waarom hooi, waarom kuilgras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat voer jij?

Hooi
29 (47%)
Kuilgras
32 (52%)

Totaal aantal stemmen: 61



Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:40

Ik voer hooi; bij ons voeren ze volgens mij over het algemeen niet veel kuil (weet niet waarom Verward ).
Toen Ynskje net bij mij kwam, vond ik dat haar mest vreselijk stonk Misselijk ! Toen bedacht ik me dat ze bij haar vorige bezitter met kuil is gevoerd ; ik was blij toen al die zooi uit d´r darmen was verdwenen, het rook meteen een stuk aangenamer op stal Knipoog !
Voor een paard met stof-allergie, zie ik wel een groot voordeel in het kuil voeren! Maar aan de andere kant: ik ken iemand diens paard een stof-allergie heeft en voor dat paard staan er 2 grote bakken klaar, waar het hooi in wordt gewassen. Dit karweitje kost per keer zo´n 2 min. extra werk, dus dat is ook nog wel te doen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:09

roxie schreef:
een paard wat allergisch is voor stof is het beste af met kuil, wil je hooi geven dan moet dat ong 1 dag in het water hebben gelegen vor alle schimmels en stof eruit is. hooi zonder stof bestaat niet.


Dat klopt idd, daarom staan er voor Franzi altijd 2 bakken klaar: in de ene bak zit het hooi wat voor overdag wordt gevoerd, in de andere dat voor ´s avonds. Als je het natte hooi eruit haalt, kiep je het water weg en doe je er weer nieuw hooi met water in. Wij hebben daarvoor van die ronde cement bakken, met daarin een -passende- wasmand met van die gaten; daarmee til je het hooi er zo uit Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 20 bezoekers