wie kan mij dit uitleggen.....???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

wie kan mij dit uitleggen.....???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 12:03

Ik lees regelmatig bij verkoop van pony's dat mensen deze verkopen omdat ze zelf de 18-jarige leeftijd hebben bereikt. Verward
Waarom moet een pony verkocht worden als de ruiter 18 geworden is, heeft dat met wedstrijden te maken of het niveau waar je wedstrijd op rijd?
Ik weet er zijdelings wel wat van, maar wil dat precies weten, mijn dochter is nu 12 jaar en rijdt wedstrijden op een D-pony, betekent het nu dat als ze 18 wordt ze perse een paard moet kopen? Verward

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:06

Met 18 jaar mag je niet meer bij de pony's starten..Je moet dan (als je op je pony wilt blijven starten) met je pony tussen de paarden gaan starten..Veel mensen verkopen dan de pony om er een paard voor terug te kopen en met een paard tussen de paarden te gaan starten..

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 16:21

Bedankt! Dus dat is de enige rede? Is het een nadeel als je met een goede pony tussen de paarden start qua jurering? Verward

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:30

ik denk van wel, want iemand van 18 op een D-pony is al snel een minder mooi gezicht, doordat iemand van 18 al snel te groot zal zijn voor een D-pony. ik heb trouwens ook eens gehoord dat je bij de paarden met E-pony's of met paarden mag rijden. dus niet met kleinere pony's, maar ik weet niet helemaal zeker of dit ook zo is hoor! rijdt namelijk zelf geen wedstrijden.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 16:36

Wanneer je inderdaad op een kleine pony rijdt zal minder mooi zijn dan op een paard, maar als je zelf niet heel groot bent en je rijdr op een D/E pony, valt dat misschien toch wel mee?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:56

Misschien heeft het ook iets te maken met wat de jury mooi vindt, pony's hebben toch vaak iets andere gangen dan paarden..

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 17:05

Dat is waar, eigenlijk mag een jury daar niet op beoordelen, maar...ja....dat is nog altijd moeilijk met menselijke jurering, in die zin kun je beter zoals bij atletiek een computermeting hebben, die is niet bevooroordeeld......

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:14

Maar het kan wel gewoon hoor met de pony's tussen de paarden. Neem ons grote voorbeeld Zorro (ukkiepuk hier op bokt). Dat is een shetander en die rijdt tussen de paarden. Krijgt nog winstpunten ook!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:14

miekie schreef:
ik heb trouwens ook eens gehoord dat je bij de paarden met E-pony's of met paarden mag rijden. dus niet met kleinere pony's, maar ik weet niet helemaal zeker of dit ook zo is hoor!


Dat is een fabeltje, je mag zelfs met een shet bij de paarden starten.
Hier op bokt start er ook iemand met een shet tussen de paarden

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:09

Irre schreef:
Maar het kan wel gewoon hoor met de pony's tussen de paarden. Neem ons grote voorbeeld Zorro (ukkiepuk hier op bokt). Dat is een shetander en die rijdt tussen de paarden. Krijgt nog winstpunten ook!


Bloos *bloos* ons grote voorbeeld Zorro *zucht* straks gaat ie nog naast z'n hoeven lopen Haha!

Het is idd waar dat je met een pony tussen de paarden mag starten ongeacht de schofthoogte. Of dit een mooi gezicht is iets anders.

Zorro is 1.07m (met schoenen aan dus eigenlijk 1.06m Knipoog ) en wij starten sinds dit jaar idd tussen de paarden ik rijd alleen wedstrijden op mijn eigen stal en we hebben nu 7 wp uit 4 wedstrijden in de B.......

Het kan dus wel maar ik denk ook dat het wel wat moeilijker is om je punten bij elkaar te rijden, vooral op grotere wedstrijden en selectie's

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:15

veel hebben nu al gezegd dat je gewoon met je pony bij de paarden kan starten, maar ik wil nog even wat toevoegen. Het verschil is vooral dat er bij de paarden strenger word gejureerd en paarden toch net wat anders lopen dan een pony, maar als je gewoon een te klei ngebleven paard hebt zullen ze daar wel weer minder op letten!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:24

het ligt heel erg aan de jury, wat hij er van vindt...

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:28

idd het ligt hele erg aan de jury want een vriendin van mij die reed ook met een pony bij de paarden want het ging best goed maar ze kreeg gewoon de winstpunten niet