Stro eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Stro eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 10:38

Ozis eet zich dus echt vol (en zich inmiddels ook maar bol Boos! ) aan het stro... Nu is het probleem dat ik op mijn stal niet van bodembedekker kan wisselen, iedereen krijgt gewoon hetzelfde, geen uitzonderingen Maar aangezien mevrouwtje steeds meer een strobuikje krijgt en aangezien het me toch ook niet echt gezond lijkt wil ik er wel wat aan doen. Nu las ik dat stro eten een vorm van verveling is, zou een speelbal/appel dan uitkomst bieden Scheve mond ? Of weet iemand misschien iets anders Scheve mond ?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:40


MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 10:51

Dankje *LOL* Ik heb de hele topic even doorgelezen en hierin zeg o.a. jijzelf kleintje dat stro in principe niet schadelijk is. Het maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit? En die strobuik dan, dat begrijp ik even niet. Stro bevat dus zeer weinig calorien maar waarom wordt ze er dan wel zo vreselijk bol van Scheve mond ?

En nog even over speelgoed, is dit nu wel of niet aan te raden voor een paard? Een kennis van mij rade het af omdat ze ook daarmee weer ondeugden kunnen ontwikkelen volgens haar. Mijzelf leek het eigenlijk wel heel leuk voor Ozis, dan heeft ze wat te doen. Zeker nu de paarden maar zo weinig van stal komen met dit rotweer

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:25

wij hebben voor junta ook een speelbal geen idee of ze er ook echt mee speelde. je kan ook zo'n speelbal komen waar je een handje bix in doet. zijn ze ook een tijdje mee zoet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:06

ik heb een speelbal gebruikt, hielp voor geen meter!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:34

Mijne speelde er ook niet mee, en zo eentje met biks hadden we even geleend van iemand om te kijken hoe ze dat deed.Na een minuut werd ze zo chaggerijnig dat ze dr met dr been op begon te stampen.
Mijne stond ook heel lang i.d wei enzo en die ander deed t niet.Nu staan ze beiden op rapsodie omdat mn kop nogal dichtzat na een tijdje.(hooikoorts)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:23

ze speelde er bij mij wel mee, maar daarna....hup lekker stro eten!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:33

stro is idd voor de meeste paarden helemaal geen probleem, het is in principe vergelijkbaar met ruw, voedingsarm hooi. vroeger werd stro zelfs veel vaker aan paarden gevoerd, maar het brengt idd weinig voedingsstoffen aan, alleen onverteerbare ruwvezel, maar daar heeft een paard er ook van nodig. en dat hij dan een rond buikje krijgt is vergelijkbaar met een grasbuik: de verteringsorganen (darmen) worden wat groter en zwaarder omdat ze meer ruwvoer moeten verwerken. heeft dus niets met dik worden te maken. als je paard er geen koliek van krijgt is er helemaal niets mis met stro eten. heeft hij tenminste wat te knabbelen. en als je echt denkt dat het niet goed voor hem zou zijn geef je hem gewoon zoveel hooi als hij wil, kan hij zich daar langer mee bezighouden!

Hesley
Berichten: 67
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:00

of je kan hem ook op krullen zetten. want van teveel stro eten kunnen ze koliek krijgen

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 01:41

Dan moet je haar 1e berichtje ff goed lezen dat kan dus niet bij haar op stal.