Ik heb het niet meer naar mijn zin... (advies gevraagd)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 18:07

Ik ben vandaag sinds enkele weken (van wege mijn ziekte --> pfeiffer) weer op stal geweest.

Ik had het er gewoon niet naar mijn zin, ik ga opzoek naar iets anders!!! Gewoon de sfeer, in maart zijn 6 vriendinnen van mij vertrokken heel plotseling omdat ze het niet meer naar hun zin hadden en hun paarden werden nie goed behandeld. Sindsdien is de sfeer weg. Als ik dan smiddags kom kan het wel gezellig zijn, maar 9 van de 10 keer niet! Maar ook met dit paard vind ik het niet leuk.... Ik denk erzelfs aan om te stoppen met rijden (en de rest van het paardengebeuren)!!! Terwijl iedereen zegt dat ik niet moet stoppen omdat ik juist zo leuk rijd en er misschien nog wel toekomst in zit!!!
Zal ik proberen een andere stal/paard te zoeken?

Wat adviseren jullie mij??? Verward

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:10

Ik zou in ieder geval eerst een stal zoeken waar je het wel naar je zin hebt, voor je beslist of je helemaal met rijden stopt. Als je een leuke stal hebt en het dan nog niet leuk vindt, kan je alsnog stoppen met rijden.
Een ander paard omdat deze niet leuk meer is Verward , ik denk niet dat dat de oplossing is. Als hij te moeilijk is of een ander specifiek probleem heeft kan het misschien een oplossing zijn, maar omdat hij niet leuk meer is.......
Ik geloof dat ik dat geen reden vind om een ander paard te nemen.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 19:21

weet je wat het is met dat paard.... hij is al een keer met mij aan de kletter gegaan zomaar zonder reden buiten op de geasfalteerde weg. Hij is verschrikkelijk lomp, hij bijt, hij is stijf (en daar kan niets meer aangedaan worden) hij is met de eigenaresse weer aan het steigeren gegaan, hij maaide boven haar hoofd. Hij heeft verschikkelijk veel hengstenstreken en tot slot zijn eigenaresse houd geen rekening met mij!!! Toen ik vandaag weer kwam hoorde ik dat hij gisteren de lucht is ingegaan en hij mag geen bit (er zijn tanden getrokken), ik wordt niet echt op de hoogte gesteld. Ik heb nog steeds geen sleutel van haar kast! Ik met er een beetje Verdrietig over omdat mijn ex-verzorgpaard (nu verkocht) niet de lucht inging (behalve bij achterwaarts) en de eigenaresse hield rekening met mij! Ik weet dat paarden verschillen van karakter, maar dit paard is gewoon te soepel opgevoed!!!!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:26

Wat is nu het grootste probleem? dat je de stal niet meer leuk vindt of het paard waar je op rijdt? En is dat een verzorgpaard, of huur je die? Kan je daar op een ander paard rijden die je wel je wel leuk vindt? Of vind je paardrijden helemaal niet leuk meer? Ik denk dat je eerst eens goed bij jezelf moet nadenken wat je precies niet leuk vindt voordat je daar een beslissing over moet nemen.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 19:49

Hoi Esmee,
Jammer dat je zo weinig lol meer hebt in je paardje Verdrietig
Wat je uiteindelijk gaat doen is uiteraard geheel aan jou, maar ik wil je toch nog een "tip" geven.
Je schrijft in je berichtje dat je Pfeifer hebt, en uit ervaring weet ik dat dit geen pretje is (en da's nog heel zacht uitgedrukt).
Toen ik Pfeifer had, vond ik mijn paard en alles eromheen ook ineens niet meer leuk, ik zag overal problemen en zelfs de kleinste molshoop werd een berg.
Ik zat er zelfs aan te denken om helemaal te stoppen, terwijl ik al 20 jaar helemaal "into the horses" was.
Had totaal geen energie meer om iets met m'n paard te doen, en kon me nauwelijks voorstellen dat er nog verbetering zou komen.
Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je de problemen overdrijft ofzo, begrijp me niet verkeerd.
Maar doordat je niet lekker in je vel zit, kan het best wel zijn dat je dingen negatiever gaat bekijken dan ze eigenlijk zijn, dat deed ik nl. ook (ik had er zelf helemaal geen erg in, maar daar kwam ik pas achter toen ik weer beter was).
Na een half jaar knapte ik weer wat op, en kon werkelijk niet begrijpen dat ik ooit had overwogen om helemaal met de paarden te stoppen.
Dit is inmiddels 4 jaar geleden, en ik ben dolblij dat ik m'n paard niet weggedaan heb.
Ik wens je heel veel beterschap, en hoop dat je een goed besluit kunt nemen !
Succes
Party!! Party!!

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 20:24

Hoi Esmee

Ik snap best dat je wil stoppen.
Dat zelfde heb ik ook ongeveer gehad. Ik had het niet naar mijn zin op een manege. Ik vond dat ze niet goed omgingen met de paarden, er heerste echt geen liefdevolle sfeer tegen over de paarden. Na drie jaar daar gereden te hebben ben ik abrupt gestopt met het paardrijden. Ik heb verder weinig aandacht aan paarden etc. gegeven. Maar na enkele jaren kwam het gevoel weer. Ik wou graag weer eens paardrijden, omgaan met paarden, ze aaien,verzorgen enzovoort. Nu heb ik net een les er weer opzitten (natuurlijk op een andere manege) en het bevalt me prima evenals de sfeer. De paarden zien er goed verzorgd uit en dat vind ik erg belangrijk.

Ik snap je daarom best wel, maar probeer eens in de buurt te kijken naar de maneges die er zijn, misschien heerst daar wel een prettige sfeer.
Dan kun je evt van manege veranderen.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 21:12

Ik wil niet zo zeer van Manege veranderen want ik rij al bijna een jaar niet meer op maneges maar ik heb privelessen. Voordat ik weg ging van de manege ha dik het ook niet echt meer naar mijn zin maar toen ik weg was wel, alles zat mee leuk paard, leuke instruktrice (heb ik nog steeds hoor) gezelligheid op stal totdat ik ziek werd, paard werd verkocht die vriendinnen waren weg gegaan!!! een paar maanden geleden was deze eigenaresse al naar mij toe gekomen wil jij mijn paard verzorgen, tja het is niet het super paard, maar ik dacht tis beter dan geen paard... ja hard maar zo dacht ik wel... nu baal ik er een beetje van eerlijk gezegd!!!
En er is geen ander paard wat ikkan doen!!!
Ik vind alles bijelkaar, stal, paard, sfeer enz niet leuk meer maa rhet rijden vind ik nog super en het met paarden omgaan ook!!!! Maar alles bijelkaar komt toch tot een enorme dip!!!!

Ik heb het vanwege Pfeiffer wel eens eerder gehoord dat je nergens zin in heb, ik had gelukkig eenlichte vorm en ik mag nu weer gaan opbouwen en ik heb van die negatieve dingen geen last gehad, gelukkig. Ik ben voor 95% al weer beter dus inprincipe kan het dat niet zijn!!! Maa het had gekund!!!

Verdrietig