Hij trapt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 11:34

ik zit met een probleempje. Mijn zes jarige verzorpony heeft soms charijnige bui Boos! en probeert mij of anderen te trappen of hij dreigt alleen ermee door zijn achterhand naar je toe te draaien. Vaak kan ik het wel zien aankomen maar soms doet ie het geheel onverwacht. ik hoop dat er mensen zijn die mij wat tips kunnen geven om er mee om te gaan of om er iets aan te doen.
groetjes Kaspa!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:44

Terugtrappen! minstens net zo hard en vuil!
Hij moet je respecteren... wil dat niet goedschiks, dan maar kwaadschiks... jij bent de baas!
Aanpakken dat beest!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:46

Dees, your my kind a girl! }>

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:50

precies dees zo doen wij dat Extreme duivel

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:55

ben het volledig eens met de theorie, over het algmeen werkt ie ook, zoniet dan moet je op tijd wegduiken, enne Dees, kom jij even hard en vuil mij pony onder handen nemen dan, ben erg benieuwd hoe je dat aanpakt }>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:00

Hi Kaspa,
Laatst was hier een Toppic "kattekop op stal en ruzie met de buurvrouw". Ging eigenlijk over het zelfde probleem. Als je wilt, moet je daar even lezen wat ik geschreven heb! (Was een lang verhaal, vandaar Lachen !)
Groetjes, Sterre

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:14

Hee Ylva, je moet me niet chalengen hoor! Ik ben gek op een stoeipartij met een lastig paard! Haha!
Je moet gewoon winnen als er een strijd gaande is over wie de baas mag zijn.

Zo had ik eens echt een meningsverschil met mijn inmiddels wijlen hond. Zij was weggelopen, van mij mocht dat niet en ik was dus boos. Klap verkocht, hond gromde terug, nog een pets, weer gegrom, nog een pets en een beste foeter, weer gegrom. als ik het daarbij had gelaten had ik een valse hond gekregen, maar als slaan niet helpt wat moet je? Ik wist het even niet meer, maar was wel boos! Heb toen terugGEGROMT, echt waar, het kwam uit mijn tenen, al die woede kwam door mijn keel eruit. Zalig! En dat beest... die was onder de indruk! Ze is heus nog wel eens ongehoorzaam geweest sindsdien... maar de baas was bekend. Die bleek het beste te kunnen grommen!

Begrijp me goed. ik sla niet uit het plezier van het slaan. Dier lief voor mij, ik lief voor het dier. Dat is respect. En ondeugendheid tolereer ik heus wel, maar een dier dat de lakens meent uit te mogen delen... die moet je op zijn nummer zetten. Hoe eerder hoe beter. En wat werkt, dat werkt. Zolang je de baas maar blijft. Ik denk overigens niet dat grommen helpt bij paarden.....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 12:19

Vergeet niet dat paarden/dieren geluiden maken bij het overbrengen van een boodschap, dus dat doe jij ook. Foei/nee/euh/denk erom etc. Niet zonder geluid slaan!!!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:41

Max deed ook niet anders dan trappen toen hij er net was. En ik heb iedere keer met m'n stem gestraft en terug getrapt(of al hij het bij iemand anders probeerde die niet terug trapte, een borstel tegen z'n kont met een brul er bij).
Met bijten ben ik net zo makkelijk.
XXX
Ciska

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 15:43

Bedankt voor jullie reacties, ze komen een beetje overeen met wat ik zelf altijd doe. meestal verhef ik mijn stem en ik heb ook zelfs meerdere malen een borstel tegen z`n kont aan gegooid! ik heb ook een paar keer uit pure woede en wanhoop een schop tegen zijn kont aan gegeven maar ik voelde me achteraf altijd schuldig dus nu probeer ik hem wat vaker te belonen met mijn stem als hij lief is wanneer ik achter hem langs loop. groetjes van Kaspa Kaspa!