zijn regendekens overbodige luxe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

zijn regendekens overbodige luxe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 16:01

Ik vraag me af, het weer gaat nu slecht worden, moet mn merrie(arabier) nu echt een regendek op? Ik ben helemaal geen dek type. want ik denk maar in het wild hebben ze ook niks om, en ze is verder ook nooit ziek..

Maar het weer gaat nu dus heel slecht worden, en voel me best een beetje schuldig, moet ik dan toch maar een regendeken gaan aanschaffen? Ze heeft verder geen schuilmogelijkheid dus...

En zoja wat is een goede deken?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 17:41

Jetta schreef:
Een regendeken is ook fijn als je b.v. naar de ponyclub moet in de stromende regen.....
okee maar wordt je paard er minder van als je geen regendeken gebruikt? Ja okee hij wordt nat, maar dat bedoel ik nu is dit luxe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:24

dat wilde ik even horen, jullie hebben wel gellijk hoor, maar ik ben niet zo'n tuttelaar wat mn paard betreft, behandel hem leievr als een boerenknol dan als een poppetje van porselijn..okee weer twee uitersten. Ik wil wel zo'n deken aan gaan schaffen alleen vraag ik me af welke is nu goed? Ik wil dus alleen een regendeken en niet een warme, want die heb ik al maar die is alleen niet waterdicht het is ook puur voor het voor en najaar. Niet voor de echte koude.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:56

heb ook veel goeds over de HH gehoort(ik dacht altijd wat bedoelen ze nu met HH , maar nu heb ik hem door...)
Ik voel me wel een beetje boel schuldig ze staat nu nog op het land, geen schuilstal en het weer gaat ongelovelijk slecht worden als ik zo naar de berichten luister..ik zal volgende week er een gaan halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:38

Cassidy schreef:
Chiqa, morgen zijn de winkels ook open....Lips are sealed
dat klopt maar het is zo'n gedoe...mn paard staat heel van van een winkel af snappie...die deken komt er hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:54

ik rijdt geen wedstrijden met haar maar ik heb net een HH besteld, zonder vulling! Dus die ga ik straks ophalen jullie hebben me overtuigt en ik hoef me nu ook niet schuldig tov mn arabier te voelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:44

ja hoor ik heb een HH gekocht een bordeaux rode, ik dacht dus ik heb voor mijn arabier een 1.85 nodig, had wat geinformeert hier en daar...sta ik daar, heb net een fikse strandrit gemaakt, en het begon al te miezeren... Scheve mond

Past ie niet! Bij het front zat ie te ruim en de buiksingels zaten ook erg ruim en kon je niet aantrekken meer....kortom hij verzoop ering...dus staat dat arme beessie nu in de regen ik ga hem maandag meteen omruilen voor een 1.75...ik baal als een enorme stekker! Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:53

Esme_27 schreef:
Ja dat had ik wel verwacht hahaha mijn (dikke) tinker heeft bij HH ook maat 1.85 en dan zit ie nog ruim. We hebben hier ook een arabiertje en die zou die idd echt niet passen!

Wel balen zeg voor je..
ja en terwijl de meeste het over de 1.85 hadden dat die wel zou passen...mss valt die HH gewoon wat groter dan een andere deken? Haat gewone winterdeken is 1.80!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:07

Ik heb dr oude deken vannacht hier over de schutting gehangen en het heeft lekker geregend vannacht zag ik, ik zag dat hij alleen een beetje doorgeregent was op dr rug( een heel klein beetje) dus ik zit erover te denken die maar op te leggen, hij is gevoer en en lopen geen naden over, mss is ie wel hartsikke goed voor dat beetje regen!
Ik ga het gewoon uitproberen hoe droog ze er onder blijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 16:13

ja ik twijfel nu ook weer heel erg..ik heb hem dus wel omgedaan maar 100% dicht is ie niet..maar ze was drijf nat toen ik vanmiddag aankwam en stond met dr kont in de regen...vindt hetdan zo zielig!
Wat moet je dan he? Als jeniet in de gelegenheid bent om steeds heen en weer te rijden. Nu is het weer stralend mooi weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:07

ik heb hem nu al op...weet je een buitje kan die deken dus wel hebben alleen niet hele langdurige regen, ik ben toch van plan van de week een waterdichte deken te halen( had ik dus reeds gekocht zaterdag te groot!) dus die deken kan ik er nu beter maar om laten..

Ach morgen staat mn pet mss anders, ik kijk het nog even aan, stond ze maar snachts op stal, dan was er geen probleem!

Maar het weer was zo mooi deze maand(begin van de maand) dus ik dach dat ze deze maand nog wel op t land kon staan, kan ook wel het is alleen een beetje behelpen!

Op naar de winterstalling...of mooi weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:49

ja dat is dubbel balen, wat voor een ras is Sox? En heb je wat voor de mok? Mijn paard heeft daar ook helaas een beetje last van(gelukkig niet erg) maar jij staat dus nog zonder deken? Ik denk dat het ook ras bepalend is.
En..heb je wel al iets gevonen dvoor de winter, want als het zo door gaat moet er toch wat gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:10

Cassidy schreef:
Ik zou de deken aflaten Chiqa, als ze er drijfnat onder vandaan komt is het misschien wel omdat hij te warm is.

Kon je Zaterdag niet terug naar de winkel om de regendeken te ruilen?


we gaan straks kijken hoe het er voor staat OK dan! en als ze natgeregend is gooi ik de deken er wel van af, nee en zaterdag was het tegen 5 uur dat ik die deken paste, ik ging er blind van uit dat ze een 1.85 nodig had...maar ze evrzoop erin dus ....ik heb een 1.75 nodig(ik had de maten nog wel mee naar de winkel Boos! ) maar ja je vertrouwt op zo'n verkoper he...NOT dus!
Kijk ik in dr oude deken staat er gewoon een maat in! 1.80 wat zit je dan te kloten he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:18

ik geloof dat ik er beter een pol over kan openen, want de meningen zijn zeer uiteenlopend hoor ik al, ik ben het er mee eens hoor dat je van paarden geen watjes moet maken, maar het botst heel erg met mensne die hun paarden zo in de watten liggen, en ja wie heeft er nu gelijk?

Ik zie iig no genoeg paarden lopen zonder deken, het meerendeel trouwens!

Toch maar een pol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:50

mijn arabier heeft ook mok, maar ja geen sokken dus makkelijk te onderhouden gelukkig..ik smeer er een smeerseltje van uierzalf en aromatherapie op en het werkt echt perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:50

het zijn aromadruppe;s van Bach(dat is therapie) maar wat er allemaal inzit weet ik niet, want iemand anders maakt het voor me maar je zou kunnen informeren bij een descundige, het werkt harstikke goed, dag 1 insmeren..dan de volgende dag al weken de korstjes los en wordt de huis mooi zacht, ik hoop dat je er achter kan komen wat er inzit, anders zou ik moeten informeren(helaas is zie verstandhouding met diegene wat slecht!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:36

ja helaas zal ik haar niet meer spreken ben ik bang...het was mn oude pensionhoudster nl. en ik had nogal problemen met haar, hele aparte ze bemoeide zich met alles et me, en zelf reed ze nooit, weet je wel zo'n type dat alles beter weet, en ik dank bij Gods gratie dat ik daar nu weg ben...maar in uiterste nood kan ik het haar wek vragen hoor, mijn potje zal ook ooit eens op raken en dan wil ik haar recept wel losfutselen alleen voelt ze dr eigen dan zo belangrijk weet je wel....en dat wil ik eigenlijk voorkomen, maar je kan ook mss rondneuzen op internet, bijbach bloesem over paarden en mok, wat je erin kan stoppen!
Ik ben zeer benieuwd want dan kan ik het ook gebruiken als ik wat vindt laat ik hjet je zeker weten soxje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:18

dankje Maaike..nee ze hoeven bij mij miet te drinken uit de sloot maar bedankt voor de goede tip, ik had wel al zo'n vermoeden, zo'n loopsplit zit er niet voor niks he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:29

Buitenzorg schreef:
. Een niet waterdicht dek in de regen opdoen is veel erger dan geen dek in de regen....


dat geloof ik graag!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 48 bezoekers