als ik opstap...dan heb ik altijd..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

heb jij soms wel eens de bibbers als je opstapt?

ja
13 (9%)
nee
77 (56%)
soms
46 (33%)

Totaal aantal stemmen: 136


Anoniem

als ik opstap...dan heb ik altijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:56

hebben jullie dat ook? Als ik mn voet in de stijgbeugel zet, heb ik altijd even een kriebel in mn maag...zoiets van....blijft ie wel stilstaan? Of gaat ie er als een idioot vandoor...

Zo heb ik ooit eens meegemaakt, had 15 jaar niet gereden en stapte toen op een mooie dag weer eens vol moed op een tuiger... Bloos! ...dat ging niet helemaal zoals het moest, hij kwam rechtovereind en iik knalde met mn rug plat op de grond...ben me wild geschrokken en vodt het paardrijden ineens niet meer leuk, en sindsdien heb ik altijd een beetje angst voor het opstappen, kennen jullie dat of zeg je nee hoor...niks geen last van mij mogen ze draaien wat ze willen!

Overigens...mijnm merrie blijft als een huis staan Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:58

ze mogen draaien wat ze willen, maar soms heb ik wel kriebels. niet dat dat me van íets weerhoudt. maar ik reed regelmatig een merrie die altijd omhoog kwam bij het opstijgen. en toen heb ik wel vaker de bibbers gehad. nu is ze dit gedrag bijna volledig kwijt. ik heb het soms wel bij andere paarden nu, die ik niet zo goed ken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:03

Nooit, terwijl ik op stap gaat zij lopen. iets wat ik nu wel gewend ben. Tenzij ik op een vreemd paard zou moeten stappen, dan krijg ik de kriebels als ie vervelend gaat doen, maar niet tijdens het opstappen.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:04

Een van de eerste keren dat ik ging paardrijden gebeurde mij ook zoiets.
Ik was toen pas 8,heeft meteen de toon gezet voor mijn verdere paardrij gedrag.
Bang en boos ben ik er toen weer op gegaan,huilend door de bak,en nooit op willen geven om het van "die rotbok" te winnen,moeder vol angst toekijkend.
Was bij Thijs Neefs in Breda,pony heette Poetie,vergeet het nooit meer.
En ja beetje angst blijft(bij een nieuw paard),maar ik zet wel door,het is toch over als je erop zit.Niet vergeten ,iedere actieve sport of hobby heeft risico's.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:07

ponyzotje schreef:
ik heb het soms wel bij andere paarden nu, die ik niet zo goed ken.


Heb ik gemerkt, ja Haha!

Ik heb het ook hoor, altijd wel ietsje spannend dat moment tussen het opstappen en dat je echt goed zit. Als ze die luttele seconden daartussen iets geks doen ...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:01

De bibbers... nee. Maar een groot paard moet voor mij toch wel doodstil staan als ik erop klim, ander kom ik er niet op Haha!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:48

nee, mijn merrie vertrouw ik 100% ze blijft lekker stilstaan Tong uitsteken

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:55

nee ik heb het ook nooit ik vertrouw haar erop dat ze dat niet doet

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:58

nee, hooguit als het de eerste keer voor dat paard (= zadelmak maken Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:03

nee zadelmak maken vindt ik ook spannend, is ook zo bepalend voor de toekomst van het beessie!
Ik kan er niks aan doen maar ik heb altijd een lichte bibber in mn maag...komt gewoon door die ene val, wat kan er nu met mijn merrie gebeuren, die rend er nooit vandoor, blijft dtilstaan doet hooguit een paar pasjes naar voren.....wat kan er dan misgaan he?

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:04

ja, maar met inrijden dan is het natuurlijk heel anders als met een normaal ingereden paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:18

xcynthiax schreef:
ja, maar met inrijden dan is het natuurlijk heel anders als met een normaal ingereden paard

Absoluut OK dan! helaas heb ik alleen maar op groene paarden gereden! Bloos!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:19

Soms, of: blijft ie dit keer stilstaan of kan ik er eerst een eind achteraan huppelen, of: hoever zakt het zadel dit keer mijn kant op Boos! Voor de tweede heb ik een oplossing gevonden: een krukje Schijnheilig Die eerste dat wordt hem denk ik nooit Meneer wil veeeel te graag lopen Tong uitsteken

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:22

Bij mij is het gelukkig nog nooit zo fout gegaan. Sting gaat vaak wel even lopen, maar daar ben ik nu aan gewend. Ben het hem trouwens wel aan het afleren Haha!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:35

Ken dit ook.
Jaren geleden maakte een hengst waar ik net op zou stappen ineens een draaiende beweging. Voet net in de beugel maar stond nog op de grond. Viel half en paard schrok een beetje, liep dus weg en mijn voet zat nog vast ! Ik hing dus half op de grond en kon gelukkig rustig blijven en het paard (nog erg jong ook) tot staan krijgen.
Kreeg daarna pas echt de bibbers doordat ik me realiseerde dat ik wrs dood was geweest als ie was gaan rennen (k zat goed vast in de beugel).

Zelf nu mijn huidige rijpaard als een blok blijft staan flitst ook dat nog aan je voorbij op het moment dat ik mijn voet erin zet.
En bij zadelmak maken moet eerst iemand anders erop (mijn argeloze vriend Haha! ) tot ik zeker weet dat het opstappen zonder probleem kan.
En ook zijn de veiligheidsklepjes altijd open en rij ik het liefst met ijslanderbeugels waarin je voet niet zomaar kan blijven steken.
(hoe bedoel je getraumatiseerd Verward Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 20:36

Lielle schreef:
nee, hooguit als het de eerste keer voor dat paard (= zadelmak maken Haha!)

Ook alleen dan, anders niet.
En stilstaan heeft ook erg hoge prioriteit met zadelmak maken Lachen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:38

Iedere dag als ik opstap heb ik zoiest van "blijf staan ajb". ik ben er afgelopen week nog afgevallen omdat mn pony begon te galopperen zodra ik halverwege het zadel was. Dan baal je toch wel

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:42

ik heb nee gekozen, maar mijn paard deed het vandaag wel Haha! hij begon te bokken terwijl ik er nog niet opzat whahaha ik vond het eigenlijk wel grappig(het komt omdat ik er weer opging nadat ze 4 weken had stilgestaan, vandaar)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:44

Nee niet echt last van. Vind t wel eens vervelend als ik er onderweg met een buitenrit af ben gegaan en er dan weer op zal stappen... dan denk ik wel eens, als ze wil kan ze zo een sprintje trekken... maar ze is niet zo groot, dus ik hip er dan denk ik ook zo op. kan me voorstellen dat t met grote paarden wel eng kan zijn.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:06

Par moet en zal blijven staan als ik opstap, eerder stap ik gewoon niet op.
Heb zelf niks ernstigs meegemaakt, maar een vriendin van mij zwaaide haar been erover heen, paard ging er vandoor en zij hing nog ergens 5 meter daarachter in de lucht Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 00:06

Ik heb het soms, dan is Okki best opgefokt, dan wil hij gewoon lopen. Ik heb soms ook wat moeite met erop komen en als hij dan ook nog niet stil blijft staan....

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 08:29

Tjitske is soms zo irritant dat ze wegrent bij het opstijgen enzo.. en als ze dan ook nog ineens d'r buik intrekt en het zadel ernaast hangt wordt het echt gevaarlijk.. tegenwoordig gaat het vet goed.. maar voor de zomervakantie was ik een kwartier bezig met opstijgen en dan zat ik erop en gooide ze me er tijdens het instappen weer af.... het kreng.. nou, dan krijg je wel de bibbers hoor! Haha! maar nu gaat het goed..
Ben alleen nog wel eens knetter zenuwachtig als ik met d'r ga springen (ze weigert steeds en dan moet ik d'r eroverheen meppen.. houk niezo van..)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:13

Nee niet bij mijn eigen paard. Maar bij beleren is het altijd wel spannend vind ik

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:23

Ik heb het alleen bij Nimondro weleens, da's ook zo'n idioot die er vandoor wil schieten als je er half ophangt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:25

soms wel, ik zit ook wel eens op paarden waar ik helemaal niks van weet. En dan kan het wel eens spannend zijn. Ik kan meestal wel binnen een paar minuten zien wat voor een vlees ik in de kuip heb, daarom zadel ik graag zelf vreemde paarden op dan kan ik alvast een beetje proeven, Vaak klopt mijn gevoel wel, een heel enkele keer word ik nog wel eens verrast. Ik klim zowizo niet meer als eerste op jonge paarden (ben ik te oud voor en ik heb teveel verantwoordelijkheden, kind,baan,man en huishouden) maar als ik op wat nieuws moet dan kan ik dat best wel eens spannend vinden