Handposities reiki voor paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Handposities reiki voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 14:43

Aangezien ik binnenkort mijn inwijding reiki 1 ga krijgen en ik natuurlijk al een beetje op zoek ben naar leuke dingetjes enzo ben ik op zoek gegaan naar de handposities voor reiki bij paarden. Ik ben bezig geweest op google met zoeken, maar daar krijg ik ze niet gevonden en aangezien ik weet dat er hier wat mensen bezig zijn met reiki, ook bij paarden, vraag ik me af of iemand toevallig wel die posities weet.
Alvast bedankt OK dan!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:39

volgens mij had natasha ze een keer op bokt staan nav de reiki-meeting

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:07

Haha! jaaa... die weet ik wel Tong uitsteken

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:22

Lol, jij wel ja... Ikke nog steeds niet Tong uitsteken

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 00:42

Oke, ik heb nu iig de chakra posities... Behandel je dan alleen de chakra's? (schop) Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:44

misschien leuk voor andere reiki bokkers om het openbaar te maken? Haha! Ik doe altijd maar wat, op het gevoel af. Immers het stroomt wel, maar specifieke dingen zijn altijd welkom.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 00:48

*grin* Ik heb nog geeneens reiki Knipoog Maar aangezien er waarschijnlijk copyrights op het plaatje zitten kan ik m niet zo uploaden...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:50

hmmm leuk is dat? Scheve mond zou zoiets niet gewoon gedeeld mogen worden met andere reiki mensen? zet je de copyright er toch gewoon bij?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:52

Ik behandel eigenlijk het meest met Reiki 2 op afstand.
Maar ligt in de planning om een klein informatief boekje te maken over Reiki 1 en 2 bij paarden.

Het is wel erg leuk om er daarbij vanuit het 'handboek voor acupressuur voor paarden' wat mee te nemen. Qua posities gebruik ik de chakra's, maar je kunt je natuurlijk ook laten leiden door je gevoel. Wat voel je waar enz. Zowiezo kun je met voelende handen eerst langs het paard 'strijken' en zien of je iets bemerkt.

Ik heb foto's van de handposities door Natascha uitgevoerd, maar die zijn niet gesorteerd Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:55

ja oké, heb ik weinig aan toe te voegen. Lachen
En als het foto's zijn wordt het iets moeilijker.

om toe te voegen denk ik dat gebieden rondom organen ook niet vergeten morgen worden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 01:00

De chakra's corresponderen natuurlijk met organen... en 'energie vind zijn weg wel' je behandelt een hoofdchakra en in principe zijn er natuurlijk veel en veel meer chakra's, welke allemaal onderling verbonden zijn door middel van nadii's.

Bij mijn katten behandel ik meestal alleen de 1/2de chakra en 6/7 chakra.
Tegelijk, laat de energie doorstromen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 01:09

ja dat principe ken ik. bij mensen doen ze ook arm en been gekruisd aan elkaar maar of dit bij paarden ook zo functioneert?

Ga jij gauw dat boekje even schrijven orri? Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:47

Ikzelf gebruik geen specifieke posities. Ik doe het gewoon op mijn gevoel. Ik begin altijd eerst met kennismaken bij de linkerschouder. Even wat aaien en wat tegen het paard praten. je weet maar noit of hij mij eng vindt Haha! . Dan ga ik van voor naar achteren z'n hele lijf langs om te voelen of ik wat plekken kan voelen. Dan bedoel ik koude of warme plekken. Vaak zitten er nl blokkades onder plekken die duidelijk warmer of kouder zijn dan de rest van een lijf. En soms is er een heel sterke reactie als je je handen ergens legt waar pijn zit. Zo begon een paard bijvoorbeeld heel heftig met zijn staart te slaan toen ik zijn knie voelde en stond telkens om te kijken. Ik heb dat paard behandeld en hoorde de dag erna van de eigenaar dat hij al de hele week stijf liep met die knie. Ik wist het dus niet van tevoren wat hij had. Als ik hem helemaal gevoeld heb en ik weet waar de plekken zitten ga ik hem Reiki geven. OOk van voor naar achteren met meer aandacht voor de eerder ontdekte plekken. Ikzelf geef de benen gelijk wat T-touch maar dat hoeft niet perse bij een reiki behandeling.
Afsluiten doe ik met een energieveeg (leer je ook wel bij een cursus)
In het gele boekje over acupressuur dat altijd in d ebit staat kun je ook heel veel informatie vinden over energiebanen op een paardenlijf.
En hier een ingescande foto uit het paardenboekje over Reiki
Afbeelding
Als hij onleesbaar is moet je me maar even mailen voor een grotere versie.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 13:59

Dank je, Natascha, nu is het me duidelijker (en nou hopen dat ik dat ook kan voelen als ik reiki heb Tong uitsteken )

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:07

Voelen leer je gauw genoeg hoor. Heel veel mensen doen het al automatisch. Heb je buikpijn, even je handen erop leggen en je merkt dat dat warme gevoel erg comfortabel is.
Gewoon veel met je handen met dieren bezig zijn. Vorral onze kat is erg dol op een oefensessie Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:07

Voelen leer je gauw genoeg hoor. Heel veel mensen doen het al automatisch. Heb je buikpijn, even je handen erop leggen en je merkt dat dat warme gevoel erg comfortabel is.
Gewoon veel met je handen met dieren bezig zijn. Vorral onze kat is erg dol op een oefensessie Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 17:25

*grinnik* mijn hamster gaat proefdier worden Haha! En volgens mij vindt ie het in dit geval niet eens erg. Ik bedoelde meer voelen of het warm of koud is en waar de energie harder stroomt enzo Knipoog

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:27

ach Sjek, vanaf dinsdag heb je 4 poezen en 4 paarden, mag je oefenen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 18:37

dan heb ik nog geen reiki, Geral en de katten lijkt me niet zo'n goed idee Knipoog

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:59

ach voor de chakra's heb ik een cursus gedaan, dus we kunnen wel iets doen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:58

Je hebt geen Reiki nodig om te voelen Jacksel... dat is enkel het afstemmen op iemands energie.