Niet zweten = niet hard genoeg gewerkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:31

zweten verschilt toch echt per paard, maar als ie niet zweet betekent het niet dat je niet hard hebt gewerkt.

net zoals bij de mensen verschilt het gewoon per mens, de een doet het sneller en anders dan de ander, wel of geen conditie, al heeft dat er natuurlijk wel mee te maken.

mijn vorige pony werd niet altijd constant gereden, maar als ze zweette hoefde je maar even uit te stappen en ze was zo weer droog.
Chriss heeft nog helemaal geen goeie conditie weer qau uithoudingsvermogen (wat verwacht je dan ook als je er nog maar weer 3 weken ofzo op zit) en zweet dus ook erg snel, ik stap vaak ook ff tussendoor zodat zij en ik weer op adem kunnen komen, het uitstappen tot dat ze weer goed droog is duurt meestal dan ook erg lang want ze is vaak echt erg nat, maarja ik stap dan ook tot dat ze droog en niet meer warm is, als ze warm is, maar wel droog blijf ik ook altijd uitstappen tot dat ze weer normaal is, is ze nat maar niet warm stap ik haar uit tot het ergste nat eraf is maar kan ze verder wel onder een zweetdeken opdrogen, die doe ik er btw altijd even na de tijd op (ik stap na een tijdje vaak ook al verder onder een uitrijdeken uit, ook omdat ze dan minder doet, spieren worden dan dus weer kouder als het goed is, en als ik niet rij ze ook onder een deken staat)

dit word een beetje offtopic, maar volgens mij verschilt het toch echt wel per paard, net zoals de een sneller opdroogt dan de ander.
Tim zal wel (een beetje) gelijk hebben, maar er spelen zoveel factoren meer mee.

het weer, de vacht, de conditie, de omgeving, hoe hard je hebt gewerkt, idd misschien ook wel stress of spanning of het verzet, maar vaak zijn het de factoren bij elkaar en dan heb je het paard zelf natuurlijk ook.

bij stress of spanning heb je misschien het gevoel dat je zelf niet veel gedaan hebt, maar je paard denkt er dan waarschijnlijk anders over want hij maakte zich ergens druk over en was dus druk.
de mens zweet ook verschillend, de een eerder dan de ander, maar misschien ook wel harder en de ander stinkt er naar en ga zo maar door, sommige doen het al als ze ergens bang voor zijn (stress of spanning dus), de ander niet, de een als ie sport, de nader niet en ga zo maar door.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _irene_, boemel, Daantje_1996, Gigixponys, Googlebot, Jessica_1998, Jintexx, Lottehorse27, Silly_Woman, wonderlover en 20 bezoekers