Niet zweten = niet hard genoeg gewerkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:04

wat mij opvalt: paarden die over het gehele lichaam zweten na het rijden, zijn vaak stress kikkers. Ze zijn nauwelijks ontspannen geweest tijdens het rijden. Een paard dat goed gelopen heeft, zijn best heeft gedaan en ontspannen is geweest tijdens het rijden, zweet slechts een beetje op de hals, in zijn lies, achterkant billen en misschien in zijn lendenenpartij. Mijn conclusie (die voortkomt uit ondervinding); een paard waarvan ik vind dat het fijn gelopen heeft is na het rijden meestal amper bezweet. Een paard waarmee ik heb liggen vechten is kletsnat van het zweet. Zweten is dus absoluut geen graadmeter van goed werken. En daarnaast is het zoals heike zei, de een zweet sneller dan de ander. Net als bij mensen.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:07

Nog even ter aanvulling Laura, ik denk dus dat je goed bezig bent met Waldo. probeer zo door te gaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 21:40

het verschilt ook bij de mensen. Mijn vriend heeft een betere conditie dan ik, maar hij zweet toch sneller dan ik. Dus zweten staat ook vaak los van conditie. en als er plotseling een warme dag tussen zit, zoals afgelopen vrijdag, zweten mijn paarden uiteraard ook veel sneller dan anders.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, hagelslag, IASCrawler, Jos_1 en 31 bezoekers