Vergunningen in Belgie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boefie

Berichten: 256
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: België

Vergunningen in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 22:41

Wij denken er over om te gaan verhuizen naar Belgie. Naar een boerderijtje met stallen en wei, zodat de paarden lekker bij huis staan. Lachen

Weet iemand of en welke vergunningen je daar voor nodig hebt? Verward

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 08:44

Moet je nog verbouwen? of bedoel je vergunningen voor het mogen houden van paarden of zo?

boefie

Berichten: 256
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 10:36

Ik bedoel echt voor het houden van paarden. We zouden alleen nog moeten omheinen, maar dat lijkt me geen probleem.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:08

Volgens mij zijn ze daar in Belgie nog makkelijker mee dan in Nederland..
Hier rekenen ze 1000 m grond voor 1 paard ongeveer.. Dat mag gewoon .. Wil je op 1000m 10 paarden zetten (voorbeeldje) dan mag dit waarschijnlijk niet, of je moet een vergunning hebben omdat het aantal paarden op dat stukje grond wel erg veel is...Zoiets is dat ongeveer in Belgie ook geloof ik...Maar 1 of 2 paarden kun je over het algemeen altijd wel vergunningloos kwijt als je daar de grond naar hebt..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:28

je hebt een bouwvergunning nodig voor een schuilhok en stallen Schijnheilig (maar de stallen staan er dus al?), of als je een schuur of iets dergelijks wil verbouwen tot stallen (omdat je dan de "bestemming" verandert)
verder moet je ook opletten dat je niet in een waterwinningsgebied terechtkomt, want in theorie mag je daar dan geen paarden of mesthoop hebben Schijnheilig , of je moet zo'n speciale plaat laten leggen met een afvoer naar een septische tank, waarvoor je mogelijk ook weer een vergunning voor nodig hebt

Ik denk dat je het beste alles eens navraagt op het gemeentehuis.