Krijgt mn paard genoeg voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Krijgt mn paard genoeg voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 20:34

Ik zit een beetje te twijfelen over t voer van mn paardje.. Ik vind m de laatste paar maanden zo anders, beetje futloos, minder vrolijk, minder energiek, ik weet niet wat t is. En nou dacht ik misschien ligt het aan t voer, dat eigenlijk nooit veranderd is sinds ik m heb maar t zou kunnen.
Ik heb m nu meer dan een half jaar en in die tijd is t werk opgebouwd naar ongeveer een uur per dag lopen. De ene keer uurtje stappen in park, andere keer half uur longeren met touwtjes, de andere keer voor de wagen, de andere keer uur in de bak, enz.
Ik maakte ong 3 of 4 maanden geleden vaak stapritten van een uur of 3, dat 1 of 2 keer per week en verder liep ie gewoon een uurtje per dag, maar dat doe ik nu niet meer omdat de pony waar ik mee ging hoefbevangen is en dus niet veel mag lopen. Het leek wel of ie veel meer energie had toen ik dat wel deed, het is niet dat ie snel moe is maar hij loopt minder uit zichzelf zeg maar, ik moet m nu meer aandrijven enzo.
Maar goed, hij staat nu nog de hele dag op het land, hij krijgt 2 kilo bix per dag en savonds 1 keer kuil. Over een maandje gaat ie weer naar binnen en dan krijgt ie 2 kilo bix en 3 keer kuil.
Het is een letlands warmbloed van 1.60 en 5 jaar. Hij ziet er gewoon goed uit, niet te dik, niet te dun..
Kan t zijn dat ie meer nodig heeft? Hij werkt nu eigenlijk minder dan 3 maanden geleden.. Wat vinden jullie?


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 14:59

Ja daar kan t ook aan liggen ja..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 19:13

Ik ga morgen een vitaminestoot en muesli kopen, kijken of dat iets helpt..
Hoevaak en hoeveel muesli kan ik geven?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 08:40

Ik maak nu juist niet veel stap ritten meer.. dus daar kan het niet aan liggen, hij word ook niet dunnen.
Dus ik denk dat t idd ook eerder aan de vitamines ligt.


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 09:14

Ik zal eens even op stal vragen welk brok er gevoerd word, het is iig wel basisbrok.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers