hoe krijg ik wit weer wit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 17:33

Jahoor op de terug weg van de dierenshow in den bosch gingen we een ijsje eten.
jammie alleen deed ik vrij langzaam met het ijsje en toen viel de bodem uit het bakje...
Balen want ik had mijn witte rijbroek nog aan.
Het gevol is nu dat ik een grote vieze gele vlek precies op m'n bovenbeen heb.
mams heeft de broek 2 keer gewassen maar het helpt niet.
Ook heeft ze de vlek met chloor ingesmeerd.
De vlek geeft nu geen licht meer maarja is nog steeds geel.
Pech is ook nog eens dat er een leren kont in die broek zit dus erg stunten kan ik ook niet want ik vrees een beetje voor het leer...
Hebben jullie tips? of kan ik deze broek van nog geen jaar oud al richting vuilnis dragen?

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:35

probeer het eens met egfawit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 17:36

Probeer het eens met X-10 Te koop in de drogisterij. Je krijgt er zelfs garagevloeren mee schoon. Flink opdeppen, en daarna gewoon uitspoelen. Als je het daarmee niet wegkrijgt, kun je er idd een poetsdoek van maken....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:36

Kweenie of het op een rijbroek wil.
Ik deed op mijn stage in de keuken, mijn koksjas met een nagelborsteltje en biotex of ossegal. (biotex met zo min mogelijk water)
Werd ie prachtig wit van, maar denk niet dat je op je rijbroek echt kan staan schrobben...... Verward

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:11

uuh nou ik heb dus een normale witte broek en die doe ik eigenlijk wel vaak naar feesten aan enzo, en is ie altijd helemaal goor daarna, wat ik nu had gedaan (hijw as 3 keer gewassen maar er zat nog steeds eenvlek op)
pure wasmiddel (het liefst eigenlijk biotex, ik had gewoon sunil of iets gedaan) goed er in schrobben (op je droge broek) 'k weetniet hoe groot de vlek is? maar als het kan met je nagels ook krabben ofzo en dan met heel heet water eruit spoelen en opnieuw inwrijven met ruime hoeveelheid wasmiddel en dan gewoon een nachtje laten liggen en daarna in de wasmaschine..
misschien dat het werkt?!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:18

idd ossegal of biotex in laten weken .Hij mag eigenlijk niet ingedroogd zijn de vlek. daarna goed heet wassen.