Hoe zetten jullie je paard weer op stal.

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 15:22

hoi,

Zet mijn paard meestal (als ie niet te bezweet is) in de zandbak, lekker zichzelf droogrollen. en de benen afspuiten.

Als ie wel erg bezweet is dan met deken op in de stal en als ie dan droog is de zweetplekken wegborstelen. ik spons hem nooit, tenzij het weer het toelaat, maar hij staat in een buitenbox dus dat scheelt weer, ivm met een binnenbox.

hij moet gewoon altijd na het rijden fris en schoon zijn, je wilt zelf na het sporten toch ook zo gauw mogelijk onder de douche en schoon zijn,
lijkt mij?

en wat al eerder gezegt oude zweetplekken krijg je niet makkelijk meer weg.

gr.cissie

"when we want solutions with horses it seems odd that we often walk away from our horses to seek answers from people"

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 19:15

hoi,

Afspuiten/sponzen lijkt mij in de wintermaanden geen optie dan zou ik er een extra zweetdeken overheen doen en goed droogstappen.
maar goed opletten dat je je paard in deze tijd van het jaar niet zeikenat rijdt is het handigst.
Vaak hebben pensionpaarden niet zo'n dikke wintervacht en dus ook niet dit probleem naja niet zoals de buitenpaarden/pony's die altijd buiten staan, die vacht is toch echt wel ietsje langer.

Droogwrijven met een pluk stro werkt ook goed, vergt wel wat armspieren, maar dat hebben de meeste paardenmensen toch wel.

gr. cissie

"when we want solutions with horses it seems odd that we often walk away from our horses to seek answers from people"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie