bij!
Het beslaan kost zo'n 80 euro denk ik en dat moet 1x in de 8 a 9 weken ( bij mijn pony) srry dat ik de prijzen niet zo goed weet maar ben verwend! mn vadre betaalt mn pony Haha!
De spullen die ik koop voor mn pony koop ik wel zelf maar k kan je niet vertellen hoeveel alles heeft gekost want ik koop steeds wat bij wat ik nodig heb! maar dat is best wel heeeeel erg veel! ( heel veel spaar geld van mij) Haha!

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:14

ik vind het ook spotgoedkoop maar een vriendin van mij staat op een wooooowie stal! buitenbak, longeerbak, springbbak, afspuit gebeuren, egt heeele mooie stallen (het zijn ong. 5/6 stallen) duz niet egt een grote stal maar hartstikke mooi, met een super de super de groot weiland en ze betaalt er met alles erop en deraan 40 euro voor! en nu ze een keer per week daar de kantine schoonmaakt 20 euro per maand!! dat is ze dus kwijt voor der pony! alle spullen kreeg ze derbij!!!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:26

Het hangt e rinderdaad een beetje van af waar je staat.
Ik betaal voor Luna 250 per maand. Dat is dan inclusief alles dus hooi, sto, uitmesten en voeren. Ik was voor dekens (zomer winter en tussnedeken) rond de 300 euro kwijt.
Verder word ze elke 6 weken bekapt en krijgt ze nieuwe ijzers voor.. Dat is 47 euro per keer.
Dan nog twee keer per jaar een enting die iks bij mij 35 euro per keer inclusief voorrijkosten.
Ik weet niet hoe jij het hebt geregeld wie alles gaat betalen maar het is echt niet goedkoop!! Ik werk fulltime op een manege(40 uur per week) en daarnaast s'avonds nog bij een callcenter (telemarketing) om het te kunnen betalen, maar ik heb er alles voor over.
Enne welkom hier op bokt.