wat te doen met irri veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

wat te doen met irri veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:02

heej,,

bij me verzorgshets hebben we ook een hengstveulentje... hij is nu 4 maanden en zo vreselijk irritant..
hij is echt wel heel lief, en we kunnen al veel met hem maar zodra wij gaan rijden of lopen met de andere shets springt hij constant achterop bij ze, en gaat ernaast lopen en de hele tijd bijten naar de andere ponys... of in ene voor je staan en stilstaan, nou het word echt vervelend met rijden en lopen.... maar straffen heeft ook niet vele nut hij blijft toch doorgaan, en achterop springen, tja het is een hengst dus afleren heeft ook niet zoveel nut heb ik het idee....

we willen een oplossing bedenken waardoor we hier geen last meer van hebben maar we komen er maar niet uit.. er is geen stal waar hij in kan, los in de schuur is veel te gevaarlijk en vastzetten vind ik ook gevaarlijk en een beetje zielig....

dus alle oplossingen zijn welkom Lachen



anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:11

apart zetten kan niet want de eigenaar wil niet een weitje afzetten... hij kan allang goed vaststaan, bijft heel netjes staan maar de hekken zijn nou niet echt zo super goed dus ik weet niet of ik het vertrouw als hij alleen daar blijft...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:16

neej er zijn geen boxen daar.... weitje afzetten vind hij niet nodig..

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 12:21

het zal inderdaad wel aandacht vragen zijn..... niet dat hij dat niet krijgt hoor Haha! (We poetsen hem elke dag en knuffelen lekker met hem)

meestal gaan we met ze allen lopen.... maar is het niet zielig om hem vast te zetten zodra wij gaan lopen/rijden? dan staat hij daar maar de hele tijd....

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 19:49

nee het is een heel groot land waar ze staan en waar we rijden... een optie is wel dat bijvoorbeeld ik met 1 pony en het veulen binnen blijf dat de rest gaat rijden en dan ik naar buiten met die ene pony.... zodat het veulen niet alleen komt te staan.... is wel lastig maar als er niks anders te bedenken is zal het wel moeten Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 105 bezoekers