Besparingstips

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 10:23

Paardrijden is een dure hobby, maar er zijn best wel manieren om het iets goedkoper te maken:

* knoflook haal ik niet bij de ruitersportzaak maar bij de hocras of chinese toko

*appelazijn van de reformwinkel of de markt, veel goedkoper

*paard poetsen met sorbo borstels. Kosten bijna niets en je hebt ze van heel hard tot heel zacht, kun je prima mee poetsen!

*oude panty's zijn ideaal om je laarzen mee te poetsen

*halstertouw: stuk touw van de watersportzaak, zelf sluiting er aan splitsen (als je handig bent!) of met een goede knoop.

En zo zijn er vast nog veel meer handige en goedkope dingetjes!

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 10:31

Citaat:
Op 2001-10-02 11:26, schreef Cody:
Bespaar niet op poeders en drankjes, deze kunnen vaak helpen voorkomen dat je paard ernstig of langdurig ziek wordt wat tot veel meer hoge kosten leidt.


Bedoel je daarmee dat het niet goed is om knoflook bij de Hocras te halen en appelazijn bij de reformwinkel? T is dezelfde kwaliteit hoor, er staat alleen geen 'paarde-' voor en dat merk je behoorlijk in de prijs!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 10:44

Gipsy heeft last van stalbenen en appelazijn werkt bij haar erg goed, als het op is en ze krijgt het een paar dagen niet heeft ze gelijk weer dikke benen, overbodig zou ik het dus niet willen noemen....

Tuurlijk wordt er niet bezuinigd op dierenarts (ze is geloof ik wel 6x in de Emmeloord geweest, compleet met foto's, operaties en scans, is echt niet gratis hoor!) of voer, dat lijkt me logisch! Er hoeft echt niet streng bezuinigd te worden om een paard te kunnen houden, maar er zijn gewoon zoveel dingen die een stuk goedkoper kunnen zijn als je een beetje slim inkoopt, daar is toch niets mis mee? Ik vind het altijd een uitdaging om dingen goedkoper te kunnen krijgen! Waarom zoveel betalen als je voor de helft hetzelfde kunt krijgen?

Beetje overtrokken reactie hoor Dees, er gaat hier echt niets ten koste van het paard! Kom gerust een keer langs, kun je zien dat ze er prima bij staat!

Ik vroeg me gewoon af of er mensen waren die nog meer van die goedkope maar handige dingetjes hebben.

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 10:57

Misverstandje Dees! Ik dacht echt dat je mij zag als een arme sloeber die het echt niet meer kan betalen en dan maar op z'n paard gaat bezuinigen! (ik rij bijzonder zuinig paard: ik betaal helemaal niets! Alleen wat kleine dingetjes eromheen. Ideaal dat bijrijder zijn!)
Tja, je hebt inderdaad van die types die gaan bezuinigen op voer of dierenarts, dat is natuurlijk onzin, wij halen echt niet voor ieder schrammetje de dierenarts erbij, maar als er echt iets is komt 'ie gewoon! Daar wordt absoluut niet op bezuinigd! (een paard als gipsy had bij sommige mensen allang in de frikadellen gezeten hoor!) En toen het zadel niet meer goed paste, kwam er gewoon een nieuwe Daaleman op maat.
Maar er zijn zoveel dingen om het paard heen die best wat goedkoper kunnen zonder aan kwaliteit af te doen! Bijvoorbeeld de sorbo-borstels, echt ideaal zijn die! En geen speciale 'hoevenvetkwast', maar gewoon eentje van de gamma en zo zijn er vast wel meer van die dingen. Vind het gewoon een uitdaging om zo min mogelijk dingen bij de ruitersportzaak te halen, al kun je daar soms gewoon niet omheen.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirre1415 en 32 bezoekers